Sněhové řetězy, které Vám budou závidět!

Čtěte více: Auta
Vydáno: 11. 11. 2013  /   Aktualizováno: 20. 11. 2013
Sněhové řetězy, které Vám budou závidět!
Jsou účinné, snadno se montují a na autě skvěle vypadají. Sněhové řetězy jako pomocník i jako zimní tuning.
Čtěte více: suv, SUV, sport, pewag, servo, řetězy

Nejen v těžkých horských podmínkách na silnicích, v místech, kde se nesmí solit nebo kde je posyp velmi rychle zakryt novou sněhovou pokrývkou či ledem, se stává, že ani zimní pneu pro dojetí natož bezpečnou jízdu nestačí. Pak je dobré mít sněhové řetězy. Nejlépe kvalitní a prověřené.

Klasické ocelové řetězy poskytnou vozidlu nejlepší přilnavost na sněhu i ledu. A v porovnání s textilními nebo plastovými jsou mnohem odolnější. Což ostatně potvrdily i testy rakouského (ÖAMTC) a německého autoklubu (ADAC) a Auto Test 2012. Vítězem testu se staly sněhové řetězy pewag servo. A pozor! Vyhrály také v rychlosti nasazování a to i nad speciálními „návleky“, které se pyšnily snadností nasazení. Řetězy pewag servo dokázaly, že i ocelové řetězy je snadné na kola vozu lehce upevnit a lehce sundat. Argument „mám kvalitní gumy, dostanu se všude“ příliš neobstojí, když i výrobci pneu dodávají „návleky na své pneumatiky“ pro jízdu na náledí.

Díky řetězům budou mít řidiči vůz i v náročných podmínkách lépe pod kontrolou a brzdná dráha s řetězy je na takovém povrchu vždy mnohonásobně kratší než-li bez nich. To platí i pro majitele SUV, kdy je třeba myslet na ovladatelnost vozu zejména při jízdě z kopce a zatáčení. Mnoho řidičů si myslí, že vůz SUV sám o sobě je řešení „pro vše“ na sněhu a ledu. Vozy jsou však těžké. Řetězy tak velmi zkracují délku brzdné dráhy a výrazně zlepšují i zatáčení.

Seznamte se s vítězem testů sněhových řetězů
Sportovní, superrychlé, samonapínací. I sporťáku na míru.

Řetězy pewag servo byly vyvinuty tak, aby vyhovovaly i vozům s vyšším výkonem motoru. Mají unikátní přepínač, který činí montáž sněhového řetězu ještě snazší. Patentovaná servo technologie se samočinně postará o správné napnutí řetězu a jeho optimální stav kontroluje i v průběhu jízdy (video). Mimořádná pozornost byla věnována i designu řetězu, který vašemu vozu neubere, ale naopak přidá na eleganci a atraktivitě. Řetězové články jsou vyrobeny z velice odolné oceli. Jsou přitom silné pouhých 3,2 mm. Zaručují optimální přenos záběrových a brzdných sil a zamezují překroucení řetězu při zátěži. Řetěz s hustou šikmostopovou sítí je vhodný i pro sportovní vozy se stísněným prostorem v podběhu. Pro ochranu disků před poškrábáním slouží plastové díly na bočním řetězu. S řetězy jako jsou pewag servo bude montáž rychlá, cesta klidná a váš vůz pěkně „vytuněný“. Řetězy jsou vyráběny v široké škále rozměrů pro osobní vozy i v zesíleném provedení pro SUV.

pewag servosport – inovace roku 2013
Nové sportovní a inovativní řetězy. Jsou určeny speciálně pro vozy s minimem místa v podbězích a sportovní vozy. Kroucené prameny řetězu na vnitřní straně a 7mm řetězové články řetězové sítě pewag servo sport se vejdou skoro všude. Vynikající trakce, záběr, bezpečnost a patentovaná servo technologie automatického napínání jsou u řetězů samozřejmostí. Automatické otvírání vnitřního lana nabízí maximální komfort při demontáži. Řetěz byl vyvinut s ohledem na to, že nové vozy mají stále výkonnější motory což klade při záběru kol vyšší nároky na řetězy. Montáž řetězů je velmi snadná díky ráčnovému systému, demontáž je snadná a čistá. Vnitřní uzávěr je samootevírací a tak není nutné sahat hluboko do podběhů, což ocení každý řidič. Vysokou životnost zajišťuje kvalitní legovaná ocel. 

Řetězy, které se nemontují, ale „snoxují“
Nejsnazší nasazení (video) nabízí sněhové řetězy pewag snoxpro.  Při jejich použití vás nečekají žádné háčky, protahování řetězu za kolem nebo dodatečné dopínaní. Manipulace s nimi se dá zjednodušeně řečeno přirovnat k nasazení čepice či upnutí přilby. O správné dopnutí řetězu se stará plně automatický systém. Díky přelomové technologii mechanismu snox-box systém během jízdy uzamkne vratnou pružinu nasazeného řetězu a jeho optimální napnutí pak automaticky reguluje v průběhu celé jízdy. Jakmile vozidlo zastaví, systém pružinu opět odemkne a řetězy lze z pneumatiky snadno stáhnout bez jakéhokoliv rozepínání za kolem (díky patentované technologii quick-release-system). Řetěz pewag snoxpro je složen z krátkých čtyřhranných článků o síle pouhých 3,2 mm, které do sebe snadno zapadají a zamezují tím překroucení řetězu při zátěži. Zároveň zaručují optimální přenos záběrových a brzdných sil, protože se do sněhu a ledu „zakousnou“. Tyto řetězy navíc umožňují velmi tichý chod vozu. Příjemným bonusem je elegantní pouzdro, v němž můžete řetězy převážet. Zakoupit je lze jak v kamenných obchodech u prodejců autopříslušenství nebo pneumatik, tak na internetu. V provedení pro osobní vozy i SUV!

Na stránkách www.pewag.cz najdete nejen podrobnější informace, ale také konfigurátor, který vám po zadání rozměru pneumatik a typu vozu nabídne sněhové řetězy vhodné přímo pro váš vůz. V případě, že konfigurátor nepřiřadí žádné řetězy, neznamená to, že řetězy na danou pneumatiku nejsou vyráběny, ale že výrobce vozu konstrukčně omezuje jejich použití. Tyto informace najde následně motorista v manuálu ke svému vozidlu.

Více jak 100 let sněhových řetězů pewag
Značka pewag je zárukou inovativních výrobků, kvality a servisu. Tímto přístupem si během 100 let vydobyla prvenství ve výrobě sněhových řetězů. První řetěz byl vyroben na zakázku v roce 1912 v Grazu (Štýrském Hradci) v továrně Kettenfabrik. Jednoduchost montáže pewag řetězů a jejich účelovost při použití již nadchla nejednoho řidiče osobního vozu, čtyřkolky, ale také nákladních automobilů a užitkových vozů. Výrazné uplatnění našly také u záchranných složek a armády

Video: Řetězový tuning - od mini až po mamut



Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Dacia Duster
Nissan Terrano
Levná novinka Nissanu by se měla představit ještě letos, pravděpodobně na podzim ve Frankfurtu.
Nissan se údajně chystá využít svých vazeb na Renault a rozšířit nabídku o levn...
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus
Zásadní novinka v nabídce Lamborghini bude postavená na platformě MLB, sdílené s Cayennem nebo Audi Q7.
Lamborghini to se svým SUV, avizovaným konceptem Urus, myslí skutečně vážně. Rupert Stadler, šéf...
Rolls-Royce Wraith
Rolls-Royce
Šéf Rolls-Royce utlumil spekulace ohledně možného SUV a ujistil, že značka nechystá expanzi za každou cenu. Zákazníci vyžadují výjimečnost.
Právě představené superluxusní kupé Wraith, které se začne prodávat na podzim přibližně za 6,5...
Stig a Pagani Huayra
Jak to ve skutečnosti bylo? Jela Huayra s pneumatikami, odporujícím pravidlům TopGearu?
Okruh Dunsfold na letištní ploše, jenž používá TopGear k testování aut, toho zažil již...
Neříkejte, že jsme vás nevarovali. Toto video pocházi z Koreji a ukazuje, jak vypadá ta nejděsivějš...
Má všechno, co od SUV chcete. CX-5 je kultivovaná, úsporná i výkonná.
Už rozumím všem těm trpělivým zákazníkům, kteří v nejsilnější vlně při odstartov...
Honda Urban SUV
Konceptem Urban SUV Honda potěší kromě autora Rudy Pivrnce především klientelu, toužící po kompaktním SUV.
Honda již potvrdila, že se koncept Urban SUV dočká sériové výroby v nepříliš pozměněné...