Sněhové řetězy, které Vám budou závidět!

Čtěte více: Auta
Vydáno: 11. 11. 2013  /   Aktualizováno: 20. 11. 2013
Sněhové řetězy, které Vám budou závidět!
Jsou účinné, snadno se montují a na autě skvěle vypadají. Sněhové řetězy jako pomocník i jako zimní tuning.
Čtěte více: suv, SUV, sport, pewag, servo, řetězy

Nejen v těžkých horských podmínkách na silnicích, v místech, kde se nesmí solit nebo kde je posyp velmi rychle zakryt novou sněhovou pokrývkou či ledem, se stává, že ani zimní pneu pro dojetí natož bezpečnou jízdu nestačí. Pak je dobré mít sněhové řetězy. Nejlépe kvalitní a prověřené.

Klasické ocelové řetězy poskytnou vozidlu nejlepší přilnavost na sněhu i ledu. A v porovnání s textilními nebo plastovými jsou mnohem odolnější. Což ostatně potvrdily i testy rakouského (ÖAMTC) a německého autoklubu (ADAC) a Auto Test 2012. Vítězem testu se staly sněhové řetězy pewag servo. A pozor! Vyhrály také v rychlosti nasazování a to i nad speciálními „návleky“, které se pyšnily snadností nasazení. Řetězy pewag servo dokázaly, že i ocelové řetězy je snadné na kola vozu lehce upevnit a lehce sundat. Argument „mám kvalitní gumy, dostanu se všude“ příliš neobstojí, když i výrobci pneu dodávají „návleky na své pneumatiky“ pro jízdu na náledí.

Díky řetězům budou mít řidiči vůz i v náročných podmínkách lépe pod kontrolou a brzdná dráha s řetězy je na takovém povrchu vždy mnohonásobně kratší než-li bez nich. To platí i pro majitele SUV, kdy je třeba myslet na ovladatelnost vozu zejména při jízdě z kopce a zatáčení. Mnoho řidičů si myslí, že vůz SUV sám o sobě je řešení „pro vše“ na sněhu a ledu. Vozy jsou však těžké. Řetězy tak velmi zkracují délku brzdné dráhy a výrazně zlepšují i zatáčení.

Seznamte se s vítězem testů sněhových řetězů
Sportovní, superrychlé, samonapínací. I sporťáku na míru.

Řetězy pewag servo byly vyvinuty tak, aby vyhovovaly i vozům s vyšším výkonem motoru. Mají unikátní přepínač, který činí montáž sněhového řetězu ještě snazší. Patentovaná servo technologie se samočinně postará o správné napnutí řetězu a jeho optimální stav kontroluje i v průběhu jízdy (video). Mimořádná pozornost byla věnována i designu řetězu, který vašemu vozu neubere, ale naopak přidá na eleganci a atraktivitě. Řetězové články jsou vyrobeny z velice odolné oceli. Jsou přitom silné pouhých 3,2 mm. Zaručují optimální přenos záběrových a brzdných sil a zamezují překroucení řetězu při zátěži. Řetěz s hustou šikmostopovou sítí je vhodný i pro sportovní vozy se stísněným prostorem v podběhu. Pro ochranu disků před poškrábáním slouží plastové díly na bočním řetězu. S řetězy jako jsou pewag servo bude montáž rychlá, cesta klidná a váš vůz pěkně „vytuněný“. Řetězy jsou vyráběny v široké škále rozměrů pro osobní vozy i v zesíleném provedení pro SUV.

pewag servosport – inovace roku 2013
Nové sportovní a inovativní řetězy. Jsou určeny speciálně pro vozy s minimem místa v podbězích a sportovní vozy. Kroucené prameny řetězu na vnitřní straně a 7mm řetězové články řetězové sítě pewag servo sport se vejdou skoro všude. Vynikající trakce, záběr, bezpečnost a patentovaná servo technologie automatického napínání jsou u řetězů samozřejmostí. Automatické otvírání vnitřního lana nabízí maximální komfort při demontáži. Řetěz byl vyvinut s ohledem na to, že nové vozy mají stále výkonnější motory což klade při záběru kol vyšší nároky na řetězy. Montáž řetězů je velmi snadná díky ráčnovému systému, demontáž je snadná a čistá. Vnitřní uzávěr je samootevírací a tak není nutné sahat hluboko do podběhů, což ocení každý řidič. Vysokou životnost zajišťuje kvalitní legovaná ocel. 

Řetězy, které se nemontují, ale „snoxují“
Nejsnazší nasazení (video) nabízí sněhové řetězy pewag snoxpro.  Při jejich použití vás nečekají žádné háčky, protahování řetězu za kolem nebo dodatečné dopínaní. Manipulace s nimi se dá zjednodušeně řečeno přirovnat k nasazení čepice či upnutí přilby. O správné dopnutí řetězu se stará plně automatický systém. Díky přelomové technologii mechanismu snox-box systém během jízdy uzamkne vratnou pružinu nasazeného řetězu a jeho optimální napnutí pak automaticky reguluje v průběhu celé jízdy. Jakmile vozidlo zastaví, systém pružinu opět odemkne a řetězy lze z pneumatiky snadno stáhnout bez jakéhokoliv rozepínání za kolem (díky patentované technologii quick-release-system). Řetěz pewag snoxpro je složen z krátkých čtyřhranných článků o síle pouhých 3,2 mm, které do sebe snadno zapadají a zamezují tím překroucení řetězu při zátěži. Zároveň zaručují optimální přenos záběrových a brzdných sil, protože se do sněhu a ledu „zakousnou“. Tyto řetězy navíc umožňují velmi tichý chod vozu. Příjemným bonusem je elegantní pouzdro, v němž můžete řetězy převážet. Zakoupit je lze jak v kamenných obchodech u prodejců autopříslušenství nebo pneumatik, tak na internetu. V provedení pro osobní vozy i SUV!

Na stránkách www.pewag.cz najdete nejen podrobnější informace, ale také konfigurátor, který vám po zadání rozměru pneumatik a typu vozu nabídne sněhové řetězy vhodné přímo pro váš vůz. V případě, že konfigurátor nepřiřadí žádné řetězy, neznamená to, že řetězy na danou pneumatiku nejsou vyráběny, ale že výrobce vozu konstrukčně omezuje jejich použití. Tyto informace najde následně motorista v manuálu ke svému vozidlu.

Více jak 100 let sněhových řetězů pewag
Značka pewag je zárukou inovativních výrobků, kvality a servisu. Tímto přístupem si během 100 let vydobyla prvenství ve výrobě sněhových řetězů. První řetěz byl vyroben na zakázku v roce 1912 v Grazu (Štýrském Hradci) v továrně Kettenfabrik. Jednoduchost montáže pewag řetězů a jejich účelovost při použití již nadchla nejednoho řidiče osobního vozu, čtyřkolky, ale také nákladních automobilů a užitkových vozů. Výrazné uplatnění našly také u záchranných složek a armády

Video: Řetězový tuning - od mini až po mamut



Auta
Jaguar XJ určitě velmi dobře znáte. Nyní britská automobilka vypustila do světa speciální verzi XJR575, která je jen tak mimochodem historicky nejrychlejším produkčním Jaguarem XJ. Umí totiž jet rychlostí 300 km/h. Jak označení napovídá, kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 XJR byl... (Pokračování...)
Auta
Loni až do závěrečné jízdy bojoval Patrik Hájek o titul evropského šampiona, aby nakonec skončil těsně pod vrcholem. S letošní čtyřdílnou sezónou se tovární pilot Kosmicu rozloučil vítězstvím v posledním závodě ve švédském Kristianstadu a v konečném zú... (Pokračování...)
Auta
Šestiválec v Mercedesu S 450 disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 500 Nm. Kompaktní elektromotor má výkon pouhých 22 koní, ale velký točivý moment 250 Nm. Také verze S 500 už je dnes poháněna pouze šestiválcem spolupracujícím s elektromotorem. Hybridní... (Pokračování...)
Auta
Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin... (Pokračování...)
Auta
Na první pohled je nové Audi A8 jen evolucí současného fungujícího receptu, ale ve skutečnosti se jedná o naprosto nově pojatý vůz. Poprvé jej s jinou než hybridní pohonnou jednotkou nedostanete, všechny produkční A8 mají mezi spalovacím motorem a samočinnou převodovkou ještě elektromotor. Ten... (Pokračování...)
Auta
Rallyekros aktuálně prožívá velký boom, psali jsme o tom v minulém vydání SPEEDu, a chce se udržet v sedle co nejdéle, proto také promotér World RX ve spolupráci s FIA a automobilkami plánuje zavedení čistě elektrických vozů. Nestane se tak dříve než v roce 2020, ale lze to brát za... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Dacia Duster
Nissan Terrano
Levná novinka Nissanu by se měla představit ještě letos, pravděpodobně na podzim ve Frankfurtu.
Nissan se údajně chystá využít svých vazeb na Renault a rozšířit nabídku o levn...
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus
Zásadní novinka v nabídce Lamborghini bude postavená na platformě MLB, sdílené s Cayennem nebo Audi Q7.
Lamborghini to se svým SUV, avizovaným konceptem Urus, myslí skutečně vážně. Rupert Stadler, šéf...
Rolls-Royce Wraith
Rolls-Royce
Šéf Rolls-Royce utlumil spekulace ohledně možného SUV a ujistil, že značka nechystá expanzi za každou cenu. Zákazníci vyžadují výjimečnost.
Právě představené superluxusní kupé Wraith, které se začne prodávat na podzim přibližně za 6,5...
Stig a Pagani Huayra
Jak to ve skutečnosti bylo? Jela Huayra s pneumatikami, odporujícím pravidlům TopGearu?
Okruh Dunsfold na letištní ploše, jenž používá TopGear k testování aut, toho zažil již...
Neříkejte, že jsme vás nevarovali. Toto video pocházi z Koreji a ukazuje, jak vypadá ta nejděsivějš...
Má všechno, co od SUV chcete. CX-5 je kultivovaná, úsporná i výkonná.
Už rozumím všem těm trpělivým zákazníkům, kteří v nejsilnější vlně při odstartov...
Honda Urban SUV
Konceptem Urban SUV Honda potěší kromě autora Rudy Pivrnce především klientelu, toužící po kompaktním SUV.
Honda již potvrdila, že se koncept Urban SUV dočká sériové výroby v nepříliš pozměněné...