Žebříčku reálných prodejů zatím vládne Škoda, Hyundai a VW

Čtěte více: Auta
Vydáno: 9. 8. 2016  /   Aktualizováno: 9. 8. 2016
Žebříčku reálných prodejů zatím vládne Škoda, Hyundai a VW
Od začátku roku 2016 bylo v české republice prodáno 126 640 osobních aut a největší oblibě se u kupujících těší modely Škoda Octavia, Fabia, Superb, Rapid a Hyundai i30.
Čtěte více: Prodeje 2016

Podle reálných čísel prodala v období leden-červenec 2016 v České republice nejvíce osobních aut Škoda (46 469), následována Hyundaiem (11 711) a VW (10 000). Na dalších místech figurují Dacia (6589), Renault (5188), Kia (4877), Opel (4599), Peugeot (4588), Mercedes-Benz  (3891) a BMW (3651). Nejprodávanějším modelem je i nadále Škoda Octavia s 16 622 prodanými vozy a modely mladoboleslavské automobilky modely okupují i další příčky - Fabia (11 791), Superb (6705) a Rapid (6490), prvním zástupcem jiné značky je pátý Hyundai i30 (4419).

Za prvních sedm měsíců meziročně výrazně posílily segmenty střední třídy (MPV-D o 91 %, D segment pak o 62 %). Nejvíce aut se i nadále prodává v segmentu nižší střední třídy C (aktuálně 28 % všech prodaných aut), ve němž hrají prim Škoda Octavia, Hyundai i30 a Volkswagen Golf.

A ještě pohled na statistiky prodejů fyzickým osobám. Ty od začátku letošního roku registrovaly 39 232 vozů. Domácnosti si pak nejvíce kupují vozy Škoda (8597) a Hyundai (5683 vozů). S odstupem následují Dacia (3487 vozů), Kia (2271 vozů), Peugeot (2090 vozů) a Volkswagen (2049 vozů).

Tyto statistiky, které zveřejňuje společnost Médea Research, odrážejí reálné prodeje na českém trhu, protože v nich nejsou započítány zmanipulované prodeje. Statistiky reálných prodejů jsou totiž očištěny o takzvané účelové registrace, tedy vozy, které automobilka zaregistruje takzvaně na sebe, ale do tří měsíců registraci zruší a vůz prodá v jiné zemi. V reálných prodejích není započtena ani tzv. neprůhledná kategorie, a to z toho důvodu, že v této kategorii nelze jednoznačně identifikovat koncového zákazníka.

Auta
Pokud vám přišel nový americký supersport Ford GT málo extrémní a zbytečně moc zaměřený na pohodlí, luxus a každodenní použitelnost, kupte si ostrou odlehčenou vyrámovanou verzi Competition Series. Jedná se o odlehčený speciál, který přišel o všechny komfortní a rozmazluj... (Pokračování...)
Auta
Dávno už neplatí, že by byl hybrid symbolem pomalé a nudné jízdy na spotřebu. Nová hybridní Panamera Turbo S E-Hybrid je totiž aktuálně nejvýkonnější sériově vyráběné Porsche. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný V8 má výkon 550 koní, elektromotor dalších 163 kon... (Pokračování...)
Auta
Exkluzivní supersport Pagani Huayra už pět let vyvolává rozruch, kdekoli se objeví. Všechny ostatní supersporty vedle něj působí stejně všedně jako Octavia v kombíku s dieselem. Nyní se do rodiny těchto mimořádně vzácných aut přidává i dlouho očekávaná Huayra Roadster, o kter... (Pokračování...)
Auta
Automobilka Ferrari slaví 70 let existence a nový vrcholný dvanáctiválcový model je jen jedním z několika zajímavých vozů, které letos uvidíme. Novinka se jmenuje 812 Superfast a vlastně nahrazuje Ferrari F12berlinetta a F12tdf. Vzhled má připomínat legendární Ferrari 365 GTB4 z roku 1969. Z... (Pokračování...)
Auta
Chevrolet připravil pro Camaro speciální paket 1LE orientovaný především na tu klientelu, která se svým autem ráda vyrazí na závodní okruh. Můžete ho mít na jakoukoli verzi Camara včetně základního šestiválce (v USA), ale asi nejlépe to celé vynikne na vrcholné... (Pokračování...)
Auta
V 90. letech byl ráfek Rally Racing zářivou ikonou a obouvaly jej všechny přední týmy soutěžící v mistrovství světa v rallye, Carlos Sainz se na nich roku 1990 stal šampionem. Nadčasový a nezaměnitelný design nyní italský výrobce vrací zpět do své nabídky, byť lehce upraven... (Pokračování...)