Žebříčku reálných prodejů zatím vládne Škoda, Hyundai a VW

Čtěte více: Auta
Vydáno: 9. 8. 2016  /   Aktualizováno: 9. 8. 2016
Žebříčku reálných prodejů zatím vládne Škoda, Hyundai a VW
Od začátku roku 2016 bylo v české republice prodáno 126 640 osobních aut a největší oblibě se u kupujících těší modely Škoda Octavia, Fabia, Superb, Rapid a Hyundai i30.
Čtěte více: Prodeje 2016

Podle reálných čísel prodala v období leden-červenec 2016 v České republice nejvíce osobních aut Škoda (46 469), následována Hyundaiem (11 711) a VW (10 000). Na dalších místech figurují Dacia (6589), Renault (5188), Kia (4877), Opel (4599), Peugeot (4588), Mercedes-Benz  (3891) a BMW (3651). Nejprodávanějším modelem je i nadále Škoda Octavia s 16 622 prodanými vozy a modely mladoboleslavské automobilky modely okupují i další příčky - Fabia (11 791), Superb (6705) a Rapid (6490), prvním zástupcem jiné značky je pátý Hyundai i30 (4419).

Za prvních sedm měsíců meziročně výrazně posílily segmenty střední třídy (MPV-D o 91 %, D segment pak o 62 %). Nejvíce aut se i nadále prodává v segmentu nižší střední třídy C (aktuálně 28 % všech prodaných aut), ve němž hrají prim Škoda Octavia, Hyundai i30 a Volkswagen Golf.

A ještě pohled na statistiky prodejů fyzickým osobám. Ty od začátku letošního roku registrovaly 39 232 vozů. Domácnosti si pak nejvíce kupují vozy Škoda (8597) a Hyundai (5683 vozů). S odstupem následují Dacia (3487 vozů), Kia (2271 vozů), Peugeot (2090 vozů) a Volkswagen (2049 vozů).

Tyto statistiky, které zveřejňuje společnost Médea Research, odrážejí reálné prodeje na českém trhu, protože v nich nejsou započítány zmanipulované prodeje. Statistiky reálných prodejů jsou totiž očištěny o takzvané účelové registrace, tedy vozy, které automobilka zaregistruje takzvaně na sebe, ale do tří měsíců registraci zruší a vůz prodá v jiné zemi. V reálných prodejích není započtena ani tzv. neprůhledná kategorie, a to z toho důvodu, že v této kategorii nelze jednoznačně identifikovat koncového zákazníka.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)