Žebříčku reálných prodejů zatím vládne Škoda, Hyundai a VW

Čtěte více: Auta
Vydáno: 9. 8. 2016  /   Aktualizováno: 9. 8. 2016
Žebříčku reálných prodejů zatím vládne Škoda, Hyundai a VW
Od začátku roku 2016 bylo v české republice prodáno 126 640 osobních aut a největší oblibě se u kupujících těší modely Škoda Octavia, Fabia, Superb, Rapid a Hyundai i30.
Čtěte více: Prodeje 2016

Podle reálných čísel prodala v období leden-červenec 2016 v České republice nejvíce osobních aut Škoda (46 469), následována Hyundaiem (11 711) a VW (10 000). Na dalších místech figurují Dacia (6589), Renault (5188), Kia (4877), Opel (4599), Peugeot (4588), Mercedes-Benz  (3891) a BMW (3651). Nejprodávanějším modelem je i nadále Škoda Octavia s 16 622 prodanými vozy a modely mladoboleslavské automobilky modely okupují i další příčky - Fabia (11 791), Superb (6705) a Rapid (6490), prvním zástupcem jiné značky je pátý Hyundai i30 (4419).

Za prvních sedm měsíců meziročně výrazně posílily segmenty střední třídy (MPV-D o 91 %, D segment pak o 62 %). Nejvíce aut se i nadále prodává v segmentu nižší střední třídy C (aktuálně 28 % všech prodaných aut), ve němž hrají prim Škoda Octavia, Hyundai i30 a Volkswagen Golf.

A ještě pohled na statistiky prodejů fyzickým osobám. Ty od začátku letošního roku registrovaly 39 232 vozů. Domácnosti si pak nejvíce kupují vozy Škoda (8597) a Hyundai (5683 vozů). S odstupem následují Dacia (3487 vozů), Kia (2271 vozů), Peugeot (2090 vozů) a Volkswagen (2049 vozů).

Tyto statistiky, které zveřejňuje společnost Médea Research, odrážejí reálné prodeje na českém trhu, protože v nich nejsou započítány zmanipulované prodeje. Statistiky reálných prodejů jsou totiž očištěny o takzvané účelové registrace, tedy vozy, které automobilka zaregistruje takzvaně na sebe, ale do tří měsíců registraci zruší a vůz prodá v jiné zemi. V reálných prodejích není započtena ani tzv. neprůhledná kategorie, a to z toho důvodu, že v této kategorii nelze jednoznačně identifikovat koncového zákazníka.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)