Honda Civic Type R: 10. generace v konceptu

Čtěte více: Auta
Vydáno: 21. 11. 2016  /   Aktualizováno: 21. 11. 2016
Honda Civic Type R: 10. generace v konceptu
Seznamte se s novou Hondou Civic desáté generace v nejsilnějším provedení Type R. Zatím tedy pouze s konceptem, nepochybujte ale, že má tohle auto nakročeno do sériové výroby.

Kdy můžeme očekávat produkční auto? Podle dostupných informací někdy ve druhé polovině roku 2017, nejdříve ale ve Spojených státech. Evropa bude následovat o pár měsíců později. Výkonové i dynamické parametry novinky jsou prozatím ve hvězdách, ví se však, že mezi předními koly bude opět přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, stejně jako u současného Civicu Type R. Aktuální auto disponuje výkonem 310 koní a točivým momentem 400 Nm, což je minimum i pro nástupce, má se ale za to, že s ohledem na Ford Focus RS mohou uvedené hodnoty ještě stoupnout.

Kromě motoru Honda zachovala také šestistupňovou přímo řazenou převodovku, brzdový systém Brembo a nepochybujeme, že Type R nezahodí ani samosvorný diferenciál. Po stránce designu se ve srovnání s aktuální verzí mnoho nezměnilo. Auto dostalo vytažené blatníky, velká 20“ kola a spoustu spoilerů korunovaných velkým křídlem na zádi, takže atypicky působí pouze tři koncovky výfuku, přičemž ta prostřední koresponduje s červenými linkami na karoserii.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)