Mercedes-AMG E 63 S 4Matic: Nejvýkonnější éčko všech dob?

Čtěte více: Auta
Vydáno: 9. 12. 2016  /   Aktualizováno: 9. 12. 2016
Mercedes-AMG E 63 S 4Matic: Nejvýkonnější éčko všech dob?
Špičková verze třídy E dostala čtyřlitrový V8 se dvěma turbodmychadly, naladěný na 612 koní. Díky pohonu všech kol zvládne sprint na „stovku“ za 3,4 sekundy a jede 300 km/h.

Mercedes mluví o vůbec nejvýkonnějším „éčku“ všech dob. A není divu. Tohle auto skutečně překonává své předchůdce po všech stránkách. Základem nejostřejšího modelu je dvakrát přeplňovaný V8 s přímým vstřikováním paliva o objemu 4,0 litru, který bude k mání hned ve dvou výkonových variantách. Slabší provedení s označením E 63 nabídne 571 koní a 750 Nm – a již tato verze s hmotností 1950 kg zvládne akceleraci z klidu na 100 km/h za 3,5 sekundy. Pokud si majitel připlatí za AMG Driverʼs paket, dostane omezovač maximální rychlosti posunutý z obligátní hranice 250 na rovných 300 km/h.

Silnější verze s přídomkem S je o pět kilogramů těžší, její výkon poskočil na 612 koní při 5750 až 6500 min-1 a točivý moment 850 Nm vrcholí v rozmezí 2500–4500 min-1. Maximální rychlost „eska“ se nemění, čas zrychlení 0-100 km/h však trvá jen 3,4 sekundy, přičemž normovaná průměrná spotřeba vychází u obou aut nastejno – 8,9 až 9,2 litru na 100 kilometrů. Nové AMG E 63 si k těmto výkonům pomáhá devítistupňovým automatem, který místo klasického hydrodynamického měniče využívá spojku uloženou v mokré lázni, a samozřejmostí, respektive jedinou volbou je pohon všech kol 4Matic.

Pokud se ptáte, jestli se Mercedes-AMG E 63 tímto mění svým jízdním projevem na Audi RS 6, odpověď zní, že to není tak docela pravda. Zajímavostí tohoto vozu je totiž driftovací režim spadající pod nastavení Race a dovolující výkonnějšímu E 63 S přenést všechnu sílu pohonné jednotky na kola zadní nápravy. Když už jsme u kol, za zmínku stojí, že výchozí E 63 je postaveno na 19“, E 63 S pak na 20“, což se s ohledem na velikost brzdových kotoučů docela hodí. Už standardní mají průměr 360 milimetrů, v případě E 63 S 390 milimetrů a příplatkové karbon-keramické dokonce 402 milimetrů. Mercedes-AMG E 63 se poprvé veřejně představí na autosalonu v Los Angeles a do prodeje půjde v polovině ledna příštího roku.

Auta
Dosud nejslabší Panamera s přídomkem 4S Diesel osazená osmiválcovým dieselem o objemu 4,0 litru disponovala výkonem 422 koní, Porsche nicméně nově zařadilo do nabídky ještě slabší základní verzi nazvanou jednoduše Panamera, respektive Panamera 4. Vstupním modelem se stal vůz s... (Pokračování...)
Auta
Nové kupé DB11 s dvakrát přeplňovaným V12 o objemu 5,2 litru je nápovědou, že ani malosériové značky jako Aston Martin nejsou imunní vůči placení pokut za emise oxidu uhličitého do bruselské kasičky, přesto se však Britové ještě nějakou dobu atmosférických pohonných jednotek... (Pokračování...)
Auta
Co bylo ještě před několika lety naprosto nemyslitelné, to se pomalu ale jistě stává realitou. Britská kočka již nějakou dobu nabízí kromě tradičních modelů také SUV s dieselem, tím ale radikální rozšíření výrobního programu nekončí. Během dvou let Jaguar plánuje... (Pokračování...)
Auta
Letošní pařížská studie Vision Mercedes-Maybach 6 naznačila, jakým směrem by se mohl v budoucnosti ubírat vývoj luxusní divize koncernu Daimler. A tady je důkaz, že to trojcípá hvězda s restartem své noblesní značky myslela vážně. Zbrusu nový Maybach 650 je sice postaven na základech... (Pokračování...)
Auta
Přeplňovaný čtyřválec známý ze cee’du GT nebo Sportage bude spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7DCT a vůz díky ní zvládne akceleraci 0–100 km/h za 7,8 sekundy. Maximální rychlost činí 200 km/h a automobilka uvádí normovanou spotřebu 6,9 l/100 km. Soul přichází také... (Pokračování...)
Auta
SUV je postaveno na zbrusu nové modulární platformě CMA od Volva, je dlouhé 4530 milimetrů a má rozvor 2730 mm. Detaily o technice pod kapotou sice neznáme, ale protože je použito šasi Compact Modular Architecture, chystané pro příští Volvo S40, V40 a XC40, předpokládáme, že čínská značka bude... (Pokračování...)