Mercedes-AMG E 63 S 4Matic: Nejvýkonnější éčko všech dob?

Čtěte více: Auta
Vydáno: 9. 12. 2016  /   Aktualizováno: 9. 12. 2016
Mercedes-AMG E 63 S 4Matic: Nejvýkonnější éčko všech dob?
Špičková verze třídy E dostala čtyřlitrový V8 se dvěma turbodmychadly, naladěný na 612 koní. Díky pohonu všech kol zvládne sprint na „stovku“ za 3,4 sekundy a jede 300 km/h.

Mercedes mluví o vůbec nejvýkonnějším „éčku“ všech dob. A není divu. Tohle auto skutečně překonává své předchůdce po všech stránkách. Základem nejostřejšího modelu je dvakrát přeplňovaný V8 s přímým vstřikováním paliva o objemu 4,0 litru, který bude k mání hned ve dvou výkonových variantách. Slabší provedení s označením E 63 nabídne 571 koní a 750 Nm – a již tato verze s hmotností 1950 kg zvládne akceleraci z klidu na 100 km/h za 3,5 sekundy. Pokud si majitel připlatí za AMG Driverʼs paket, dostane omezovač maximální rychlosti posunutý z obligátní hranice 250 na rovných 300 km/h.

Silnější verze s přídomkem S je o pět kilogramů těžší, její výkon poskočil na 612 koní při 5750 až 6500 min-1 a točivý moment 850 Nm vrcholí v rozmezí 2500–4500 min-1. Maximální rychlost „eska“ se nemění, čas zrychlení 0-100 km/h však trvá jen 3,4 sekundy, přičemž normovaná průměrná spotřeba vychází u obou aut nastejno – 8,9 až 9,2 litru na 100 kilometrů. Nové AMG E 63 si k těmto výkonům pomáhá devítistupňovým automatem, který místo klasického hydrodynamického měniče využívá spojku uloženou v mokré lázni, a samozřejmostí, respektive jedinou volbou je pohon všech kol 4Matic.

Pokud se ptáte, jestli se Mercedes-AMG E 63 tímto mění svým jízdním projevem na Audi RS 6, odpověď zní, že to není tak docela pravda. Zajímavostí tohoto vozu je totiž driftovací režim spadající pod nastavení Race a dovolující výkonnějšímu E 63 S přenést všechnu sílu pohonné jednotky na kola zadní nápravy. Když už jsme u kol, za zmínku stojí, že výchozí E 63 je postaveno na 19“, E 63 S pak na 20“, což se s ohledem na velikost brzdových kotoučů docela hodí. Už standardní mají průměr 360 milimetrů, v případě E 63 S 390 milimetrů a příplatkové karbon-keramické dokonce 402 milimetrů. Mercedes-AMG E 63 se poprvé veřejně představí na autosalonu v Los Angeles a do prodeje půjde v polovině ledna příštího roku.

Auta
Dostal ale zcela nový lithium-iontový akumulátor s kapacitou 36 kWh, díky čemuž nabídne o 50 % větší dojezd. Volkswagen uvádí normovanou spotřebu 12,7 kWh na 100 km a dojezd 300 km. Ze standardní palubní nabíječky, kterou můžete zapojit doma do zásuvky, se e-Golf na plnou kapacitu nabije za šest... (Pokračování...)
Auta
O pohon se stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný V6 o objemu 3,8 litru a o výkonu 600 koní, což je o 30 koní více než u standardního GT-R. Motor je osazen párem velkých turbodmychadel, která byla převzata ze závodního vozu kategorie GT3. Výkon je na všechna kola přenášen přes š... (Pokračování...)
Auta
Auto v ryze expresivním duchu luxusních vozů z řady Bespoke je jakýmsi alter egem Rollsu. Vyznačuje se temnými odstíny, větší asertivitou a sebedůvěrou. Design Black Badge bude dostupný pouze pro modely Wraith a Ghost. Nové temnější barevné provedení verze Black Badge lze pozorovat na úpravě so... (Pokračování...)
Auta
Tohle černočerné Audi R8 druhé generace s originálními barokně vypadajícími koly a květinovými vzory na některých částech karoserie docení nejspíše jen příznivci herního fenoménu s názvem Final Fantasy, jehož začátek se datuje do roku 1987. Ne že by u nás tato hra zn... (Pokračování...)
Auta
Asi není nijak zvlášť překvapivé, že si japonský koncern Fuji Heavy Industries vybral pro světovou premiéru konceptu velkého crossoveru právě losangeleský autosalon. Ve Spojených státech jsou SUV velikosti XL v kurzu více než kdekoli jinde na světě a právě Viziv-7 se sedmimístným interi... (Pokračování...)
Auta
Čínský start-up pod jménem NextEV možná ještě neznáte a stejně tak i automobilovou značku Nio, vězte však, že tato firma poměrně úspěšně vstoupila do šampionátu elektrických monopostů Formula E, když angažovala Nelsona Piqueta juniora a v sezóně 2014/15 získala titul. Aktuálně elektrick... (Pokračování...)