Mercedes-AMG E 63 S 4Matic: Nejvýkonnější éčko všech dob?

Čtěte více: Auta
Vydáno: 9. 12. 2016  /   Aktualizováno: 9. 12. 2016
Mercedes-AMG E 63 S 4Matic: Nejvýkonnější éčko všech dob?
Špičková verze třídy E dostala čtyřlitrový V8 se dvěma turbodmychadly, naladěný na 612 koní. Díky pohonu všech kol zvládne sprint na „stovku“ za 3,4 sekundy a jede 300 km/h.

Mercedes mluví o vůbec nejvýkonnějším „éčku“ všech dob. A není divu. Tohle auto skutečně překonává své předchůdce po všech stránkách. Základem nejostřejšího modelu je dvakrát přeplňovaný V8 s přímým vstřikováním paliva o objemu 4,0 litru, který bude k mání hned ve dvou výkonových variantách. Slabší provedení s označením E 63 nabídne 571 koní a 750 Nm – a již tato verze s hmotností 1950 kg zvládne akceleraci z klidu na 100 km/h za 3,5 sekundy. Pokud si majitel připlatí za AMG Driverʼs paket, dostane omezovač maximální rychlosti posunutý z obligátní hranice 250 na rovných 300 km/h.

Silnější verze s přídomkem S je o pět kilogramů těžší, její výkon poskočil na 612 koní při 5750 až 6500 min-1 a točivý moment 850 Nm vrcholí v rozmezí 2500–4500 min-1. Maximální rychlost „eska“ se nemění, čas zrychlení 0-100 km/h však trvá jen 3,4 sekundy, přičemž normovaná průměrná spotřeba vychází u obou aut nastejno – 8,9 až 9,2 litru na 100 kilometrů. Nové AMG E 63 si k těmto výkonům pomáhá devítistupňovým automatem, který místo klasického hydrodynamického měniče využívá spojku uloženou v mokré lázni, a samozřejmostí, respektive jedinou volbou je pohon všech kol 4Matic.

Pokud se ptáte, jestli se Mercedes-AMG E 63 tímto mění svým jízdním projevem na Audi RS 6, odpověď zní, že to není tak docela pravda. Zajímavostí tohoto vozu je totiž driftovací režim spadající pod nastavení Race a dovolující výkonnějšímu E 63 S přenést všechnu sílu pohonné jednotky na kola zadní nápravy. Když už jsme u kol, za zmínku stojí, že výchozí E 63 je postaveno na 19“, E 63 S pak na 20“, což se s ohledem na velikost brzdových kotoučů docela hodí. Už standardní mají průměr 360 milimetrů, v případě E 63 S 390 milimetrů a příplatkové karbon-keramické dokonce 402 milimetrů. Mercedes-AMG E 63 se poprvé veřejně představí na autosalonu v Los Angeles a do prodeje půjde v polovině ledna příštího roku.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)