Mercedes-AMG E 63 S 4Matic: Nejvýkonnější éčko všech dob?

Čtěte více: Auta
Vydáno: 9. 12. 2016  /   Aktualizováno: 9. 12. 2016
Mercedes-AMG E 63 S 4Matic: Nejvýkonnější éčko všech dob?
Špičková verze třídy E dostala čtyřlitrový V8 se dvěma turbodmychadly, naladěný na 612 koní. Díky pohonu všech kol zvládne sprint na „stovku“ za 3,4 sekundy a jede 300 km/h.

Mercedes mluví o vůbec nejvýkonnějším „éčku“ všech dob. A není divu. Tohle auto skutečně překonává své předchůdce po všech stránkách. Základem nejostřejšího modelu je dvakrát přeplňovaný V8 s přímým vstřikováním paliva o objemu 4,0 litru, který bude k mání hned ve dvou výkonových variantách. Slabší provedení s označením E 63 nabídne 571 koní a 750 Nm – a již tato verze s hmotností 1950 kg zvládne akceleraci z klidu na 100 km/h za 3,5 sekundy. Pokud si majitel připlatí za AMG Driverʼs paket, dostane omezovač maximální rychlosti posunutý z obligátní hranice 250 na rovných 300 km/h.

Silnější verze s přídomkem S je o pět kilogramů těžší, její výkon poskočil na 612 koní při 5750 až 6500 min-1 a točivý moment 850 Nm vrcholí v rozmezí 2500–4500 min-1. Maximální rychlost „eska“ se nemění, čas zrychlení 0-100 km/h však trvá jen 3,4 sekundy, přičemž normovaná průměrná spotřeba vychází u obou aut nastejno – 8,9 až 9,2 litru na 100 kilometrů. Nové AMG E 63 si k těmto výkonům pomáhá devítistupňovým automatem, který místo klasického hydrodynamického měniče využívá spojku uloženou v mokré lázni, a samozřejmostí, respektive jedinou volbou je pohon všech kol 4Matic.

Pokud se ptáte, jestli se Mercedes-AMG E 63 tímto mění svým jízdním projevem na Audi RS 6, odpověď zní, že to není tak docela pravda. Zajímavostí tohoto vozu je totiž driftovací režim spadající pod nastavení Race a dovolující výkonnějšímu E 63 S přenést všechnu sílu pohonné jednotky na kola zadní nápravy. Když už jsme u kol, za zmínku stojí, že výchozí E 63 je postaveno na 19“, E 63 S pak na 20“, což se s ohledem na velikost brzdových kotoučů docela hodí. Už standardní mají průměr 360 milimetrů, v případě E 63 S 390 milimetrů a příplatkové karbon-keramické dokonce 402 milimetrů. Mercedes-AMG E 63 se poprvé veřejně představí na autosalonu v Los Angeles a do prodeje půjde v polovině ledna příštího roku.

Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)
Auta
Na znovuzrození slavného sportovního modelu Renault-Alpine A110 se čekalo opravdu hodně dlouho. Vždyť první koncepty byly představeny už před více než šesti lety. Nyní tu konečně máme sériové auto, které zamíří k dealerům ve druhé polovině roku. Náš trh se podle všeho dočk... (Pokračování...)