Mercedes-AMG E 63 S 4Matic: Nejvýkonnější éčko všech dob?

Čtěte více: Auta
Vydáno: 9. 12. 2016  /   Aktualizováno: 9. 12. 2016
Mercedes-AMG E 63 S 4Matic: Nejvýkonnější éčko všech dob?
Špičková verze třídy E dostala čtyřlitrový V8 se dvěma turbodmychadly, naladěný na 612 koní. Díky pohonu všech kol zvládne sprint na „stovku“ za 3,4 sekundy a jede 300 km/h.

Mercedes mluví o vůbec nejvýkonnějším „éčku“ všech dob. A není divu. Tohle auto skutečně překonává své předchůdce po všech stránkách. Základem nejostřejšího modelu je dvakrát přeplňovaný V8 s přímým vstřikováním paliva o objemu 4,0 litru, který bude k mání hned ve dvou výkonových variantách. Slabší provedení s označením E 63 nabídne 571 koní a 750 Nm – a již tato verze s hmotností 1950 kg zvládne akceleraci z klidu na 100 km/h za 3,5 sekundy. Pokud si majitel připlatí za AMG Driverʼs paket, dostane omezovač maximální rychlosti posunutý z obligátní hranice 250 na rovných 300 km/h.

Silnější verze s přídomkem S je o pět kilogramů těžší, její výkon poskočil na 612 koní při 5750 až 6500 min-1 a točivý moment 850 Nm vrcholí v rozmezí 2500–4500 min-1. Maximální rychlost „eska“ se nemění, čas zrychlení 0-100 km/h však trvá jen 3,4 sekundy, přičemž normovaná průměrná spotřeba vychází u obou aut nastejno – 8,9 až 9,2 litru na 100 kilometrů. Nové AMG E 63 si k těmto výkonům pomáhá devítistupňovým automatem, který místo klasického hydrodynamického měniče využívá spojku uloženou v mokré lázni, a samozřejmostí, respektive jedinou volbou je pohon všech kol 4Matic.

Pokud se ptáte, jestli se Mercedes-AMG E 63 tímto mění svým jízdním projevem na Audi RS 6, odpověď zní, že to není tak docela pravda. Zajímavostí tohoto vozu je totiž driftovací režim spadající pod nastavení Race a dovolující výkonnějšímu E 63 S přenést všechnu sílu pohonné jednotky na kola zadní nápravy. Když už jsme u kol, za zmínku stojí, že výchozí E 63 je postaveno na 19“, E 63 S pak na 20“, což se s ohledem na velikost brzdových kotoučů docela hodí. Už standardní mají průměr 360 milimetrů, v případě E 63 S 390 milimetrů a příplatkové karbon-keramické dokonce 402 milimetrů. Mercedes-AMG E 63 se poprvé veřejně představí na autosalonu v Los Angeles a do prodeje půjde v polovině ledna příštího roku.

Auta
Nová edice je právě jachtami inspirována. Na první pohled se sice jedná o Bentley Continental GT Convertible v jiné barvě a na nových 21" kolech, ale největší pozornost byla věnována detailům a použitým materiálům. Například stahovací střecha je modrá, nechybí modrá linka na... (Pokračování...)
Auta
Sébastien Loeb už před časem Citroënu svou pomoc při vývoji nabízel, ale teprve až nyní tým uznal, že by asi stálo za to nechat Loeba do auta posadit a získat jeho zpětnou vazbu. „Nemůžu se dočkat, až se vrátím do vozu WRC a okusím, jak se tato disciplína technologicky změnila. Rallye je stále moje v... (Pokračování...)
Auta
Jaguar XJ určitě velmi dobře znáte. Nyní britská automobilka vypustila do světa speciální verzi XJR575, která je jen tak mimochodem historicky nejrychlejším produkčním Jaguarem XJ. Umí totiž jet rychlostí 300 km/h. Jak označení napovídá, kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 XJR byl... (Pokračování...)
Auta
Loni až do závěrečné jízdy bojoval Patrik Hájek o titul evropského šampiona, aby nakonec skončil těsně pod vrcholem. S letošní čtyřdílnou sezónou se tovární pilot Kosmicu rozloučil vítězstvím v posledním závodě ve švédském Kristianstadu a v konečném zú... (Pokračování...)
Auta
Šestiválec v Mercedesu S 450 disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 500 Nm. Kompaktní elektromotor má výkon pouhých 22 koní, ale velký točivý moment 250 Nm. Také verze S 500 už je dnes poháněna pouze šestiválcem spolupracujícím s elektromotorem. Hybridní... (Pokračování...)
Auta
Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin... (Pokračování...)