SEAT Leon: Modernizace třetí generace Leonu

Čtěte více: Auta
Vydáno: 13. 12. 2016  /   Aktualizováno: 13. 12. 2016
SEAT Leon: Modernizace třetí generace Leonu
Čtyři roky po premiéře SEAT modernizuje třetí generaci modelové řady Leon, španělský Golf se ale žádným zásadním způsobem nemění.

Očekávalo se, že SEAT představí facelift svého nejprodávanějšího modelu v rámci pařížského autosalonu, nicméně Španělé se rozhodli stejně jako BMW nevyužít tuto příležitost a odhalili svou novinku o něco později. Máme-li tímto začít považovat autosalony za přežitek, bude zřejmě na delší debatu, každopádně se dá říci, že modernizovaný Leon by na stánku vedle nové Atecy asi mnoho parády nenadělal, změny na zevnějšku jsou totiž pouze minimální. Auto dostalo o čtyřicet milimetrů širší mřížku chladiče, má nepatrně více chromu, přepracování se dočkaly přední světlomety dodávané za příplatek, kompletně osazené LED technikou, a pozměněné byly rovněž zadní svítilny včetně odrazek v nárazníku, přičemž tyto změny se týkají všech tří karosářských verzí.

V interiéru se objevilo diodové podsvícení ovládané skrze zvětšený osmipalcový dotykový displej multimediálního systému, a pokud byste novější auto srovnali s tím před faceliftem, zjistili byste, že stylistické oddělení zredukovalo počet tlačítek a běžný přístrojový panel je možné nahradit digitálním. V seznamu příplatkové výbavy je nyní k mání systém Traffic Jam Assist, zvládající automaticky akcelerovat a brzdit v rychlostech do 60 km/h, nechybí adaptivní tempomat či vylepšený parkovací asistent.

Dosavadní stupně výbavy rozšiřuje provedení Xcellence, což má být více na komfort a eleganci zaměřená verze, a za zmínku stojí také dvě nové pohonné jednotky. Přeplňovaný litrový tříválec byl ve verzi Ecomotive na některých trzích již v prodeji, nyní však bude dostupný všude a doplní ho diesel 1.6 TDI s výkonem 115 koní. Navíc se v ceníku objeví nová varianta Leonu ST osazená motorem 2.0 TDI, s pohonem všech kol a sedmistupňovým DSG. Leon Cupra pak bude disponovat výkonem rovných 300 koní! Příjem objednávek modernizovaného SEATu Leon se rozjede ještě letos, první auta ale budou dodána až počátkem roku 2017.

Auta
Pokud vám přišel nový americký supersport Ford GT málo extrémní a zbytečně moc zaměřený na pohodlí, luxus a každodenní použitelnost, kupte si ostrou odlehčenou vyrámovanou verzi Competition Series. Jedná se o odlehčený speciál, který přišel o všechny komfortní a rozmazluj... (Pokračování...)
Auta
Dávno už neplatí, že by byl hybrid symbolem pomalé a nudné jízdy na spotřebu. Nová hybridní Panamera Turbo S E-Hybrid je totiž aktuálně nejvýkonnější sériově vyráběné Porsche. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný V8 má výkon 550 koní, elektromotor dalších 163 kon... (Pokračování...)
Auta
Exkluzivní supersport Pagani Huayra už pět let vyvolává rozruch, kdekoli se objeví. Všechny ostatní supersporty vedle něj působí stejně všedně jako Octavia v kombíku s dieselem. Nyní se do rodiny těchto mimořádně vzácných aut přidává i dlouho očekávaná Huayra Roadster, o kter... (Pokračování...)
Auta
Automobilka Ferrari slaví 70 let existence a nový vrcholný dvanáctiválcový model je jen jedním z několika zajímavých vozů, které letos uvidíme. Novinka se jmenuje 812 Superfast a vlastně nahrazuje Ferrari F12berlinetta a F12tdf. Vzhled má připomínat legendární Ferrari 365 GTB4 z roku 1969. Z... (Pokračování...)
Auta
Chevrolet připravil pro Camaro speciální paket 1LE orientovaný především na tu klientelu, která se svým autem ráda vyrazí na závodní okruh. Můžete ho mít na jakoukoli verzi Camara včetně základního šestiválce (v USA), ale asi nejlépe to celé vynikne na vrcholné... (Pokračování...)
Auta
V 90. letech byl ráfek Rally Racing zářivou ikonou a obouvaly jej všechny přední týmy soutěžící v mistrovství světa v rallye, Carlos Sainz se na nich roku 1990 stal šampionem. Nadčasový a nezaměnitelný design nyní italský výrobce vrací zpět do své nabídky, byť lehce upraven... (Pokračování...)