SEAT Leon: Modernizace třetí generace Leonu

Čtěte více: Auta
Vydáno: 13. 12. 2016  /   Aktualizováno: 13. 12. 2016
SEAT Leon: Modernizace třetí generace Leonu
Čtyři roky po premiéře SEAT modernizuje třetí generaci modelové řady Leon, španělský Golf se ale žádným zásadním způsobem nemění.

Očekávalo se, že SEAT představí facelift svého nejprodávanějšího modelu v rámci pařížského autosalonu, nicméně Španělé se rozhodli stejně jako BMW nevyužít tuto příležitost a odhalili svou novinku o něco později. Máme-li tímto začít považovat autosalony za přežitek, bude zřejmě na delší debatu, každopádně se dá říci, že modernizovaný Leon by na stánku vedle nové Atecy asi mnoho parády nenadělal, změny na zevnějšku jsou totiž pouze minimální. Auto dostalo o čtyřicet milimetrů širší mřížku chladiče, má nepatrně více chromu, přepracování se dočkaly přední světlomety dodávané za příplatek, kompletně osazené LED technikou, a pozměněné byly rovněž zadní svítilny včetně odrazek v nárazníku, přičemž tyto změny se týkají všech tří karosářských verzí.

V interiéru se objevilo diodové podsvícení ovládané skrze zvětšený osmipalcový dotykový displej multimediálního systému, a pokud byste novější auto srovnali s tím před faceliftem, zjistili byste, že stylistické oddělení zredukovalo počet tlačítek a běžný přístrojový panel je možné nahradit digitálním. V seznamu příplatkové výbavy je nyní k mání systém Traffic Jam Assist, zvládající automaticky akcelerovat a brzdit v rychlostech do 60 km/h, nechybí adaptivní tempomat či vylepšený parkovací asistent.

Dosavadní stupně výbavy rozšiřuje provedení Xcellence, což má být více na komfort a eleganci zaměřená verze, a za zmínku stojí také dvě nové pohonné jednotky. Přeplňovaný litrový tříválec byl ve verzi Ecomotive na některých trzích již v prodeji, nyní však bude dostupný všude a doplní ho diesel 1.6 TDI s výkonem 115 koní. Navíc se v ceníku objeví nová varianta Leonu ST osazená motorem 2.0 TDI, s pohonem všech kol a sedmistupňovým DSG. Leon Cupra pak bude disponovat výkonem rovných 300 koní! Příjem objednávek modernizovaného SEATu Leon se rozjede ještě letos, první auta ale budou dodána až počátkem roku 2017.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)