Mercedes-Benz třídy X: První pick-up od Mercedesu

Čtěte více: Auta
Vydáno: 14. 12. 2016  /   Aktualizováno: 14. 12. 2016
Mercedes-Benz třídy X: První pick-up od Mercedesu
Spolupráce Mercedesu s uskupením Renault-Nissan se prohlubuje a tohle je další výsledek – na základě Navary představený koncept prvního pick-upu Mercedes.

Užitkovým vozům se obvykle nevěnujeme, v tomto případě bychom ale výjimku udělat měli. Pokud nepočítáme speciální úpravy třídy G, je tohle vůbec první pick-up z produkce Mercedesu. Abychom si ale nalili čistého vína, asi bychom měli nejdříve říci, že Němci při vývoji konceptu X-Class nezačínali od nuly. Základem je aktuální generace Nissanu Navara, ačkoli autoři připravovaného nového modelu Mercedesu logicky zdůrazňují, že jejich auto je v lecčem jiné. Tím neměli na mysli pouze design či kvalitu použitých materiálů a bezpečnostní systémy, ale jde především o pohon. Zatímco japonská i francouzská verze pick-upu (v podobě Renaultu Alaskan) využívá pouze čtyřválce, Mercedes vsadí ve vrcholné verzi na šestiválcový diesel. Technické detaily motoru prozatím zůstávají tajemstvím, zástupci značky nicméně přiznávají, že se nejedná o nový agregát, ale o známý třílitr, který pod kapotou nové třídy E produkuje 258 koní a 620 Nm.

Pokud jde o zbytek techniky, základem je mohutný žebřinový rám, rozdělovací převodovka systému 4Matic s redukcí a do těžkého terénu navíc také elektronicky připojitelná uzávěrka mezinápravového i zadního diferenciálu. Když už jsme u zadní rozvodovky, za zmínku stojí fakt, že Mercedes sice mluví o novém pětiprvkovém zavěšení zadní nápravy, ve skutečnosti ale na obou konceptech nepoznáte rozdíl mezi jejich několikanásobně ustavenou tuhou nápravou a tím, co využívá Navara.

Ať už je ale zavěšení kol konceptu X-Class nové či nikoli, tato robustní konstrukce dovolí chystanému Mercedesu nabídnout užitečné zatížení až 1,2 tuny a auto navíc zvládne brzděný přívěs o hmotnosti 3500 kg. Automobilka tyto schopnosti demonstruje konkrétním příkladem, kdy majitel bude moci na korbu naložit téměř čtyři metry krychlové dřeva na topení a na kouli připojit třeba plachetnici.

Auta
Dostal ale zcela nový lithium-iontový akumulátor s kapacitou 36 kWh, díky čemuž nabídne o 50 % větší dojezd. Volkswagen uvádí normovanou spotřebu 12,7 kWh na 100 km a dojezd 300 km. Ze standardní palubní nabíječky, kterou můžete zapojit doma do zásuvky, se e-Golf na plnou kapacitu nabije za šest... (Pokračování...)
Auta
O pohon se stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný V6 o objemu 3,8 litru a o výkonu 600 koní, což je o 30 koní více než u standardního GT-R. Motor je osazen párem velkých turbodmychadel, která byla převzata ze závodního vozu kategorie GT3. Výkon je na všechna kola přenášen přes š... (Pokračování...)
Auta
Auto v ryze expresivním duchu luxusních vozů z řady Bespoke je jakýmsi alter egem Rollsu. Vyznačuje se temnými odstíny, větší asertivitou a sebedůvěrou. Design Black Badge bude dostupný pouze pro modely Wraith a Ghost. Nové temnější barevné provedení verze Black Badge lze pozorovat na úpravě so... (Pokračování...)
Auta
Tohle černočerné Audi R8 druhé generace s originálními barokně vypadajícími koly a květinovými vzory na některých částech karoserie docení nejspíše jen příznivci herního fenoménu s názvem Final Fantasy, jehož začátek se datuje do roku 1987. Ne že by u nás tato hra zn... (Pokračování...)
Auta
Asi není nijak zvlášť překvapivé, že si japonský koncern Fuji Heavy Industries vybral pro světovou premiéru konceptu velkého crossoveru právě losangeleský autosalon. Ve Spojených státech jsou SUV velikosti XL v kurzu více než kdekoli jinde na světě a právě Viziv-7 se sedmimístným interi... (Pokračování...)
Auta
Čínský start-up pod jménem NextEV možná ještě neznáte a stejně tak i automobilovou značku Nio, vězte však, že tato firma poměrně úspěšně vstoupila do šampionátu elektrických monopostů Formula E, když angažovala Nelsona Piqueta juniora a v sezóně 2014/15 získala titul. Aktuálně elektrick... (Pokračování...)