Mercedes-Benz třídy X: První pick-up od Mercedesu

Čtěte více: Auta
Vydáno: 14. 12. 2016  /   Aktualizováno: 14. 12. 2016
Mercedes-Benz třídy X: První pick-up od Mercedesu
Spolupráce Mercedesu s uskupením Renault-Nissan se prohlubuje a tohle je další výsledek – na základě Navary představený koncept prvního pick-upu Mercedes.

Užitkovým vozům se obvykle nevěnujeme, v tomto případě bychom ale výjimku udělat měli. Pokud nepočítáme speciální úpravy třídy G, je tohle vůbec první pick-up z produkce Mercedesu. Abychom si ale nalili čistého vína, asi bychom měli nejdříve říci, že Němci při vývoji konceptu X-Class nezačínali od nuly. Základem je aktuální generace Nissanu Navara, ačkoli autoři připravovaného nového modelu Mercedesu logicky zdůrazňují, že jejich auto je v lecčem jiné. Tím neměli na mysli pouze design či kvalitu použitých materiálů a bezpečnostní systémy, ale jde především o pohon. Zatímco japonská i francouzská verze pick-upu (v podobě Renaultu Alaskan) využívá pouze čtyřválce, Mercedes vsadí ve vrcholné verzi na šestiválcový diesel. Technické detaily motoru prozatím zůstávají tajemstvím, zástupci značky nicméně přiznávají, že se nejedná o nový agregát, ale o známý třílitr, který pod kapotou nové třídy E produkuje 258 koní a 620 Nm.

Pokud jde o zbytek techniky, základem je mohutný žebřinový rám, rozdělovací převodovka systému 4Matic s redukcí a do těžkého terénu navíc také elektronicky připojitelná uzávěrka mezinápravového i zadního diferenciálu. Když už jsme u zadní rozvodovky, za zmínku stojí fakt, že Mercedes sice mluví o novém pětiprvkovém zavěšení zadní nápravy, ve skutečnosti ale na obou konceptech nepoznáte rozdíl mezi jejich několikanásobně ustavenou tuhou nápravou a tím, co využívá Navara.

Ať už je ale zavěšení kol konceptu X-Class nové či nikoli, tato robustní konstrukce dovolí chystanému Mercedesu nabídnout užitečné zatížení až 1,2 tuny a auto navíc zvládne brzděný přívěs o hmotnosti 3500 kg. Automobilka tyto schopnosti demonstruje konkrétním příkladem, kdy majitel bude moci na korbu naložit téměř čtyři metry krychlové dřeva na topení a na kouli připojit třeba plachetnici.

Auta
V 90. letech byl ráfek Rally Racing zářivou ikonou a obouvaly jej všechny přední týmy soutěžící v mistrovství světa v rallye, Carlos Sainz se na nich roku 1990 stal šampionem. Nadčasový a nezaměnitelný design nyní italský výrobce vrací zpět do své nabídky, byť lehce upraven... (Pokračování...)
Auta
Na úvod jedna dobrá zpráva. I přes to, že se jedná o koncept autonomního vozu, tedy takového, který se dovede řídit úplně sám, počítá Peugeot s tím, že si své auto budete chtít občas řídit sami. Koncept Peugeot Instinct je tak vlastně vize toho, jak by mohlo podobně koncipované... (Pokračování...)
Auta
Stejně jako ostatní vozy značky DS se i nové SUV DS 7 Crossback snaží vyvolat dojem, že s konzumními modely Citroënu nemá nic společného. Případní zájemci se mohou dokonce těšit i na plug-in hybridní systém s přeplňovanou zážehovou „jedna-šestkou“ o výkonu 200 koní a... (Pokračování...)
Auta
Jméno Eclipse se naposledy na Mitsubishi objevilo v roce 2011, kdy skončila výroba čtvrté generace slavného kupé. Ačkoli to nebyl vyhraněný sporťák, od roku 1989 bylo prodáno okolo 1,4 milionu kusů. Proslavilo se i díky prvnímu filmu ze série Rychle a zběsile. Nyní se slavné jméno vrací na SUV... (Pokračování...)
Auta
Renault konečně odhalil produkční verzi dlouho slibovaného sporťáku Alpine A110, s nímž vzpomíná na legendární kupé s motorem vzadu ze 60. a 70. let. Novinka ale není jen designová připomínka, i ona má motor vzadu za kabinou a vypadá to, že se tu tvoří nová konkurence pro Porsche Cayman... (Pokračování...)
Auta
Bentley představilo speciální „paket“ Mulliner, který posune dojem z kvality, hodnoty a luxusu interiéru nového SUV Bentayga na úplně jinou úroveň. Obyčejná Bentayga bude najednou vedle Mullineru vypadat jako Fabia Junior. Dostanete exkluzivní čalounění sedadel a dekory do interiéru prakticky z jaké... (Pokračování...)