Mercedes-Benz třídy X: První pick-up od Mercedesu

Čtěte více: Auta
Vydáno: 14. 12. 2016  /   Aktualizováno: 14. 12. 2016
Mercedes-Benz třídy X: První pick-up od Mercedesu
Spolupráce Mercedesu s uskupením Renault-Nissan se prohlubuje a tohle je další výsledek – na základě Navary představený koncept prvního pick-upu Mercedes.

Užitkovým vozům se obvykle nevěnujeme, v tomto případě bychom ale výjimku udělat měli. Pokud nepočítáme speciální úpravy třídy G, je tohle vůbec první pick-up z produkce Mercedesu. Abychom si ale nalili čistého vína, asi bychom měli nejdříve říci, že Němci při vývoji konceptu X-Class nezačínali od nuly. Základem je aktuální generace Nissanu Navara, ačkoli autoři připravovaného nového modelu Mercedesu logicky zdůrazňují, že jejich auto je v lecčem jiné. Tím neměli na mysli pouze design či kvalitu použitých materiálů a bezpečnostní systémy, ale jde především o pohon. Zatímco japonská i francouzská verze pick-upu (v podobě Renaultu Alaskan) využívá pouze čtyřválce, Mercedes vsadí ve vrcholné verzi na šestiválcový diesel. Technické detaily motoru prozatím zůstávají tajemstvím, zástupci značky nicméně přiznávají, že se nejedná o nový agregát, ale o známý třílitr, který pod kapotou nové třídy E produkuje 258 koní a 620 Nm.

Pokud jde o zbytek techniky, základem je mohutný žebřinový rám, rozdělovací převodovka systému 4Matic s redukcí a do těžkého terénu navíc také elektronicky připojitelná uzávěrka mezinápravového i zadního diferenciálu. Když už jsme u zadní rozvodovky, za zmínku stojí fakt, že Mercedes sice mluví o novém pětiprvkovém zavěšení zadní nápravy, ve skutečnosti ale na obou konceptech nepoznáte rozdíl mezi jejich několikanásobně ustavenou tuhou nápravou a tím, co využívá Navara.

Ať už je ale zavěšení kol konceptu X-Class nové či nikoli, tato robustní konstrukce dovolí chystanému Mercedesu nabídnout užitečné zatížení až 1,2 tuny a auto navíc zvládne brzděný přívěs o hmotnosti 3500 kg. Automobilka tyto schopnosti demonstruje konkrétním příkladem, kdy majitel bude moci na korbu naložit téměř čtyři metry krychlové dřeva na topení a na kouli připojit třeba plachetnici.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)