Mercedes-Benz třídy X: První pick-up od Mercedesu

Čtěte více: Auta
Vydáno: 14. 12. 2016  /   Aktualizováno: 14. 12. 2016
Mercedes-Benz třídy X: První pick-up od Mercedesu
Spolupráce Mercedesu s uskupením Renault-Nissan se prohlubuje a tohle je další výsledek – na základě Navary představený koncept prvního pick-upu Mercedes.

Užitkovým vozům se obvykle nevěnujeme, v tomto případě bychom ale výjimku udělat měli. Pokud nepočítáme speciální úpravy třídy G, je tohle vůbec první pick-up z produkce Mercedesu. Abychom si ale nalili čistého vína, asi bychom měli nejdříve říci, že Němci při vývoji konceptu X-Class nezačínali od nuly. Základem je aktuální generace Nissanu Navara, ačkoli autoři připravovaného nového modelu Mercedesu logicky zdůrazňují, že jejich auto je v lecčem jiné. Tím neměli na mysli pouze design či kvalitu použitých materiálů a bezpečnostní systémy, ale jde především o pohon. Zatímco japonská i francouzská verze pick-upu (v podobě Renaultu Alaskan) využívá pouze čtyřválce, Mercedes vsadí ve vrcholné verzi na šestiválcový diesel. Technické detaily motoru prozatím zůstávají tajemstvím, zástupci značky nicméně přiznávají, že se nejedná o nový agregát, ale o známý třílitr, který pod kapotou nové třídy E produkuje 258 koní a 620 Nm.

Pokud jde o zbytek techniky, základem je mohutný žebřinový rám, rozdělovací převodovka systému 4Matic s redukcí a do těžkého terénu navíc také elektronicky připojitelná uzávěrka mezinápravového i zadního diferenciálu. Když už jsme u zadní rozvodovky, za zmínku stojí fakt, že Mercedes sice mluví o novém pětiprvkovém zavěšení zadní nápravy, ve skutečnosti ale na obou konceptech nepoznáte rozdíl mezi jejich několikanásobně ustavenou tuhou nápravou a tím, co využívá Navara.

Ať už je ale zavěšení kol konceptu X-Class nové či nikoli, tato robustní konstrukce dovolí chystanému Mercedesu nabídnout užitečné zatížení až 1,2 tuny a auto navíc zvládne brzděný přívěs o hmotnosti 3500 kg. Automobilka tyto schopnosti demonstruje konkrétním příkladem, kdy majitel bude moci na korbu naložit téměř čtyři metry krychlové dřeva na topení a na kouli připojit třeba plachetnici.

Auta
Dosud nejslabší Panamera s přídomkem 4S Diesel osazená osmiválcovým dieselem o objemu 4,0 litru disponovala výkonem 422 koní, Porsche nicméně nově zařadilo do nabídky ještě slabší základní verzi nazvanou jednoduše Panamera, respektive Panamera 4. Vstupním modelem se stal vůz s... (Pokračování...)
Auta
Nové kupé DB11 s dvakrát přeplňovaným V12 o objemu 5,2 litru je nápovědou, že ani malosériové značky jako Aston Martin nejsou imunní vůči placení pokut za emise oxidu uhličitého do bruselské kasičky, přesto se však Britové ještě nějakou dobu atmosférických pohonných jednotek... (Pokračování...)
Auta
Co bylo ještě před několika lety naprosto nemyslitelné, to se pomalu ale jistě stává realitou. Britská kočka již nějakou dobu nabízí kromě tradičních modelů také SUV s dieselem, tím ale radikální rozšíření výrobního programu nekončí. Během dvou let Jaguar plánuje... (Pokračování...)
Auta
Letošní pařížská studie Vision Mercedes-Maybach 6 naznačila, jakým směrem by se mohl v budoucnosti ubírat vývoj luxusní divize koncernu Daimler. A tady je důkaz, že to trojcípá hvězda s restartem své noblesní značky myslela vážně. Zbrusu nový Maybach 650 je sice postaven na základech... (Pokračování...)
Auta
Přeplňovaný čtyřválec známý ze cee’du GT nebo Sportage bude spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7DCT a vůz díky ní zvládne akceleraci 0–100 km/h za 7,8 sekundy. Maximální rychlost činí 200 km/h a automobilka uvádí normovanou spotřebu 6,9 l/100 km. Soul přichází také... (Pokračování...)
Auta
SUV je postaveno na zbrusu nové modulární platformě CMA od Volva, je dlouhé 4530 milimetrů a má rozvor 2730 mm. Detaily o technice pod kapotou sice neznáme, ale protože je použito šasi Compact Modular Architecture, chystané pro příští Volvo S40, V40 a XC40, předpokládáme, že čínská značka bude... (Pokračování...)