Mercedes-Benz třídy X: První pick-up od Mercedesu

Čtěte více: Auta
Vydáno: 14. 12. 2016  /   Aktualizováno: 14. 12. 2016
Mercedes-Benz třídy X: První pick-up od Mercedesu
Spolupráce Mercedesu s uskupením Renault-Nissan se prohlubuje a tohle je další výsledek – na základě Navary představený koncept prvního pick-upu Mercedes.

Užitkovým vozům se obvykle nevěnujeme, v tomto případě bychom ale výjimku udělat měli. Pokud nepočítáme speciální úpravy třídy G, je tohle vůbec první pick-up z produkce Mercedesu. Abychom si ale nalili čistého vína, asi bychom měli nejdříve říci, že Němci při vývoji konceptu X-Class nezačínali od nuly. Základem je aktuální generace Nissanu Navara, ačkoli autoři připravovaného nového modelu Mercedesu logicky zdůrazňují, že jejich auto je v lecčem jiné. Tím neměli na mysli pouze design či kvalitu použitých materiálů a bezpečnostní systémy, ale jde především o pohon. Zatímco japonská i francouzská verze pick-upu (v podobě Renaultu Alaskan) využívá pouze čtyřválce, Mercedes vsadí ve vrcholné verzi na šestiválcový diesel. Technické detaily motoru prozatím zůstávají tajemstvím, zástupci značky nicméně přiznávají, že se nejedná o nový agregát, ale o známý třílitr, který pod kapotou nové třídy E produkuje 258 koní a 620 Nm.

Pokud jde o zbytek techniky, základem je mohutný žebřinový rám, rozdělovací převodovka systému 4Matic s redukcí a do těžkého terénu navíc také elektronicky připojitelná uzávěrka mezinápravového i zadního diferenciálu. Když už jsme u zadní rozvodovky, za zmínku stojí fakt, že Mercedes sice mluví o novém pětiprvkovém zavěšení zadní nápravy, ve skutečnosti ale na obou konceptech nepoznáte rozdíl mezi jejich několikanásobně ustavenou tuhou nápravou a tím, co využívá Navara.

Ať už je ale zavěšení kol konceptu X-Class nové či nikoli, tato robustní konstrukce dovolí chystanému Mercedesu nabídnout užitečné zatížení až 1,2 tuny a auto navíc zvládne brzděný přívěs o hmotnosti 3500 kg. Automobilka tyto schopnosti demonstruje konkrétním příkladem, kdy majitel bude moci na korbu naložit téměř čtyři metry krychlové dřeva na topení a na kouli připojit třeba plachetnici.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)