Mercedes-Benz třídy X: První pick-up od Mercedesu

Čtěte více: Auta
Vydáno: 14. 12. 2016  /   Aktualizováno: 14. 12. 2016
Mercedes-Benz třídy X: První pick-up od Mercedesu
Spolupráce Mercedesu s uskupením Renault-Nissan se prohlubuje a tohle je další výsledek – na základě Navary představený koncept prvního pick-upu Mercedes.

Užitkovým vozům se obvykle nevěnujeme, v tomto případě bychom ale výjimku udělat měli. Pokud nepočítáme speciální úpravy třídy G, je tohle vůbec první pick-up z produkce Mercedesu. Abychom si ale nalili čistého vína, asi bychom měli nejdříve říci, že Němci při vývoji konceptu X-Class nezačínali od nuly. Základem je aktuální generace Nissanu Navara, ačkoli autoři připravovaného nového modelu Mercedesu logicky zdůrazňují, že jejich auto je v lecčem jiné. Tím neměli na mysli pouze design či kvalitu použitých materiálů a bezpečnostní systémy, ale jde především o pohon. Zatímco japonská i francouzská verze pick-upu (v podobě Renaultu Alaskan) využívá pouze čtyřválce, Mercedes vsadí ve vrcholné verzi na šestiválcový diesel. Technické detaily motoru prozatím zůstávají tajemstvím, zástupci značky nicméně přiznávají, že se nejedná o nový agregát, ale o známý třílitr, který pod kapotou nové třídy E produkuje 258 koní a 620 Nm.

Pokud jde o zbytek techniky, základem je mohutný žebřinový rám, rozdělovací převodovka systému 4Matic s redukcí a do těžkého terénu navíc také elektronicky připojitelná uzávěrka mezinápravového i zadního diferenciálu. Když už jsme u zadní rozvodovky, za zmínku stojí fakt, že Mercedes sice mluví o novém pětiprvkovém zavěšení zadní nápravy, ve skutečnosti ale na obou konceptech nepoznáte rozdíl mezi jejich několikanásobně ustavenou tuhou nápravou a tím, co využívá Navara.

Ať už je ale zavěšení kol konceptu X-Class nové či nikoli, tato robustní konstrukce dovolí chystanému Mercedesu nabídnout užitečné zatížení až 1,2 tuny a auto navíc zvládne brzděný přívěs o hmotnosti 3500 kg. Automobilka tyto schopnosti demonstruje konkrétním příkladem, kdy majitel bude moci na korbu naložit téměř čtyři metry krychlové dřeva na topení a na kouli připojit třeba plachetnici.

Auta
Nová edice je právě jachtami inspirována. Na první pohled se sice jedná o Bentley Continental GT Convertible v jiné barvě a na nových 21" kolech, ale největší pozornost byla věnována detailům a použitým materiálům. Například stahovací střecha je modrá, nechybí modrá linka na... (Pokračování...)
Auta
Sébastien Loeb už před časem Citroënu svou pomoc při vývoji nabízel, ale teprve až nyní tým uznal, že by asi stálo za to nechat Loeba do auta posadit a získat jeho zpětnou vazbu. „Nemůžu se dočkat, až se vrátím do vozu WRC a okusím, jak se tato disciplína technologicky změnila. Rallye je stále moje v... (Pokračování...)
Auta
Jaguar XJ určitě velmi dobře znáte. Nyní britská automobilka vypustila do světa speciální verzi XJR575, která je jen tak mimochodem historicky nejrychlejším produkčním Jaguarem XJ. Umí totiž jet rychlostí 300 km/h. Jak označení napovídá, kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 XJR byl... (Pokračování...)
Auta
Loni až do závěrečné jízdy bojoval Patrik Hájek o titul evropského šampiona, aby nakonec skončil těsně pod vrcholem. S letošní čtyřdílnou sezónou se tovární pilot Kosmicu rozloučil vítězstvím v posledním závodě ve švédském Kristianstadu a v konečném zú... (Pokračování...)
Auta
Šestiválec v Mercedesu S 450 disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 500 Nm. Kompaktní elektromotor má výkon pouhých 22 koní, ale velký točivý moment 250 Nm. Také verze S 500 už je dnes poháněna pouze šestiválcem spolupracujícím s elektromotorem. Hybridní... (Pokračování...)
Auta
Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin... (Pokračování...)