BMW M4 DTM Champion Edition: Nejvýkonnější a nejrychlejší provedení M4

Čtěte více: Auta
Vydáno: 15. 12. 2016  /   Aktualizováno: 15. 12. 2016
BMW M4 DTM Champion Edition: Nejvýkonnější a nejrychlejší provedení M4
Marco Wittmann je podruhé šampionem DTM a BMW při té příležitosti nabízí speciální edici M4 s výkonem 500 koní.

BMW M4 GTS bylo nejvýkonnější a nejrychlejší provedení M4, které kdy vzniklo. Potíž byla pouze v tom, že automobilka striktně omezila výrobu na 700 exemplářů a zdálo se, že více jich už nebude. Opak je však naštěstí pravdou. Marco Wittmann se stejně jako v roce 2014 stal šampionem DTM a díky tomu BMW přichází s oslavnou edicí, stojící právě na verzi M4 GTS. Podstatou je přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec S55 vybavený kromě jiného také vstřikováním vody do sacího potrubí, který je schopen produkovat rovných 500 koní a 600 Nm. To jsou o 69 koní a 50 Nm lepší parametry než u sériové M4, navíc BMW tuhle novinku blíže nespecifikovaným způsobem odlehčilo, takže akcelerace 0–100 km/h trvá pouze 3,8 sekundy a M4 DTM Champion Edition je schopna dosáhnout rychlosti 305 km/h.

BMW vyrobí pouze 200 aut a jejich poznávacím znamením bude kromě „rychlých“ pruhů také bílý lak Alpine a různé karbonové doplňky karoserie. Součástí standardní výbavy je též jiné nastavení podvozku, nechybí karbonová střecha i kapota, titanový výfuk a kola o průměru 19, respektive 20 palců, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.

Interiér je podřízen účelu a omezení hmotnosti, takže zadní sedačky zcela chybí a místo nich je ochranná klec z masivních trubek a původní přední sedadla nahradila lehčí, Alcantarou čalouněná skořepinová z karbonu a se šestibodovými bezpečnostními pásy. Navzdory minimalizaci se M4 DTM Champion Edition nevzdává věcí jako navigace či parkovací asistent, takže asi nepřekvapí, že BMW bude chtít od každého zájemce něco přes čtyři miliony korun.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)