BMW M4 DTM Champion Edition: Nejvýkonnější a nejrychlejší provedení M4

Čtěte více: Auta
Vydáno: 15. 12. 2016  /   Aktualizováno: 15. 12. 2016
BMW M4 DTM Champion Edition: Nejvýkonnější a nejrychlejší provedení M4
Marco Wittmann je podruhé šampionem DTM a BMW při té příležitosti nabízí speciální edici M4 s výkonem 500 koní.

BMW M4 GTS bylo nejvýkonnější a nejrychlejší provedení M4, které kdy vzniklo. Potíž byla pouze v tom, že automobilka striktně omezila výrobu na 700 exemplářů a zdálo se, že více jich už nebude. Opak je však naštěstí pravdou. Marco Wittmann se stejně jako v roce 2014 stal šampionem DTM a díky tomu BMW přichází s oslavnou edicí, stojící právě na verzi M4 GTS. Podstatou je přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec S55 vybavený kromě jiného také vstřikováním vody do sacího potrubí, který je schopen produkovat rovných 500 koní a 600 Nm. To jsou o 69 koní a 50 Nm lepší parametry než u sériové M4, navíc BMW tuhle novinku blíže nespecifikovaným způsobem odlehčilo, takže akcelerace 0–100 km/h trvá pouze 3,8 sekundy a M4 DTM Champion Edition je schopna dosáhnout rychlosti 305 km/h.

BMW vyrobí pouze 200 aut a jejich poznávacím znamením bude kromě „rychlých“ pruhů také bílý lak Alpine a různé karbonové doplňky karoserie. Součástí standardní výbavy je též jiné nastavení podvozku, nechybí karbonová střecha i kapota, titanový výfuk a kola o průměru 19, respektive 20 palců, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.

Interiér je podřízen účelu a omezení hmotnosti, takže zadní sedačky zcela chybí a místo nich je ochranná klec z masivních trubek a původní přední sedadla nahradila lehčí, Alcantarou čalouněná skořepinová z karbonu a se šestibodovými bezpečnostními pásy. Navzdory minimalizaci se M4 DTM Champion Edition nevzdává věcí jako navigace či parkovací asistent, takže asi nepřekvapí, že BMW bude chtít od každého zájemce něco přes čtyři miliony korun.

Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)
Auta
Na znovuzrození slavného sportovního modelu Renault-Alpine A110 se čekalo opravdu hodně dlouho. Vždyť první koncepty byly představeny už před více než šesti lety. Nyní tu konečně máme sériové auto, které zamíří k dealerům ve druhé polovině roku. Náš trh se podle všeho dočk... (Pokračování...)
Auta
Naprosto šílený off-road G 650 Landaulet trochu zastínil jednu poměrně zásadní novinku Mercedesu. Je to čtyřdveřové kupé AMG GT, které bylo v Ženevě představeno ve formě konceptu. Ovšem tvary a provedení detailů napovídají, že sériová výroba zase až tak daleko není. Porsche... (Pokračování...)
Auta
Příchod minulé generace Porsche 911 GT3 vyvolal mezi puristy velkou vlnu nevole. Ohledně mechaniky byly sice základní parametry tradičního plochého atmosférického šestiválce v pořádku, ale auto bylo možné pořídit pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Jakkoli díky tomu byla GT3... (Pokračování...)