BMW M4 DTM Champion Edition: Nejvýkonnější a nejrychlejší provedení M4

Čtěte více: Auta
Vydáno: 15. 12. 2016  /   Aktualizováno: 15. 12. 2016
BMW M4 DTM Champion Edition: Nejvýkonnější a nejrychlejší provedení M4
Marco Wittmann je podruhé šampionem DTM a BMW při té příležitosti nabízí speciální edici M4 s výkonem 500 koní.

BMW M4 GTS bylo nejvýkonnější a nejrychlejší provedení M4, které kdy vzniklo. Potíž byla pouze v tom, že automobilka striktně omezila výrobu na 700 exemplářů a zdálo se, že více jich už nebude. Opak je však naštěstí pravdou. Marco Wittmann se stejně jako v roce 2014 stal šampionem DTM a díky tomu BMW přichází s oslavnou edicí, stojící právě na verzi M4 GTS. Podstatou je přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec S55 vybavený kromě jiného také vstřikováním vody do sacího potrubí, který je schopen produkovat rovných 500 koní a 600 Nm. To jsou o 69 koní a 50 Nm lepší parametry než u sériové M4, navíc BMW tuhle novinku blíže nespecifikovaným způsobem odlehčilo, takže akcelerace 0–100 km/h trvá pouze 3,8 sekundy a M4 DTM Champion Edition je schopna dosáhnout rychlosti 305 km/h.

BMW vyrobí pouze 200 aut a jejich poznávacím znamením bude kromě „rychlých“ pruhů také bílý lak Alpine a různé karbonové doplňky karoserie. Součástí standardní výbavy je též jiné nastavení podvozku, nechybí karbonová střecha i kapota, titanový výfuk a kola o průměru 19, respektive 20 palců, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.

Interiér je podřízen účelu a omezení hmotnosti, takže zadní sedačky zcela chybí a místo nich je ochranná klec z masivních trubek a původní přední sedadla nahradila lehčí, Alcantarou čalouněná skořepinová z karbonu a se šestibodovými bezpečnostními pásy. Navzdory minimalizaci se M4 DTM Champion Edition nevzdává věcí jako navigace či parkovací asistent, takže asi nepřekvapí, že BMW bude chtít od každého zájemce něco přes čtyři miliony korun.

Auta
V 90. letech byl ráfek Rally Racing zářivou ikonou a obouvaly jej všechny přední týmy soutěžící v mistrovství světa v rallye, Carlos Sainz se na nich roku 1990 stal šampionem. Nadčasový a nezaměnitelný design nyní italský výrobce vrací zpět do své nabídky, byť lehce upraven... (Pokračování...)
Auta
Na úvod jedna dobrá zpráva. I přes to, že se jedná o koncept autonomního vozu, tedy takového, který se dovede řídit úplně sám, počítá Peugeot s tím, že si své auto budete chtít občas řídit sami. Koncept Peugeot Instinct je tak vlastně vize toho, jak by mohlo podobně koncipované... (Pokračování...)
Auta
Stejně jako ostatní vozy značky DS se i nové SUV DS 7 Crossback snaží vyvolat dojem, že s konzumními modely Citroënu nemá nic společného. Případní zájemci se mohou dokonce těšit i na plug-in hybridní systém s přeplňovanou zážehovou „jedna-šestkou“ o výkonu 200 koní a... (Pokračování...)
Auta
Jméno Eclipse se naposledy na Mitsubishi objevilo v roce 2011, kdy skončila výroba čtvrté generace slavného kupé. Ačkoli to nebyl vyhraněný sporťák, od roku 1989 bylo prodáno okolo 1,4 milionu kusů. Proslavilo se i díky prvnímu filmu ze série Rychle a zběsile. Nyní se slavné jméno vrací na SUV... (Pokračování...)
Auta
Renault konečně odhalil produkční verzi dlouho slibovaného sporťáku Alpine A110, s nímž vzpomíná na legendární kupé s motorem vzadu ze 60. a 70. let. Novinka ale není jen designová připomínka, i ona má motor vzadu za kabinou a vypadá to, že se tu tvoří nová konkurence pro Porsche Cayman... (Pokračování...)
Auta
Bentley představilo speciální „paket“ Mulliner, který posune dojem z kvality, hodnoty a luxusu interiéru nového SUV Bentayga na úplně jinou úroveň. Obyčejná Bentayga bude najednou vedle Mullineru vypadat jako Fabia Junior. Dostanete exkluzivní čalounění sedadel a dekory do interiéru prakticky z jaké... (Pokračování...)