BMW M4 DTM Champion Edition: Nejvýkonnější a nejrychlejší provedení M4

Čtěte více: Auta
Vydáno: 15. 12. 2016  /   Aktualizováno: 15. 12. 2016
BMW M4 DTM Champion Edition: Nejvýkonnější a nejrychlejší provedení M4
Marco Wittmann je podruhé šampionem DTM a BMW při té příležitosti nabízí speciální edici M4 s výkonem 500 koní.

BMW M4 GTS bylo nejvýkonnější a nejrychlejší provedení M4, které kdy vzniklo. Potíž byla pouze v tom, že automobilka striktně omezila výrobu na 700 exemplářů a zdálo se, že více jich už nebude. Opak je však naštěstí pravdou. Marco Wittmann se stejně jako v roce 2014 stal šampionem DTM a díky tomu BMW přichází s oslavnou edicí, stojící právě na verzi M4 GTS. Podstatou je přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec S55 vybavený kromě jiného také vstřikováním vody do sacího potrubí, který je schopen produkovat rovných 500 koní a 600 Nm. To jsou o 69 koní a 50 Nm lepší parametry než u sériové M4, navíc BMW tuhle novinku blíže nespecifikovaným způsobem odlehčilo, takže akcelerace 0–100 km/h trvá pouze 3,8 sekundy a M4 DTM Champion Edition je schopna dosáhnout rychlosti 305 km/h.

BMW vyrobí pouze 200 aut a jejich poznávacím znamením bude kromě „rychlých“ pruhů také bílý lak Alpine a různé karbonové doplňky karoserie. Součástí standardní výbavy je též jiné nastavení podvozku, nechybí karbonová střecha i kapota, titanový výfuk a kola o průměru 19, respektive 20 palců, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.

Interiér je podřízen účelu a omezení hmotnosti, takže zadní sedačky zcela chybí a místo nich je ochranná klec z masivních trubek a původní přední sedadla nahradila lehčí, Alcantarou čalouněná skořepinová z karbonu a se šestibodovými bezpečnostními pásy. Navzdory minimalizaci se M4 DTM Champion Edition nevzdává věcí jako navigace či parkovací asistent, takže asi nepřekvapí, že BMW bude chtít od každého zájemce něco přes čtyři miliony korun.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)