MINI Countryman: Největší MINI v historii značky

Čtěte více: Auta
Vydáno: 16. 12. 2016  /   Aktualizováno: 16. 12. 2016
MINI Countryman: Největší MINI v historii značky
MINI už docela dlouho vyrábí auta velikosti maxi a nový Countryman o délce 4,3 metru, který bude i s hybridní pohonnou jednotkou, je toho přímým důkazem.

Nová generace Countrymanu je dosud největším MINI v historii značky. Proti svému předchůdci narostl do délky o celých 200 milimetrů, je o 30 mm širší a rozvor náprav byl prodloužen o 75 mm. Výsledkem je auto s délkou téměř 4300 mm, nabízející o třináct centimetrů více místa v podélném směru pro cestující na zadních sedadlech a zároveň zavazadlový prostor o objemu 450 litrů, který je možné sklopením sedadel dělených v poměru 40:20:40 zvětšit na 1309 litrů. Do kufru se přitom dostanete elektricky ovládanými pátými dveřmi, a pokud budete mít chuť, můžete si přiobjednat sklápěcí lavičku Picnic Bench pro dva.

Na opačném konci vozu se pod přední kapotou základní verze Cooper Countryman objeví přeplňovaná tříválcová „jedna-pětka“ o výkonu 136 koní a točivém momentu 220 Nm a verze Cooper S, stojící o stupínek výš, bude pro změnu poháněna dvoulitrovým čtyřválcem s parametry 192 koní a 280 Nm. Standardně budou obě verze k mání se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, za příplatek pak bude možné mít i automat, ale výchozí Cooper pouze šestistupňový, zatímco „esko“ osmistupňový, se kterým zvládne sprint na „stovku“ za 7,2 sekundy. Diesely zastupuje čtyřválec o objemu 2,0 litru ve dvou výkonových variantách. Cooper D nabídne 150 koní a 330 Nm, Cooper SD 190 koní a 400 Nm. V jeho případě je přitom samočinná převodovka standardem, u slabší verze si za něj můžete připlatit. Mimo to je pak možné spřáhnout se všemi pohonnými jednotkami pohon všech kol All4, založený na elektronicky ovládané mezinápravové spojce.

Prozatím nejvýkonnější verzí v nabídce se stane hybridní Cooper S E Countryman All4 s kombinovaným výkonem 224 koní a točivým momentem 385 Nm. Tyto parametry produkuje zážehový tříválec o výkonu 136 koní, roztáčející skrze šestistupňový manuál přední kola, a elektromotor disponující výkonem 88 koní, pohánějící ta zadní. Benzín-elektrické MINI má jezdit v průměru za 2,1 l/100 km, ve skutečném provozu však bude možné přiblížit se tomuto číslu pouze v případě, že budete poctivě dobíjet akumulátory o kapacitě 7,6 kWh. Ty umožňují dojezd pouze na elektřinu 40 km a MINI má v tomto režimu omezenou maximální rychlost na 125 km/h.

Tatra očima Františka Kardause
Auta
Nově objevené unikátní kreslené návrhy na plakáty automobilů Tatra, původní sádrový model Tatry a plakát od významného designéra a grafika Františka Kardause a mnoho dalšího nabídne Aukční dům Sýpka na své aukci v neděli 15.10. 2017 v 13.30 hod. v Topičově... (Pokračování...)
Auta
Ono to může v souvislosti s kompaktním hatchbackem segmentu B znít jako oxymóron, ale ne každý chce malé auto se základní výbavou. A Fiesta Vignale cílí především na movitější klientelu, která se spokojí s kompaktním autem a nepotřebuje si zvyšovat společenskou prestiž... (Pokračování...)
Auta
Ostrý Yaris je bezpochyby zpestřením trhu s malými hot hatchi, otázkou ovšem je, jak v nabité konkurenci obhájí velmi ambiciózní cenovku 850 000 korun. Pod kapotou ostrého Yarisu pracuje kompresorem přeplňovaná „jedna-osmička“ o výkonu 212 koní a točivém momentu 249 Nm (jsou to... (Pokračování...)
Auta
Slovíčko sériově je potřeba u Rolls-Royce Phantom brát trochu s rezervou, protože prakticky každé auto je kompletováno ručně vybraným týmem techniků a na zvláštní objednávku. Nicméně například platforma je pro všechny kusy shodná a stejně tak části karoserie. Takže se vlastně jedn... (Pokračování...)
Auta
Model RX se tak dočká sedmimístného provedení, které převezme stávající designové prvky a vlastně jen natáhne současné RX o pár centimetrů a přidá rozměrnější zadní okno, aby cestující ve třetí řadě neměli klaustrofobii. Lexus RX bude k dispozici ve verzi RX 350 s... (Pokračování...)
Auta
Audi RS 3 Sportback a Audi RS 3 Sedan stále používají přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI, ovšem vyladěný na rovných 400 koní a 480 Nm. Standardem je pohon všech kol a dvouspojková převodovka. Audi RS 3 Sportback začíná na částce 1 469 900 korun, RS 3 Sedan je o 42 000 Kč dražší. Stejn... (Pokračování...)