MINI Countryman: Největší MINI v historii značky

Čtěte více: Auta
Vydáno: 16. 12. 2016  /   Aktualizováno: 16. 12. 2016
MINI Countryman: Největší MINI v historii značky
MINI už docela dlouho vyrábí auta velikosti maxi a nový Countryman o délce 4,3 metru, který bude i s hybridní pohonnou jednotkou, je toho přímým důkazem.

Nová generace Countrymanu je dosud největším MINI v historii značky. Proti svému předchůdci narostl do délky o celých 200 milimetrů, je o 30 mm širší a rozvor náprav byl prodloužen o 75 mm. Výsledkem je auto s délkou téměř 4300 mm, nabízející o třináct centimetrů více místa v podélném směru pro cestující na zadních sedadlech a zároveň zavazadlový prostor o objemu 450 litrů, který je možné sklopením sedadel dělených v poměru 40:20:40 zvětšit na 1309 litrů. Do kufru se přitom dostanete elektricky ovládanými pátými dveřmi, a pokud budete mít chuť, můžete si přiobjednat sklápěcí lavičku Picnic Bench pro dva.

Na opačném konci vozu se pod přední kapotou základní verze Cooper Countryman objeví přeplňovaná tříválcová „jedna-pětka“ o výkonu 136 koní a točivém momentu 220 Nm a verze Cooper S, stojící o stupínek výš, bude pro změnu poháněna dvoulitrovým čtyřválcem s parametry 192 koní a 280 Nm. Standardně budou obě verze k mání se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, za příplatek pak bude možné mít i automat, ale výchozí Cooper pouze šestistupňový, zatímco „esko“ osmistupňový, se kterým zvládne sprint na „stovku“ za 7,2 sekundy. Diesely zastupuje čtyřválec o objemu 2,0 litru ve dvou výkonových variantách. Cooper D nabídne 150 koní a 330 Nm, Cooper SD 190 koní a 400 Nm. V jeho případě je přitom samočinná převodovka standardem, u slabší verze si za něj můžete připlatit. Mimo to je pak možné spřáhnout se všemi pohonnými jednotkami pohon všech kol All4, založený na elektronicky ovládané mezinápravové spojce.

Prozatím nejvýkonnější verzí v nabídce se stane hybridní Cooper S E Countryman All4 s kombinovaným výkonem 224 koní a točivým momentem 385 Nm. Tyto parametry produkuje zážehový tříválec o výkonu 136 koní, roztáčející skrze šestistupňový manuál přední kola, a elektromotor disponující výkonem 88 koní, pohánějící ta zadní. Benzín-elektrické MINI má jezdit v průměru za 2,1 l/100 km, ve skutečném provozu však bude možné přiblížit se tomuto číslu pouze v případě, že budete poctivě dobíjet akumulátory o kapacitě 7,6 kWh. Ty umožňují dojezd pouze na elektřinu 40 km a MINI má v tomto režimu omezenou maximální rychlost na 125 km/h.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)