MINI Countryman: Největší MINI v historii značky

Čtěte více: Auta
Vydáno: 16. 12. 2016  /   Aktualizováno: 16. 12. 2016
MINI Countryman: Největší MINI v historii značky
MINI už docela dlouho vyrábí auta velikosti maxi a nový Countryman o délce 4,3 metru, který bude i s hybridní pohonnou jednotkou, je toho přímým důkazem.

Nová generace Countrymanu je dosud největším MINI v historii značky. Proti svému předchůdci narostl do délky o celých 200 milimetrů, je o 30 mm širší a rozvor náprav byl prodloužen o 75 mm. Výsledkem je auto s délkou téměř 4300 mm, nabízející o třináct centimetrů více místa v podélném směru pro cestující na zadních sedadlech a zároveň zavazadlový prostor o objemu 450 litrů, který je možné sklopením sedadel dělených v poměru 40:20:40 zvětšit na 1309 litrů. Do kufru se přitom dostanete elektricky ovládanými pátými dveřmi, a pokud budete mít chuť, můžete si přiobjednat sklápěcí lavičku Picnic Bench pro dva.

Na opačném konci vozu se pod přední kapotou základní verze Cooper Countryman objeví přeplňovaná tříválcová „jedna-pětka“ o výkonu 136 koní a točivém momentu 220 Nm a verze Cooper S, stojící o stupínek výš, bude pro změnu poháněna dvoulitrovým čtyřválcem s parametry 192 koní a 280 Nm. Standardně budou obě verze k mání se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, za příplatek pak bude možné mít i automat, ale výchozí Cooper pouze šestistupňový, zatímco „esko“ osmistupňový, se kterým zvládne sprint na „stovku“ za 7,2 sekundy. Diesely zastupuje čtyřválec o objemu 2,0 litru ve dvou výkonových variantách. Cooper D nabídne 150 koní a 330 Nm, Cooper SD 190 koní a 400 Nm. V jeho případě je přitom samočinná převodovka standardem, u slabší verze si za něj můžete připlatit. Mimo to je pak možné spřáhnout se všemi pohonnými jednotkami pohon všech kol All4, založený na elektronicky ovládané mezinápravové spojce.

Prozatím nejvýkonnější verzí v nabídce se stane hybridní Cooper S E Countryman All4 s kombinovaným výkonem 224 koní a točivým momentem 385 Nm. Tyto parametry produkuje zážehový tříválec o výkonu 136 koní, roztáčející skrze šestistupňový manuál přední kola, a elektromotor disponující výkonem 88 koní, pohánějící ta zadní. Benzín-elektrické MINI má jezdit v průměru za 2,1 l/100 km, ve skutečném provozu však bude možné přiblížit se tomuto číslu pouze v případě, že budete poctivě dobíjet akumulátory o kapacitě 7,6 kWh. Ty umožňují dojezd pouze na elektřinu 40 km a MINI má v tomto režimu omezenou maximální rychlost na 125 km/h.

Auta
Dosud nejslabší Panamera s přídomkem 4S Diesel osazená osmiválcovým dieselem o objemu 4,0 litru disponovala výkonem 422 koní, Porsche nicméně nově zařadilo do nabídky ještě slabší základní verzi nazvanou jednoduše Panamera, respektive Panamera 4. Vstupním modelem se stal vůz s... (Pokračování...)
Auta
Nové kupé DB11 s dvakrát přeplňovaným V12 o objemu 5,2 litru je nápovědou, že ani malosériové značky jako Aston Martin nejsou imunní vůči placení pokut za emise oxidu uhličitého do bruselské kasičky, přesto se však Britové ještě nějakou dobu atmosférických pohonných jednotek... (Pokračování...)
Auta
Co bylo ještě před několika lety naprosto nemyslitelné, to se pomalu ale jistě stává realitou. Britská kočka již nějakou dobu nabízí kromě tradičních modelů také SUV s dieselem, tím ale radikální rozšíření výrobního programu nekončí. Během dvou let Jaguar plánuje... (Pokračování...)
Auta
Letošní pařížská studie Vision Mercedes-Maybach 6 naznačila, jakým směrem by se mohl v budoucnosti ubírat vývoj luxusní divize koncernu Daimler. A tady je důkaz, že to trojcípá hvězda s restartem své noblesní značky myslela vážně. Zbrusu nový Maybach 650 je sice postaven na základech... (Pokračování...)
Auta
Přeplňovaný čtyřválec známý ze cee’du GT nebo Sportage bude spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7DCT a vůz díky ní zvládne akceleraci 0–100 km/h za 7,8 sekundy. Maximální rychlost činí 200 km/h a automobilka uvádí normovanou spotřebu 6,9 l/100 km. Soul přichází také... (Pokračování...)
Auta
SUV je postaveno na zbrusu nové modulární platformě CMA od Volva, je dlouhé 4530 milimetrů a má rozvor 2730 mm. Detaily o technice pod kapotou sice neznáme, ale protože je použito šasi Compact Modular Architecture, chystané pro příští Volvo S40, V40 a XC40, předpokládáme, že čínská značka bude... (Pokračování...)