MINI Countryman: Největší MINI v historii značky

Čtěte více: Auta
Vydáno: 16. 12. 2016  /   Aktualizováno: 16. 12. 2016
MINI Countryman: Největší MINI v historii značky
MINI už docela dlouho vyrábí auta velikosti maxi a nový Countryman o délce 4,3 metru, který bude i s hybridní pohonnou jednotkou, je toho přímým důkazem.

Nová generace Countrymanu je dosud největším MINI v historii značky. Proti svému předchůdci narostl do délky o celých 200 milimetrů, je o 30 mm širší a rozvor náprav byl prodloužen o 75 mm. Výsledkem je auto s délkou téměř 4300 mm, nabízející o třináct centimetrů více místa v podélném směru pro cestující na zadních sedadlech a zároveň zavazadlový prostor o objemu 450 litrů, který je možné sklopením sedadel dělených v poměru 40:20:40 zvětšit na 1309 litrů. Do kufru se přitom dostanete elektricky ovládanými pátými dveřmi, a pokud budete mít chuť, můžete si přiobjednat sklápěcí lavičku Picnic Bench pro dva.

Na opačném konci vozu se pod přední kapotou základní verze Cooper Countryman objeví přeplňovaná tříválcová „jedna-pětka“ o výkonu 136 koní a točivém momentu 220 Nm a verze Cooper S, stojící o stupínek výš, bude pro změnu poháněna dvoulitrovým čtyřválcem s parametry 192 koní a 280 Nm. Standardně budou obě verze k mání se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, za příplatek pak bude možné mít i automat, ale výchozí Cooper pouze šestistupňový, zatímco „esko“ osmistupňový, se kterým zvládne sprint na „stovku“ za 7,2 sekundy. Diesely zastupuje čtyřválec o objemu 2,0 litru ve dvou výkonových variantách. Cooper D nabídne 150 koní a 330 Nm, Cooper SD 190 koní a 400 Nm. V jeho případě je přitom samočinná převodovka standardem, u slabší verze si za něj můžete připlatit. Mimo to je pak možné spřáhnout se všemi pohonnými jednotkami pohon všech kol All4, založený na elektronicky ovládané mezinápravové spojce.

Prozatím nejvýkonnější verzí v nabídce se stane hybridní Cooper S E Countryman All4 s kombinovaným výkonem 224 koní a točivým momentem 385 Nm. Tyto parametry produkuje zážehový tříválec o výkonu 136 koní, roztáčející skrze šestistupňový manuál přední kola, a elektromotor disponující výkonem 88 koní, pohánějící ta zadní. Benzín-elektrické MINI má jezdit v průměru za 2,1 l/100 km, ve skutečném provozu však bude možné přiblížit se tomuto číslu pouze v případě, že budete poctivě dobíjet akumulátory o kapacitě 7,6 kWh. Ty umožňují dojezd pouze na elektřinu 40 km a MINI má v tomto režimu omezenou maximální rychlost na 125 km/h.

Auta
Pokud vám přišel nový americký supersport Ford GT málo extrémní a zbytečně moc zaměřený na pohodlí, luxus a každodenní použitelnost, kupte si ostrou odlehčenou vyrámovanou verzi Competition Series. Jedná se o odlehčený speciál, který přišel o všechny komfortní a rozmazluj... (Pokračování...)
Auta
Dávno už neplatí, že by byl hybrid symbolem pomalé a nudné jízdy na spotřebu. Nová hybridní Panamera Turbo S E-Hybrid je totiž aktuálně nejvýkonnější sériově vyráběné Porsche. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný V8 má výkon 550 koní, elektromotor dalších 163 kon... (Pokračování...)
Auta
Exkluzivní supersport Pagani Huayra už pět let vyvolává rozruch, kdekoli se objeví. Všechny ostatní supersporty vedle něj působí stejně všedně jako Octavia v kombíku s dieselem. Nyní se do rodiny těchto mimořádně vzácných aut přidává i dlouho očekávaná Huayra Roadster, o kter... (Pokračování...)
Auta
Automobilka Ferrari slaví 70 let existence a nový vrcholný dvanáctiválcový model je jen jedním z několika zajímavých vozů, které letos uvidíme. Novinka se jmenuje 812 Superfast a vlastně nahrazuje Ferrari F12berlinetta a F12tdf. Vzhled má připomínat legendární Ferrari 365 GTB4 z roku 1969. Z... (Pokračování...)
Auta
Chevrolet připravil pro Camaro speciální paket 1LE orientovaný především na tu klientelu, která se svým autem ráda vyrazí na závodní okruh. Můžete ho mít na jakoukoli verzi Camara včetně základního šestiválce (v USA), ale asi nejlépe to celé vynikne na vrcholné... (Pokračování...)
Auta
V 90. letech byl ráfek Rally Racing zářivou ikonou a obouvaly jej všechny přední týmy soutěžící v mistrovství světa v rallye, Carlos Sainz se na nich roku 1990 stal šampionem. Nadčasový a nezaměnitelný design nyní italský výrobce vrací zpět do své nabídky, byť lehce upraven... (Pokračování...)