MINI Countryman: Největší MINI v historii značky

Čtěte více: Auta
Vydáno: 16. 12. 2016  /   Aktualizováno: 16. 12. 2016
MINI Countryman: Největší MINI v historii značky
MINI už docela dlouho vyrábí auta velikosti maxi a nový Countryman o délce 4,3 metru, který bude i s hybridní pohonnou jednotkou, je toho přímým důkazem.

Nová generace Countrymanu je dosud největším MINI v historii značky. Proti svému předchůdci narostl do délky o celých 200 milimetrů, je o 30 mm širší a rozvor náprav byl prodloužen o 75 mm. Výsledkem je auto s délkou téměř 4300 mm, nabízející o třináct centimetrů více místa v podélném směru pro cestující na zadních sedadlech a zároveň zavazadlový prostor o objemu 450 litrů, který je možné sklopením sedadel dělených v poměru 40:20:40 zvětšit na 1309 litrů. Do kufru se přitom dostanete elektricky ovládanými pátými dveřmi, a pokud budete mít chuť, můžete si přiobjednat sklápěcí lavičku Picnic Bench pro dva.

Na opačném konci vozu se pod přední kapotou základní verze Cooper Countryman objeví přeplňovaná tříválcová „jedna-pětka“ o výkonu 136 koní a točivém momentu 220 Nm a verze Cooper S, stojící o stupínek výš, bude pro změnu poháněna dvoulitrovým čtyřválcem s parametry 192 koní a 280 Nm. Standardně budou obě verze k mání se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, za příplatek pak bude možné mít i automat, ale výchozí Cooper pouze šestistupňový, zatímco „esko“ osmistupňový, se kterým zvládne sprint na „stovku“ za 7,2 sekundy. Diesely zastupuje čtyřválec o objemu 2,0 litru ve dvou výkonových variantách. Cooper D nabídne 150 koní a 330 Nm, Cooper SD 190 koní a 400 Nm. V jeho případě je přitom samočinná převodovka standardem, u slabší verze si za něj můžete připlatit. Mimo to je pak možné spřáhnout se všemi pohonnými jednotkami pohon všech kol All4, založený na elektronicky ovládané mezinápravové spojce.

Prozatím nejvýkonnější verzí v nabídce se stane hybridní Cooper S E Countryman All4 s kombinovaným výkonem 224 koní a točivým momentem 385 Nm. Tyto parametry produkuje zážehový tříválec o výkonu 136 koní, roztáčející skrze šestistupňový manuál přední kola, a elektromotor disponující výkonem 88 koní, pohánějící ta zadní. Benzín-elektrické MINI má jezdit v průměru za 2,1 l/100 km, ve skutečném provozu však bude možné přiblížit se tomuto číslu pouze v případě, že budete poctivě dobíjet akumulátory o kapacitě 7,6 kWh. Ty umožňují dojezd pouze na elektřinu 40 km a MINI má v tomto režimu omezenou maximální rychlost na 125 km/h.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)