Škoda Octavia: Nový a moderní vzhled

Čtěte více: Auta
Vydáno: 19. 12. 2016  /   Aktualizováno: 19. 12. 2016
Škoda Octavia: Nový a moderní vzhled
Nejprodávanější model mladoboleslavské automobilky významným způsobem mění po modernizaci svůj vzhled – postarala se o to především dělená přední světla.

Neříkáme, že se vám tohle musí líbit, je to zkrátka věc individuálního vnímání stylu a krásy, pokud ale Škodě nemůžeme něco vytknout, pak je to nedostatek odvahy. Modely koncernu VW jsou většinou vnímány jako auta s konzervativním designem, nicméně faceliftovaná Octavia tohle tvrzení tak trochu staví na hlavu. Stylistické oddělení pod vedením Jozefa Kabaně navazuje na docela odvážně navržený sedmimístný Kodiaq – a také v tomto případě se o atypické přední partie postarají dělené hlavní světlomety. Ty však nejsou jedinou novinkou. Auto dostalo přepracovanou masku chladiče, modifikovaný nárazník i kapotu, přičemž změny mají podle Škody za úkol opticky rozšířit příď. Jak se daný úkol povedl, jistě víte i sami, tak se ještě podívejme, co je nového na zádi a u zbytku auta. Při pohledu z profilu jsme změny neobjevili a v zadní části to není o moc jiné, pokud tedy nepočítáme pozměněnou vnitřní grafiku koncových svítilen.

Technické základy Octavie se nemění. Pořád tady máme platformu MQB, pět zážehových motorů a čtyři diesely s výkony od 84 do 184 koní, přímo řazenými převodovkami, automaty a také možnost objednat si pohon všech kol pro motory 1.8 TSI a 2.0 TDI.

Další novinky pro změnu najdete v interiéru. Škoda modernizovala multimediální rozhraní, nejvyšší provedení Columbus teď nabídne displej s úhlopříčkou 9,2“, připojení k internetu a rozšířen byl i seznam bezpečnostních a podpůrných systémů. Patří k nim asistent pro jízdu s přívěsem, vylepšený parkovací asistent a systém Front Assist, zahrnující rozpoznávání chodců. Dále lze zmínit detekci aut ve slepém úhlu nebo varování před srážkou s překážkami za vozem. Nechybí pak ani couvací kamera, jejíž obraz je přenášen na palubní monitor. Co se týče další výbavy, za zmínku stojí klíček s možností uložit do něj osobní nastavení hned několika uživatelů, k mání je nově i vyhřívaný volant, sklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel či u kombíku vyjímatelná svítilna v zavazadlovém prostoru. A kdy se Octavia po faceliftu objeví na trhu? Prodejci začnou přijímat objednávky ještě koncem letošního roku, první auta pak dorazí počátkem toho následujícího. Faceliftované verze Octavia RS a Octavia Scout přijdou o něco později.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)