Škoda Octavia: Nový a moderní vzhled

Čtěte více: Auta
Vydáno: 19. 12. 2016  /   Aktualizováno: 19. 12. 2016
Škoda Octavia: Nový a moderní vzhled
Nejprodávanější model mladoboleslavské automobilky významným způsobem mění po modernizaci svůj vzhled – postarala se o to především dělená přední světla.

Neříkáme, že se vám tohle musí líbit, je to zkrátka věc individuálního vnímání stylu a krásy, pokud ale Škodě nemůžeme něco vytknout, pak je to nedostatek odvahy. Modely koncernu VW jsou většinou vnímány jako auta s konzervativním designem, nicméně faceliftovaná Octavia tohle tvrzení tak trochu staví na hlavu. Stylistické oddělení pod vedením Jozefa Kabaně navazuje na docela odvážně navržený sedmimístný Kodiaq – a také v tomto případě se o atypické přední partie postarají dělené hlavní světlomety. Ty však nejsou jedinou novinkou. Auto dostalo přepracovanou masku chladiče, modifikovaný nárazník i kapotu, přičemž změny mají podle Škody za úkol opticky rozšířit příď. Jak se daný úkol povedl, jistě víte i sami, tak se ještě podívejme, co je nového na zádi a u zbytku auta. Při pohledu z profilu jsme změny neobjevili a v zadní části to není o moc jiné, pokud tedy nepočítáme pozměněnou vnitřní grafiku koncových svítilen.

Technické základy Octavie se nemění. Pořád tady máme platformu MQB, pět zážehových motorů a čtyři diesely s výkony od 84 do 184 koní, přímo řazenými převodovkami, automaty a také možnost objednat si pohon všech kol pro motory 1.8 TSI a 2.0 TDI.

Další novinky pro změnu najdete v interiéru. Škoda modernizovala multimediální rozhraní, nejvyšší provedení Columbus teď nabídne displej s úhlopříčkou 9,2“, připojení k internetu a rozšířen byl i seznam bezpečnostních a podpůrných systémů. Patří k nim asistent pro jízdu s přívěsem, vylepšený parkovací asistent a systém Front Assist, zahrnující rozpoznávání chodců. Dále lze zmínit detekci aut ve slepém úhlu nebo varování před srážkou s překážkami za vozem. Nechybí pak ani couvací kamera, jejíž obraz je přenášen na palubní monitor. Co se týče další výbavy, za zmínku stojí klíček s možností uložit do něj osobní nastavení hned několika uživatelů, k mání je nově i vyhřívaný volant, sklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel či u kombíku vyjímatelná svítilna v zavazadlovém prostoru. A kdy se Octavia po faceliftu objeví na trhu? Prodejci začnou přijímat objednávky ještě koncem letošního roku, první auta pak dorazí počátkem toho následujícího. Faceliftované verze Octavia RS a Octavia Scout přijdou o něco později.

Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)
Auta
Na znovuzrození slavného sportovního modelu Renault-Alpine A110 se čekalo opravdu hodně dlouho. Vždyť první koncepty byly představeny už před více než šesti lety. Nyní tu konečně máme sériové auto, které zamíří k dealerům ve druhé polovině roku. Náš trh se podle všeho dočk... (Pokračování...)
Auta
Naprosto šílený off-road G 650 Landaulet trochu zastínil jednu poměrně zásadní novinku Mercedesu. Je to čtyřdveřové kupé AMG GT, které bylo v Ženevě představeno ve formě konceptu. Ovšem tvary a provedení detailů napovídají, že sériová výroba zase až tak daleko není. Porsche... (Pokračování...)
Auta
Příchod minulé generace Porsche 911 GT3 vyvolal mezi puristy velkou vlnu nevole. Ohledně mechaniky byly sice základní parametry tradičního plochého atmosférického šestiválce v pořádku, ale auto bylo možné pořídit pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Jakkoli díky tomu byla GT3... (Pokračování...)