Škoda Octavia: Nový a moderní vzhled

Čtěte více: Auta
Vydáno: 19. 12. 2016  /   Aktualizováno: 19. 12. 2016
Škoda Octavia: Nový a moderní vzhled
Nejprodávanější model mladoboleslavské automobilky významným způsobem mění po modernizaci svůj vzhled – postarala se o to především dělená přední světla.

Neříkáme, že se vám tohle musí líbit, je to zkrátka věc individuálního vnímání stylu a krásy, pokud ale Škodě nemůžeme něco vytknout, pak je to nedostatek odvahy. Modely koncernu VW jsou většinou vnímány jako auta s konzervativním designem, nicméně faceliftovaná Octavia tohle tvrzení tak trochu staví na hlavu. Stylistické oddělení pod vedením Jozefa Kabaně navazuje na docela odvážně navržený sedmimístný Kodiaq – a také v tomto případě se o atypické přední partie postarají dělené hlavní světlomety. Ty však nejsou jedinou novinkou. Auto dostalo přepracovanou masku chladiče, modifikovaný nárazník i kapotu, přičemž změny mají podle Škody za úkol opticky rozšířit příď. Jak se daný úkol povedl, jistě víte i sami, tak se ještě podívejme, co je nového na zádi a u zbytku auta. Při pohledu z profilu jsme změny neobjevili a v zadní části to není o moc jiné, pokud tedy nepočítáme pozměněnou vnitřní grafiku koncových svítilen.

Technické základy Octavie se nemění. Pořád tady máme platformu MQB, pět zážehových motorů a čtyři diesely s výkony od 84 do 184 koní, přímo řazenými převodovkami, automaty a také možnost objednat si pohon všech kol pro motory 1.8 TSI a 2.0 TDI.

Další novinky pro změnu najdete v interiéru. Škoda modernizovala multimediální rozhraní, nejvyšší provedení Columbus teď nabídne displej s úhlopříčkou 9,2“, připojení k internetu a rozšířen byl i seznam bezpečnostních a podpůrných systémů. Patří k nim asistent pro jízdu s přívěsem, vylepšený parkovací asistent a systém Front Assist, zahrnující rozpoznávání chodců. Dále lze zmínit detekci aut ve slepém úhlu nebo varování před srážkou s překážkami za vozem. Nechybí pak ani couvací kamera, jejíž obraz je přenášen na palubní monitor. Co se týče další výbavy, za zmínku stojí klíček s možností uložit do něj osobní nastavení hned několika uživatelů, k mání je nově i vyhřívaný volant, sklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel či u kombíku vyjímatelná svítilna v zavazadlovém prostoru. A kdy se Octavia po faceliftu objeví na trhu? Prodejci začnou přijímat objednávky ještě koncem letošního roku, první auta pak dorazí počátkem toho následujícího. Faceliftované verze Octavia RS a Octavia Scout přijdou o něco později.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)