Honda CR-V: Turbomotor s výkonem 193 koní

Čtěte více: Auta
Vydáno: 20. 12. 2016  /   Aktualizováno: 20. 12. 2016
Honda CR-V: Turbomotor s výkonem 193 koní
Japonská automobilka bez většího povyku uvedla zbrusu novou generaci crossoveru CR-V, jeho součástí je kromě jiného také malý zážehový turbomotor s výkonem 193 koní.

Prozatím je nová Honda CR-V venku pouze v podobě pro americký trh, můžete ale vzít jed na to, že koukáte na auto, které se počátkem příštího roku objeví také v Evropě. Zajímavé na tom je, že na rozdíl od jiných značek si Japonci odpustili zdlouhavé postupné odhalování auta obrazovými upoutávkami a místo toho vyrukovali se vším důležitým najednou. To podstatné je kupříkladu prodloužení rozvoru o 41 milimetrů, které společně s přepracovaným interiérem nabídne o 53 mm více místa pro nohy a navzdory zkrácení zadního převisu také zvětšení zavazadlového prostoru. O kolik přesně, prozatím nevíme, tohle tvrdí Honda a na konkrétní čísla si budeme muset ještě chvíli počkat.

Co se týče pohonu, Honda vyrukovala s novým přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru, který dává 193 koní a 243 Nm. Prozatím bude k dispozici pouze s CVT převodovkou a zákazníci dostanou na výběr, jestli budou mít poháněná pouze přední, anebo všechna čtyři kola. Protože tady máme prozatím jen americkou verzi, absence dieselu nepřekvapí, dá se však předpokládat, že se v Evropě opět objeví 1.6 i-DTEC, akorát půjde o dále modernizovanou variantu s nepatrně vyššími parametry. Místo ní v Americe dostanou atmosférický čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem 187 koní a 245 Nm.

Honda dále slibuje více kultivovanosti, lepší ovladatelnost a zároveň větší světlou výšku pro případ, že sjedete z asfaltu. Řízení spolupracuje s variabilním elektrickým posilovačem a kabinu vylepšuje multimediální rozhraní se 7“ obrazovkou a schopností porozumět si s mobilními telefony díky rozraní Apple CarPlay a Android Auto. Duální klimatizace by měla být ve standardu a najdete tu také elektro-hydraulickou parkovací brzdu, spoustu přípojek USB či elektricky ovládaná přední sedadla.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)