Honda CR-V: Turbomotor s výkonem 193 koní

Čtěte více: Auta
Vydáno: 20. 12. 2016  /   Aktualizováno: 20. 12. 2016
Honda CR-V: Turbomotor s výkonem 193 koní
Japonská automobilka bez většího povyku uvedla zbrusu novou generaci crossoveru CR-V, jeho součástí je kromě jiného také malý zážehový turbomotor s výkonem 193 koní.

Prozatím je nová Honda CR-V venku pouze v podobě pro americký trh, můžete ale vzít jed na to, že koukáte na auto, které se počátkem příštího roku objeví také v Evropě. Zajímavé na tom je, že na rozdíl od jiných značek si Japonci odpustili zdlouhavé postupné odhalování auta obrazovými upoutávkami a místo toho vyrukovali se vším důležitým najednou. To podstatné je kupříkladu prodloužení rozvoru o 41 milimetrů, které společně s přepracovaným interiérem nabídne o 53 mm více místa pro nohy a navzdory zkrácení zadního převisu také zvětšení zavazadlového prostoru. O kolik přesně, prozatím nevíme, tohle tvrdí Honda a na konkrétní čísla si budeme muset ještě chvíli počkat.

Co se týče pohonu, Honda vyrukovala s novým přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru, který dává 193 koní a 243 Nm. Prozatím bude k dispozici pouze s CVT převodovkou a zákazníci dostanou na výběr, jestli budou mít poháněná pouze přední, anebo všechna čtyři kola. Protože tady máme prozatím jen americkou verzi, absence dieselu nepřekvapí, dá se však předpokládat, že se v Evropě opět objeví 1.6 i-DTEC, akorát půjde o dále modernizovanou variantu s nepatrně vyššími parametry. Místo ní v Americe dostanou atmosférický čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem 187 koní a 245 Nm.

Honda dále slibuje více kultivovanosti, lepší ovladatelnost a zároveň větší světlou výšku pro případ, že sjedete z asfaltu. Řízení spolupracuje s variabilním elektrickým posilovačem a kabinu vylepšuje multimediální rozhraní se 7“ obrazovkou a schopností porozumět si s mobilními telefony díky rozraní Apple CarPlay a Android Auto. Duální klimatizace by měla být ve standardu a najdete tu také elektro-hydraulickou parkovací brzdu, spoustu přípojek USB či elektricky ovládaná přední sedadla.

Auta
Dostal ale zcela nový lithium-iontový akumulátor s kapacitou 36 kWh, díky čemuž nabídne o 50 % větší dojezd. Volkswagen uvádí normovanou spotřebu 12,7 kWh na 100 km a dojezd 300 km. Ze standardní palubní nabíječky, kterou můžete zapojit doma do zásuvky, se e-Golf na plnou kapacitu nabije za šest... (Pokračování...)
Auta
O pohon se stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný V6 o objemu 3,8 litru a o výkonu 600 koní, což je o 30 koní více než u standardního GT-R. Motor je osazen párem velkých turbodmychadel, která byla převzata ze závodního vozu kategorie GT3. Výkon je na všechna kola přenášen přes š... (Pokračování...)
Auta
Auto v ryze expresivním duchu luxusních vozů z řady Bespoke je jakýmsi alter egem Rollsu. Vyznačuje se temnými odstíny, větší asertivitou a sebedůvěrou. Design Black Badge bude dostupný pouze pro modely Wraith a Ghost. Nové temnější barevné provedení verze Black Badge lze pozorovat na úpravě so... (Pokračování...)
Auta
Tohle černočerné Audi R8 druhé generace s originálními barokně vypadajícími koly a květinovými vzory na některých částech karoserie docení nejspíše jen příznivci herního fenoménu s názvem Final Fantasy, jehož začátek se datuje do roku 1987. Ne že by u nás tato hra zn... (Pokračování...)
Auta
Asi není nijak zvlášť překvapivé, že si japonský koncern Fuji Heavy Industries vybral pro světovou premiéru konceptu velkého crossoveru právě losangeleský autosalon. Ve Spojených státech jsou SUV velikosti XL v kurzu více než kdekoli jinde na světě a právě Viziv-7 se sedmimístným interi... (Pokračování...)
Auta
Čínský start-up pod jménem NextEV možná ještě neznáte a stejně tak i automobilovou značku Nio, vězte však, že tato firma poměrně úspěšně vstoupila do šampionátu elektrických monopostů Formula E, když angažovala Nelsona Piqueta juniora a v sezóně 2014/15 získala titul. Aktuálně elektrick... (Pokračování...)