Honda CR-V: Turbomotor s výkonem 193 koní

Čtěte více: Auta
Vydáno: 20. 12. 2016  /   Aktualizováno: 20. 12. 2016
Honda CR-V: Turbomotor s výkonem 193 koní
Japonská automobilka bez většího povyku uvedla zbrusu novou generaci crossoveru CR-V, jeho součástí je kromě jiného také malý zážehový turbomotor s výkonem 193 koní.

Prozatím je nová Honda CR-V venku pouze v podobě pro americký trh, můžete ale vzít jed na to, že koukáte na auto, které se počátkem příštího roku objeví také v Evropě. Zajímavé na tom je, že na rozdíl od jiných značek si Japonci odpustili zdlouhavé postupné odhalování auta obrazovými upoutávkami a místo toho vyrukovali se vším důležitým najednou. To podstatné je kupříkladu prodloužení rozvoru o 41 milimetrů, které společně s přepracovaným interiérem nabídne o 53 mm více místa pro nohy a navzdory zkrácení zadního převisu také zvětšení zavazadlového prostoru. O kolik přesně, prozatím nevíme, tohle tvrdí Honda a na konkrétní čísla si budeme muset ještě chvíli počkat.

Co se týče pohonu, Honda vyrukovala s novým přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru, který dává 193 koní a 243 Nm. Prozatím bude k dispozici pouze s CVT převodovkou a zákazníci dostanou na výběr, jestli budou mít poháněná pouze přední, anebo všechna čtyři kola. Protože tady máme prozatím jen americkou verzi, absence dieselu nepřekvapí, dá se však předpokládat, že se v Evropě opět objeví 1.6 i-DTEC, akorát půjde o dále modernizovanou variantu s nepatrně vyššími parametry. Místo ní v Americe dostanou atmosférický čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem 187 koní a 245 Nm.

Honda dále slibuje více kultivovanosti, lepší ovladatelnost a zároveň větší světlou výšku pro případ, že sjedete z asfaltu. Řízení spolupracuje s variabilním elektrickým posilovačem a kabinu vylepšuje multimediální rozhraní se 7“ obrazovkou a schopností porozumět si s mobilními telefony díky rozraní Apple CarPlay a Android Auto. Duální klimatizace by měla být ve standardu a najdete tu také elektro-hydraulickou parkovací brzdu, spoustu přípojek USB či elektricky ovládaná přední sedadla.

Auta
Pokud vám přišel nový americký supersport Ford GT málo extrémní a zbytečně moc zaměřený na pohodlí, luxus a každodenní použitelnost, kupte si ostrou odlehčenou vyrámovanou verzi Competition Series. Jedná se o odlehčený speciál, který přišel o všechny komfortní a rozmazluj... (Pokračování...)
Auta
Dávno už neplatí, že by byl hybrid symbolem pomalé a nudné jízdy na spotřebu. Nová hybridní Panamera Turbo S E-Hybrid je totiž aktuálně nejvýkonnější sériově vyráběné Porsche. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný V8 má výkon 550 koní, elektromotor dalších 163 kon... (Pokračování...)
Auta
Exkluzivní supersport Pagani Huayra už pět let vyvolává rozruch, kdekoli se objeví. Všechny ostatní supersporty vedle něj působí stejně všedně jako Octavia v kombíku s dieselem. Nyní se do rodiny těchto mimořádně vzácných aut přidává i dlouho očekávaná Huayra Roadster, o kter... (Pokračování...)
Auta
Automobilka Ferrari slaví 70 let existence a nový vrcholný dvanáctiválcový model je jen jedním z několika zajímavých vozů, které letos uvidíme. Novinka se jmenuje 812 Superfast a vlastně nahrazuje Ferrari F12berlinetta a F12tdf. Vzhled má připomínat legendární Ferrari 365 GTB4 z roku 1969. Z... (Pokračování...)
Auta
Chevrolet připravil pro Camaro speciální paket 1LE orientovaný především na tu klientelu, která se svým autem ráda vyrazí na závodní okruh. Můžete ho mít na jakoukoli verzi Camara včetně základního šestiválce (v USA), ale asi nejlépe to celé vynikne na vrcholné... (Pokračování...)
Auta
V 90. letech byl ráfek Rally Racing zářivou ikonou a obouvaly jej všechny přední týmy soutěžící v mistrovství světa v rallye, Carlos Sainz se na nich roku 1990 stal šampionem. Nadčasový a nezaměnitelný design nyní italský výrobce vrací zpět do své nabídky, byť lehce upraven... (Pokračování...)