Honda CR-V: Turbomotor s výkonem 193 koní

Čtěte více: Auta
Vydáno: 20. 12. 2016  /   Aktualizováno: 20. 12. 2016
Honda CR-V: Turbomotor s výkonem 193 koní
Japonská automobilka bez většího povyku uvedla zbrusu novou generaci crossoveru CR-V, jeho součástí je kromě jiného také malý zážehový turbomotor s výkonem 193 koní.

Prozatím je nová Honda CR-V venku pouze v podobě pro americký trh, můžete ale vzít jed na to, že koukáte na auto, které se počátkem příštího roku objeví také v Evropě. Zajímavé na tom je, že na rozdíl od jiných značek si Japonci odpustili zdlouhavé postupné odhalování auta obrazovými upoutávkami a místo toho vyrukovali se vším důležitým najednou. To podstatné je kupříkladu prodloužení rozvoru o 41 milimetrů, které společně s přepracovaným interiérem nabídne o 53 mm více místa pro nohy a navzdory zkrácení zadního převisu také zvětšení zavazadlového prostoru. O kolik přesně, prozatím nevíme, tohle tvrdí Honda a na konkrétní čísla si budeme muset ještě chvíli počkat.

Co se týče pohonu, Honda vyrukovala s novým přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru, který dává 193 koní a 243 Nm. Prozatím bude k dispozici pouze s CVT převodovkou a zákazníci dostanou na výběr, jestli budou mít poháněná pouze přední, anebo všechna čtyři kola. Protože tady máme prozatím jen americkou verzi, absence dieselu nepřekvapí, dá se však předpokládat, že se v Evropě opět objeví 1.6 i-DTEC, akorát půjde o dále modernizovanou variantu s nepatrně vyššími parametry. Místo ní v Americe dostanou atmosférický čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem 187 koní a 245 Nm.

Honda dále slibuje více kultivovanosti, lepší ovladatelnost a zároveň větší světlou výšku pro případ, že sjedete z asfaltu. Řízení spolupracuje s variabilním elektrickým posilovačem a kabinu vylepšuje multimediální rozhraní se 7“ obrazovkou a schopností porozumět si s mobilními telefony díky rozraní Apple CarPlay a Android Auto. Duální klimatizace by měla být ve standardu a najdete tu také elektro-hydraulickou parkovací brzdu, spoustu přípojek USB či elektricky ovládaná přední sedadla.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)