Honda CR-V: Turbomotor s výkonem 193 koní

Čtěte více: Auta
Vydáno: 20. 12. 2016  /   Aktualizováno: 20. 12. 2016
Honda CR-V: Turbomotor s výkonem 193 koní
Japonská automobilka bez většího povyku uvedla zbrusu novou generaci crossoveru CR-V, jeho součástí je kromě jiného také malý zážehový turbomotor s výkonem 193 koní.

Prozatím je nová Honda CR-V venku pouze v podobě pro americký trh, můžete ale vzít jed na to, že koukáte na auto, které se počátkem příštího roku objeví také v Evropě. Zajímavé na tom je, že na rozdíl od jiných značek si Japonci odpustili zdlouhavé postupné odhalování auta obrazovými upoutávkami a místo toho vyrukovali se vším důležitým najednou. To podstatné je kupříkladu prodloužení rozvoru o 41 milimetrů, které společně s přepracovaným interiérem nabídne o 53 mm více místa pro nohy a navzdory zkrácení zadního převisu také zvětšení zavazadlového prostoru. O kolik přesně, prozatím nevíme, tohle tvrdí Honda a na konkrétní čísla si budeme muset ještě chvíli počkat.

Co se týče pohonu, Honda vyrukovala s novým přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru, který dává 193 koní a 243 Nm. Prozatím bude k dispozici pouze s CVT převodovkou a zákazníci dostanou na výběr, jestli budou mít poháněná pouze přední, anebo všechna čtyři kola. Protože tady máme prozatím jen americkou verzi, absence dieselu nepřekvapí, dá se však předpokládat, že se v Evropě opět objeví 1.6 i-DTEC, akorát půjde o dále modernizovanou variantu s nepatrně vyššími parametry. Místo ní v Americe dostanou atmosférický čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem 187 koní a 245 Nm.

Honda dále slibuje více kultivovanosti, lepší ovladatelnost a zároveň větší světlou výšku pro případ, že sjedete z asfaltu. Řízení spolupracuje s variabilním elektrickým posilovačem a kabinu vylepšuje multimediální rozhraní se 7“ obrazovkou a schopností porozumět si s mobilními telefony díky rozraní Apple CarPlay a Android Auto. Duální klimatizace by měla být ve standardu a najdete tu také elektro-hydraulickou parkovací brzdu, spoustu přípojek USB či elektricky ovládaná přední sedadla.

Tatra očima Františka Kardause
Auta
Nově objevené unikátní kreslené návrhy na plakáty automobilů Tatra, původní sádrový model Tatry a plakát od významného designéra a grafika Františka Kardause a mnoho dalšího nabídne Aukční dům Sýpka na své aukci v neděli 15.10. 2017 v 13.30 hod. v Topičově... (Pokračování...)
Auta
Ono to může v souvislosti s kompaktním hatchbackem segmentu B znít jako oxymóron, ale ne každý chce malé auto se základní výbavou. A Fiesta Vignale cílí především na movitější klientelu, která se spokojí s kompaktním autem a nepotřebuje si zvyšovat společenskou prestiž... (Pokračování...)
Auta
Ostrý Yaris je bezpochyby zpestřením trhu s malými hot hatchi, otázkou ovšem je, jak v nabité konkurenci obhájí velmi ambiciózní cenovku 850 000 korun. Pod kapotou ostrého Yarisu pracuje kompresorem přeplňovaná „jedna-osmička“ o výkonu 212 koní a točivém momentu 249 Nm (jsou to... (Pokračování...)
Auta
Slovíčko sériově je potřeba u Rolls-Royce Phantom brát trochu s rezervou, protože prakticky každé auto je kompletováno ručně vybraným týmem techniků a na zvláštní objednávku. Nicméně například platforma je pro všechny kusy shodná a stejně tak části karoserie. Takže se vlastně jedn... (Pokračování...)
Auta
Model RX se tak dočká sedmimístného provedení, které převezme stávající designové prvky a vlastně jen natáhne současné RX o pár centimetrů a přidá rozměrnější zadní okno, aby cestující ve třetí řadě neměli klaustrofobii. Lexus RX bude k dispozici ve verzi RX 350 s... (Pokračování...)
Auta
Audi RS 3 Sportback a Audi RS 3 Sedan stále používají přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI, ovšem vyladěný na rovných 400 koní a 480 Nm. Standardem je pohon všech kol a dvouspojková převodovka. Audi RS 3 Sportback začíná na částce 1 469 900 korun, RS 3 Sedan je o 42 000 Kč dražší. Stejn... (Pokračování...)