Volkswagen Atlas: Sedmimístný crossover je tady

Čtěte více: Auta
Vydáno: 21. 12. 2016  /   Aktualizováno: 21. 12. 2016
Volkswagen Atlas: Sedmimístný crossover je tady
Volkswagen představil velký sedmimístný crossover Atlas. Byl postaven na platformě MQB a je určen především pro USA, kde bude mít kromě jiného i zážehový motor VR6 o objemu 3,6 litru.

Na světovou výstavní premiéru nového Volkswagenu Atlas si budou muset příznivci německého koncernu a potenciální klientela počkat až do autosalonu v Los Angeles, podobu vozu i jeho techniku ale díky oficiální premiéře známe už nyní. Novinka má stejně jako mladoboleslavský Kodiaq a španělská Ateca základy v modulární platformě MQB a podobně jako Škoda dostane i VW Atlas sedmimístný interiér. Tím však veškerá podobnost s SUV Škody končí. Novinka sice nenabídne plnotučné V8 či pohon zadních kol, nicméně nabídka motorů vypadá přece jen poněkud jinak. Atlas bude ve vrcholném provedení k mání s atmosférickým zážehovým šestiválcem o objemu 3,6 litru, který nabídne 284 koní, ve spojení s osmistupňovým automatem a pohonem předních kol, který budou moci zákazníci za příplatek rozšířit o pohon 4x4. Diesel v USA nečekejte, místo něj bude k mání přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TSI s maximálním výkonem 241 koní, kombinovaný s osmistupňovou samočinnou převodovkou, na rozdíl od V6 však bude v prodeji pouze jako předokolka.

Výroba VW Atlas bude zahájena ještě letos v továrně v Chattanooze v americkém Tennessee, ale prodeje odstartují až v polovině příštího roku. Otázkou zatím je, jestli se tento vůz v nějaké formě objeví také v Evropě, nicméně podle dostupných informací se má jednat o globální produkt, takže příchod na silnice starého kontinentu prozatím nevylučujeme.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)