Lynk & Co 01: Kompaktní SUV od Číňanů

Čtěte více: Auta
Vydáno: 23. 12. 2016  /   Aktualizováno: 23. 12. 2016
Lynk & Co 01: Kompaktní SUV od Číňanů
Čínský koncern Geely, vlastnící kromě jiného i automobilku Volvo, v Evropě představil zbrusu nové kompaktní SUV s označením Lynk & Co 01.

SUV je postaveno na zbrusu nové modulární platformě CMA od Volva, je dlouhé 4530 milimetrů a má rozvor 2730 mm. Detaily o technice pod kapotou sice neznáme, ale protože je použito šasi Compact Modular Architecture, chystané pro příští Volvo S40, V40 a XC40, předpokládáme, že čínská značka bude pod kapotu montovat přeplňované tříválce o objemu 1,5 litru a nejspíš i dvoulitrové čtyřválce v různých výkonových verzích.

Tvůrci dále slibují nepřetržité připojení vozu k internetu, které kromě běžného užívání umožní dálkové vylepšování palubních systémů průběžnými aktualizacemi softwaru. Lynk & Co 01 bude vyráběno v Číně, berlínská premiéra ovšem naznačuje, že čínská automobilka počítá s prodejem aut v Evropě a plánuje i export do Spojených států. Nové SUV zamíří k dealerům až v roce 2018, což má nejspíše spojitost s absentující prodejní sítí, otázkou ovšem je, jestli bude možné postavit infrastrukturu za tak krátkou dobu. Tady pak asi nelze vyloučit, že by v počátcích mohly posloužit i prostory prodejců Volva.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)