Aston Martin Vanquish S: 600 koní navíc

Čtěte více: Auta
Vydáno: 19. 1. 2017  /   Aktualizováno: 19. 1. 2017
Aston Martin Vanquish S: 600 koní navíc
Aston Martin se rozhodl zazpívat labutí píseň svým atmosférickým motorům. Představil Vanquish s přídomkem S a V12 posíleným na rovných 600 koní.

Nové kupé DB11 s dvakrát přeplňovaným V12 o objemu 5,2 litru je nápovědou, že ani malosériové značky jako Aston Martin nejsou imunní vůči placení pokut za emise oxidu uhličitého do bruselské kasičky, přesto se však Britové ještě nějakou dobu atmosférických pohonných jednotek nezbaví.

Důkazem je nová špičková verze modelové řady Vanquish, která ještě jednou oprášila šestilitrový V12 původně produkující 573 koňských sil. Konstruktéři automobilky kromě jiného přepracovali systém sání, zvětšili průměr traktu a podařilo se jim z agregátu vydolovat okrouhlých 600 koní.

Ty zpracovává osmistupňová samočinná převodovka Touchtronic III s překalibrovaným softwarem, schopná řadit v nižších rychlostech jemněji v zájmu zvýšení komfortu a ve vysokém tempu pro změnu bryskněji s cílem dále posunout celkovou dynamiku. Vanquish S je i díky tomu schopen pokořit hranici 100 km/h za 3,5 sekundy a rozjet se pod plným plynem až na 323 km/h.

Modifikacemi pod přední kapotou to u „eska“ každopádně nekončí. Vývojové oddělení upravilo charakteristiku tlumičů i pružin a zároveň došlo k úpravě uložení stabilizátorů. Vše s prostým záměrem – zlepšit agilitu stroje v zatáčkách při současném zachování vysoké míry komfortu. Tak to alespoň tvrdí oficiální tisková zpráva. Souběžně s úpravami techniky se na karoserii objevil paket aerodynamických doplňků zahrnující nový přední nárazník s karbonovým spoilerem a ze stejného materiálu vyrobený zadní difuzor, přičemž výrobce slibuje snížení vztlaku při jen minimálním zhoršení aerodynamiky.

Aston Martin Vanquish S dorazí na trh hned ve dvou karosářských verzích. Kromě klasického kupé bude k mání i kabriolet Volante a první dodávky aut startují ještě letos v prosinci. Pokud máte zájem, připravte si nejméně 262 950 eur.

Auta
Pokud vám přišel nový americký supersport Ford GT málo extrémní a zbytečně moc zaměřený na pohodlí, luxus a každodenní použitelnost, kupte si ostrou odlehčenou vyrámovanou verzi Competition Series. Jedná se o odlehčený speciál, který přišel o všechny komfortní a rozmazluj... (Pokračování...)
Auta
Dávno už neplatí, že by byl hybrid symbolem pomalé a nudné jízdy na spotřebu. Nová hybridní Panamera Turbo S E-Hybrid je totiž aktuálně nejvýkonnější sériově vyráběné Porsche. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný V8 má výkon 550 koní, elektromotor dalších 163 kon... (Pokračování...)
Auta
Exkluzivní supersport Pagani Huayra už pět let vyvolává rozruch, kdekoli se objeví. Všechny ostatní supersporty vedle něj působí stejně všedně jako Octavia v kombíku s dieselem. Nyní se do rodiny těchto mimořádně vzácných aut přidává i dlouho očekávaná Huayra Roadster, o kter... (Pokračování...)
Auta
Automobilka Ferrari slaví 70 let existence a nový vrcholný dvanáctiválcový model je jen jedním z několika zajímavých vozů, které letos uvidíme. Novinka se jmenuje 812 Superfast a vlastně nahrazuje Ferrari F12berlinetta a F12tdf. Vzhled má připomínat legendární Ferrari 365 GTB4 z roku 1969. Z... (Pokračování...)
Auta
Chevrolet připravil pro Camaro speciální paket 1LE orientovaný především na tu klientelu, která se svým autem ráda vyrazí na závodní okruh. Můžete ho mít na jakoukoli verzi Camara včetně základního šestiválce (v USA), ale asi nejlépe to celé vynikne na vrcholné... (Pokračování...)
Auta
V 90. letech byl ráfek Rally Racing zářivou ikonou a obouvaly jej všechny přední týmy soutěžící v mistrovství světa v rallye, Carlos Sainz se na nich roku 1990 stal šampionem. Nadčasový a nezaměnitelný design nyní italský výrobce vrací zpět do své nabídky, byť lehce upraven... (Pokračování...)