Aston Martin Vanquish S: 600 koní navíc

Čtěte více: Auta
Vydáno: 19. 1. 2017  /   Aktualizováno: 19. 1. 2017
Aston Martin Vanquish S: 600 koní navíc
Aston Martin se rozhodl zazpívat labutí píseň svým atmosférickým motorům. Představil Vanquish s přídomkem S a V12 posíleným na rovných 600 koní.

Nové kupé DB11 s dvakrát přeplňovaným V12 o objemu 5,2 litru je nápovědou, že ani malosériové značky jako Aston Martin nejsou imunní vůči placení pokut za emise oxidu uhličitého do bruselské kasičky, přesto se však Britové ještě nějakou dobu atmosférických pohonných jednotek nezbaví.

Důkazem je nová špičková verze modelové řady Vanquish, která ještě jednou oprášila šestilitrový V12 původně produkující 573 koňských sil. Konstruktéři automobilky kromě jiného přepracovali systém sání, zvětšili průměr traktu a podařilo se jim z agregátu vydolovat okrouhlých 600 koní.

Ty zpracovává osmistupňová samočinná převodovka Touchtronic III s překalibrovaným softwarem, schopná řadit v nižších rychlostech jemněji v zájmu zvýšení komfortu a ve vysokém tempu pro změnu bryskněji s cílem dále posunout celkovou dynamiku. Vanquish S je i díky tomu schopen pokořit hranici 100 km/h za 3,5 sekundy a rozjet se pod plným plynem až na 323 km/h.

Modifikacemi pod přední kapotou to u „eska“ každopádně nekončí. Vývojové oddělení upravilo charakteristiku tlumičů i pružin a zároveň došlo k úpravě uložení stabilizátorů. Vše s prostým záměrem – zlepšit agilitu stroje v zatáčkách při současném zachování vysoké míry komfortu. Tak to alespoň tvrdí oficiální tisková zpráva. Souběžně s úpravami techniky se na karoserii objevil paket aerodynamických doplňků zahrnující nový přední nárazník s karbonovým spoilerem a ze stejného materiálu vyrobený zadní difuzor, přičemž výrobce slibuje snížení vztlaku při jen minimálním zhoršení aerodynamiky.

Aston Martin Vanquish S dorazí na trh hned ve dvou karosářských verzích. Kromě klasického kupé bude k mání i kabriolet Volante a první dodávky aut startují ještě letos v prosinci. Pokud máte zájem, připravte si nejméně 262 950 eur.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)