Aston Martin Vanquish S: 600 koní navíc

Čtěte více: Auta
Vydáno: 19. 1. 2017  /   Aktualizováno: 19. 1. 2017
Aston Martin Vanquish S: 600 koní navíc
Aston Martin se rozhodl zazpívat labutí píseň svým atmosférickým motorům. Představil Vanquish s přídomkem S a V12 posíleným na rovných 600 koní.

Nové kupé DB11 s dvakrát přeplňovaným V12 o objemu 5,2 litru je nápovědou, že ani malosériové značky jako Aston Martin nejsou imunní vůči placení pokut za emise oxidu uhličitého do bruselské kasičky, přesto se však Britové ještě nějakou dobu atmosférických pohonných jednotek nezbaví.

Důkazem je nová špičková verze modelové řady Vanquish, která ještě jednou oprášila šestilitrový V12 původně produkující 573 koňských sil. Konstruktéři automobilky kromě jiného přepracovali systém sání, zvětšili průměr traktu a podařilo se jim z agregátu vydolovat okrouhlých 600 koní.

Ty zpracovává osmistupňová samočinná převodovka Touchtronic III s překalibrovaným softwarem, schopná řadit v nižších rychlostech jemněji v zájmu zvýšení komfortu a ve vysokém tempu pro změnu bryskněji s cílem dále posunout celkovou dynamiku. Vanquish S je i díky tomu schopen pokořit hranici 100 km/h za 3,5 sekundy a rozjet se pod plným plynem až na 323 km/h.

Modifikacemi pod přední kapotou to u „eska“ každopádně nekončí. Vývojové oddělení upravilo charakteristiku tlumičů i pružin a zároveň došlo k úpravě uložení stabilizátorů. Vše s prostým záměrem – zlepšit agilitu stroje v zatáčkách při současném zachování vysoké míry komfortu. Tak to alespoň tvrdí oficiální tisková zpráva. Souběžně s úpravami techniky se na karoserii objevil paket aerodynamických doplňků zahrnující nový přední nárazník s karbonovým spoilerem a ze stejného materiálu vyrobený zadní difuzor, přičemž výrobce slibuje snížení vztlaku při jen minimálním zhoršení aerodynamiky.

Aston Martin Vanquish S dorazí na trh hned ve dvou karosářských verzích. Kromě klasického kupé bude k mání i kabriolet Volante a první dodávky aut startují ještě letos v prosinci. Pokud máte zájem, připravte si nejméně 262 950 eur.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)