Porsche Panamera, Panamera 4 a Executive: Zážehy i prodloužení

Čtěte více: Auta
Vydáno: 20. 1. 2017  /   Aktualizováno: 20. 1. 2017
Porsche Panamera, Panamera 4 a Executive: Zážehy i prodloužení
Automobilka z Zuffenhausenu rozšiřuje modelovou řadu Panamera o základní varianty s přeplňovaným zážehovým šestiválcem a prodlouženou verzi Executive.

Dosud nejslabší Panamera s přídomkem 4S Diesel osazená osmiválcovým dieselem o objemu 4,0 litru disponovala výkonem 422 koní, Porsche nicméně nově zařadilo do nabídky ještě slabší základní verzi nazvanou jednoduše Panamera, respektive Panamera 4. Vstupním modelem se stal vůz s přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu 2,9 litru z Panamery S, akorát místo dvou turbodmychadel má pouze jedno a tím pádem i výkon snížený ze 440 na 330 koní dostupných při 5400–6400 min-1. Maximální točivý moment 450 Nm pak vrcholí v rozmezí 1340–4900 min-1.

Pokud máte dojem, že jde na vůz o hmotnosti téměř 1,9 tuny o docela skromná čísla, hádat se s vámi nechceme, měli byste ale asi vědět, že i takto vybavená Panamera zvládne s paketem Sport Chrono sprint na „stovku“ za 5,5 sekundy (a o dvě desetiny pomaleji bez něj) a přitom umí po dálnicích uhánět rychlostí až 264 km/h.

Panamera 4 s pohonem všech kol pojede nepatrně pomaleji, konkrétně 262 km/h, na akceleraci 0–100 km/h jí však díky lepší trakci stačí pouze 5,3, respektive 5,5 sekundy. Zajímavě také vypadají hodnoty průměrné spotřeby. Pětimetrová limuzína s pohonem všech kol by měla podle normovaného testu NEDC jezdit za 7,7 až 7,8 l/100 km a pro zadokolku automobilka udává 7,5 až 7,6 litru.

Na opačném konci ceníku Panamery se pro změnu objevuje vrcholná verze nazvaná Executive. Ta ve srovnání se stávajícími vozy přináší rozvor prodloužený o 150 mm, ze kterého těží především cestující na zadních sedadlech, tohle provedení však není možné kombinovat s kteroukoli motorizací. K mání je pouze s pohonem všech kol, přesněji pak jako Panamera 4 Executive (330 k), Panamera 4 E-Hybrid Executive (462 k), Panamera 4S Executive (440 k) a Panamera Turbo Executive (550 k).

Protažená varianta přináší kromě prostornější kabiny ve standardu panoramatickou střechu, vzduchové odpružení kombinované s adaptivními tlumiči, vyhřívaná sedadla či sluneční clonu za opěrkami zadních sedadel. U dvou nejvýkonnějších modelů je možné počítat s dovíráním dveří a řiditelnou zadní nápravou, Turbo pak dostalo čtyřzónovou klimatizaci i LED.

Příplatková výbava zahrnuje novou zadní středovou konzolu s dvojicí výklopných stolků a pasažéři si rovněž mohou vychutnat zábavní systém pro zadní sedadla, který počítá se dvěma vyjímatelnými 10,1palcovými tablety.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)