Porsche Panamera, Panamera 4 a Executive: Zážehy i prodloužení

Čtěte více: Auta
Vydáno: 20. 1. 2017  /   Aktualizováno: 20. 1. 2017
Porsche Panamera, Panamera 4 a Executive: Zážehy i prodloužení
Automobilka z Zuffenhausenu rozšiřuje modelovou řadu Panamera o základní varianty s přeplňovaným zážehovým šestiválcem a prodlouženou verzi Executive.

Dosud nejslabší Panamera s přídomkem 4S Diesel osazená osmiválcovým dieselem o objemu 4,0 litru disponovala výkonem 422 koní, Porsche nicméně nově zařadilo do nabídky ještě slabší základní verzi nazvanou jednoduše Panamera, respektive Panamera 4. Vstupním modelem se stal vůz s přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu 2,9 litru z Panamery S, akorát místo dvou turbodmychadel má pouze jedno a tím pádem i výkon snížený ze 440 na 330 koní dostupných při 5400–6400 min-1. Maximální točivý moment 450 Nm pak vrcholí v rozmezí 1340–4900 min-1.

Pokud máte dojem, že jde na vůz o hmotnosti téměř 1,9 tuny o docela skromná čísla, hádat se s vámi nechceme, měli byste ale asi vědět, že i takto vybavená Panamera zvládne s paketem Sport Chrono sprint na „stovku“ za 5,5 sekundy (a o dvě desetiny pomaleji bez něj) a přitom umí po dálnicích uhánět rychlostí až 264 km/h.

Panamera 4 s pohonem všech kol pojede nepatrně pomaleji, konkrétně 262 km/h, na akceleraci 0–100 km/h jí však díky lepší trakci stačí pouze 5,3, respektive 5,5 sekundy. Zajímavě také vypadají hodnoty průměrné spotřeby. Pětimetrová limuzína s pohonem všech kol by měla podle normovaného testu NEDC jezdit za 7,7 až 7,8 l/100 km a pro zadokolku automobilka udává 7,5 až 7,6 litru.

Na opačném konci ceníku Panamery se pro změnu objevuje vrcholná verze nazvaná Executive. Ta ve srovnání se stávajícími vozy přináší rozvor prodloužený o 150 mm, ze kterého těží především cestující na zadních sedadlech, tohle provedení však není možné kombinovat s kteroukoli motorizací. K mání je pouze s pohonem všech kol, přesněji pak jako Panamera 4 Executive (330 k), Panamera 4 E-Hybrid Executive (462 k), Panamera 4S Executive (440 k) a Panamera Turbo Executive (550 k).

Protažená varianta přináší kromě prostornější kabiny ve standardu panoramatickou střechu, vzduchové odpružení kombinované s adaptivními tlumiči, vyhřívaná sedadla či sluneční clonu za opěrkami zadních sedadel. U dvou nejvýkonnějších modelů je možné počítat s dovíráním dveří a řiditelnou zadní nápravou, Turbo pak dostalo čtyřzónovou klimatizaci i LED.

Příplatková výbava zahrnuje novou zadní středovou konzolu s dvojicí výklopných stolků a pasažéři si rovněž mohou vychutnat zábavní systém pro zadní sedadla, který počítá se dvěma vyjímatelnými 10,1palcovými tablety.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)