Porsche Panamera, Panamera 4 a Executive: Zážehy i prodloužení

Čtěte více: Auta
Vydáno: 20. 1. 2017  /   Aktualizováno: 20. 1. 2017
Porsche Panamera, Panamera 4 a Executive: Zážehy i prodloužení
Automobilka z Zuffenhausenu rozšiřuje modelovou řadu Panamera o základní varianty s přeplňovaným zážehovým šestiválcem a prodlouženou verzi Executive.

Dosud nejslabší Panamera s přídomkem 4S Diesel osazená osmiválcovým dieselem o objemu 4,0 litru disponovala výkonem 422 koní, Porsche nicméně nově zařadilo do nabídky ještě slabší základní verzi nazvanou jednoduše Panamera, respektive Panamera 4. Vstupním modelem se stal vůz s přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu 2,9 litru z Panamery S, akorát místo dvou turbodmychadel má pouze jedno a tím pádem i výkon snížený ze 440 na 330 koní dostupných při 5400–6400 min-1. Maximální točivý moment 450 Nm pak vrcholí v rozmezí 1340–4900 min-1.

Pokud máte dojem, že jde na vůz o hmotnosti téměř 1,9 tuny o docela skromná čísla, hádat se s vámi nechceme, měli byste ale asi vědět, že i takto vybavená Panamera zvládne s paketem Sport Chrono sprint na „stovku“ za 5,5 sekundy (a o dvě desetiny pomaleji bez něj) a přitom umí po dálnicích uhánět rychlostí až 264 km/h.

Panamera 4 s pohonem všech kol pojede nepatrně pomaleji, konkrétně 262 km/h, na akceleraci 0–100 km/h jí však díky lepší trakci stačí pouze 5,3, respektive 5,5 sekundy. Zajímavě také vypadají hodnoty průměrné spotřeby. Pětimetrová limuzína s pohonem všech kol by měla podle normovaného testu NEDC jezdit za 7,7 až 7,8 l/100 km a pro zadokolku automobilka udává 7,5 až 7,6 litru.

Na opačném konci ceníku Panamery se pro změnu objevuje vrcholná verze nazvaná Executive. Ta ve srovnání se stávajícími vozy přináší rozvor prodloužený o 150 mm, ze kterého těží především cestující na zadních sedadlech, tohle provedení však není možné kombinovat s kteroukoli motorizací. K mání je pouze s pohonem všech kol, přesněji pak jako Panamera 4 Executive (330 k), Panamera 4 E-Hybrid Executive (462 k), Panamera 4S Executive (440 k) a Panamera Turbo Executive (550 k).

Protažená varianta přináší kromě prostornější kabiny ve standardu panoramatickou střechu, vzduchové odpružení kombinované s adaptivními tlumiči, vyhřívaná sedadla či sluneční clonu za opěrkami zadních sedadel. U dvou nejvýkonnějších modelů je možné počítat s dovíráním dveří a řiditelnou zadní nápravou, Turbo pak dostalo čtyřzónovou klimatizaci i LED.

Příplatková výbava zahrnuje novou zadní středovou konzolu s dvojicí výklopných stolků a pasažéři si rovněž mohou vychutnat zábavní systém pro zadní sedadla, který počítá se dvěma vyjímatelnými 10,1palcovými tablety.

Auta
Nová edice je právě jachtami inspirována. Na první pohled se sice jedná o Bentley Continental GT Convertible v jiné barvě a na nových 21" kolech, ale největší pozornost byla věnována detailům a použitým materiálům. Například stahovací střecha je modrá, nechybí modrá linka na... (Pokračování...)
Auta
Sébastien Loeb už před časem Citroënu svou pomoc při vývoji nabízel, ale teprve až nyní tým uznal, že by asi stálo za to nechat Loeba do auta posadit a získat jeho zpětnou vazbu. „Nemůžu se dočkat, až se vrátím do vozu WRC a okusím, jak se tato disciplína technologicky změnila. Rallye je stále moje v... (Pokračování...)
Auta
Jaguar XJ určitě velmi dobře znáte. Nyní britská automobilka vypustila do světa speciální verzi XJR575, která je jen tak mimochodem historicky nejrychlejším produkčním Jaguarem XJ. Umí totiž jet rychlostí 300 km/h. Jak označení napovídá, kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 XJR byl... (Pokračování...)
Auta
Loni až do závěrečné jízdy bojoval Patrik Hájek o titul evropského šampiona, aby nakonec skončil těsně pod vrcholem. S letošní čtyřdílnou sezónou se tovární pilot Kosmicu rozloučil vítězstvím v posledním závodě ve švédském Kristianstadu a v konečném zú... (Pokračování...)
Auta
Šestiválec v Mercedesu S 450 disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 500 Nm. Kompaktní elektromotor má výkon pouhých 22 koní, ale velký točivý moment 250 Nm. Také verze S 500 už je dnes poháněna pouze šestiválcem spolupracujícím s elektromotorem. Hybridní... (Pokračování...)
Auta
Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin... (Pokračování...)