Audi A5 a S5 Cabriolet: Očekávaný kabriolet

Čtěte více: Auta
Vydáno: 23. 1. 2017  /   Aktualizováno: 23. 1. 2017
Audi A5 a S5 Cabriolet: Očekávaný kabriolet
Po kupé a pětidveřovém provedení Sportback kompletuje Audi modelovou řadu A5 poslední karosářskou verzí, kterou je očekávaný kabriolet.

Jak se dalo předpokládat, u Audi se při vývoji karosářských variant A5 a S5 Cabriolet příliš nespekulovalo. Po designové stránce jednoduše navázaly na Coupé a odlišují se pouze v místech, kde byste to u kabrioletu logicky očekávali. Původní pevnou střechu nahradila plátěná, s níž je možné manipulovat při jízdě do rychlosti 50 km/h. Její složení do prostoru za posádkou trvá 15 sekund, zatímco natažení 18. Pokaždé přitom pro cestující zůstane k dispozici zavazadelník o objemu 380 litrů.

Navzdory povědomým tvarům stojí za zmínku, že zde máme kompletně nové auto, které je ve srovnání s předchůdcem delší o 47 mm a celkově má na délku 4673 milimetrů. Rozvor auta činí 2765 mm, což je opět mírný nárůst, přesto se konstruktérům mezigeneračně povedlo zvýšit torzní tuhost karoserie o 40 procent při současném snížení hmotnosti o 40 kg. Jen pro ilustraci, základní kabriolet s dvoulitrovým dieselem o výkonu 190 koní teď váží 1690 kg.

Když už jsme u motorizací, nemůžeme nevzpomenout i další připravené agregáty. Audi bude pod kapotu tohoto vozu montovat rovněž vznětový šestiválec 3.0 TDI naladěný na 218 nebo 286 koní a zážehové pohonné jednotky zastupuje 2.0 TFSI s výkonem 190, alternativně pak 252 koní. Tabulkově si nevedou špatně, Audi tvrdí, že ve srovnání s předchůdci nabízí v průměru o 17 % vyšší výkony a zároveň také o 22 % nižší spotřebu paliva.

Jak jste asi pochopili, tímto jsme výčet jednotlivých provedení ještě nevyčerpali. Zapomenout nesmíme na vrcholné provedení S5 Cabriolet s přeplňovaným vidlicovým šestiválcem 3.0 TFSI, jenž dává 354 koní, tedy o 21 více ve srovnání s minulou generací. V základní výbavě je pohon všech kol quattro a osmistupňový automat, zrychlení na „stovku“ i díky tomu zvládne za 5,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky limitována na 250 km/h.

Co ještě stojí za zmínku? Kromě kompletně digitálního přístrojového panelu určitě třeba možnost sklápět zadní sedačky dělené v poměru 50:50, otevírání víka kufru pomocí „nakopávacího“ gesta, audio Bang & Olufsen s 19 reproduktory a výkonem 755 wattů či standardně dodávané mikrofony integrované do předních bezpečnostních pásů, vylepšující kvalitu zvuku při telefonování i se staženou střechou a hlasové ovládání příslušných funkcí.

Audi A5 a S5 Cabriolet si svou světovou výstavní premiéru odbyly na autosalonu v Los Angeles, na jejich příchod však bude nutné chvíli čekat. Automobilka oznámila, že je vypustí až v březnu příštího roku s cenovkami od 49 000 eur.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)