Audi A5 a S5 Cabriolet: Očekávaný kabriolet

Čtěte více: Auta
Vydáno: 23. 1. 2017  /   Aktualizováno: 23. 1. 2017
Audi A5 a S5 Cabriolet: Očekávaný kabriolet
Po kupé a pětidveřovém provedení Sportback kompletuje Audi modelovou řadu A5 poslední karosářskou verzí, kterou je očekávaný kabriolet.

Jak se dalo předpokládat, u Audi se při vývoji karosářských variant A5 a S5 Cabriolet příliš nespekulovalo. Po designové stránce jednoduše navázaly na Coupé a odlišují se pouze v místech, kde byste to u kabrioletu logicky očekávali. Původní pevnou střechu nahradila plátěná, s níž je možné manipulovat při jízdě do rychlosti 50 km/h. Její složení do prostoru za posádkou trvá 15 sekund, zatímco natažení 18. Pokaždé přitom pro cestující zůstane k dispozici zavazadelník o objemu 380 litrů.

Navzdory povědomým tvarům stojí za zmínku, že zde máme kompletně nové auto, které je ve srovnání s předchůdcem delší o 47 mm a celkově má na délku 4673 milimetrů. Rozvor auta činí 2765 mm, což je opět mírný nárůst, přesto se konstruktérům mezigeneračně povedlo zvýšit torzní tuhost karoserie o 40 procent při současném snížení hmotnosti o 40 kg. Jen pro ilustraci, základní kabriolet s dvoulitrovým dieselem o výkonu 190 koní teď váží 1690 kg.

Když už jsme u motorizací, nemůžeme nevzpomenout i další připravené agregáty. Audi bude pod kapotu tohoto vozu montovat rovněž vznětový šestiválec 3.0 TDI naladěný na 218 nebo 286 koní a zážehové pohonné jednotky zastupuje 2.0 TFSI s výkonem 190, alternativně pak 252 koní. Tabulkově si nevedou špatně, Audi tvrdí, že ve srovnání s předchůdci nabízí v průměru o 17 % vyšší výkony a zároveň také o 22 % nižší spotřebu paliva.

Jak jste asi pochopili, tímto jsme výčet jednotlivých provedení ještě nevyčerpali. Zapomenout nesmíme na vrcholné provedení S5 Cabriolet s přeplňovaným vidlicovým šestiválcem 3.0 TFSI, jenž dává 354 koní, tedy o 21 více ve srovnání s minulou generací. V základní výbavě je pohon všech kol quattro a osmistupňový automat, zrychlení na „stovku“ i díky tomu zvládne za 5,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky limitována na 250 km/h.

Co ještě stojí za zmínku? Kromě kompletně digitálního přístrojového panelu určitě třeba možnost sklápět zadní sedačky dělené v poměru 50:50, otevírání víka kufru pomocí „nakopávacího“ gesta, audio Bang & Olufsen s 19 reproduktory a výkonem 755 wattů či standardně dodávané mikrofony integrované do předních bezpečnostních pásů, vylepšující kvalitu zvuku při telefonování i se staženou střechou a hlasové ovládání příslušných funkcí.

Audi A5 a S5 Cabriolet si svou světovou výstavní premiéru odbyly na autosalonu v Los Angeles, na jejich příchod však bude nutné chvíli čekat. Automobilka oznámila, že je vypustí až v březnu příštího roku s cenovkami od 49 000 eur.

Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)
Auta
Na znovuzrození slavného sportovního modelu Renault-Alpine A110 se čekalo opravdu hodně dlouho. Vždyť první koncepty byly představeny už před více než šesti lety. Nyní tu konečně máme sériové auto, které zamíří k dealerům ve druhé polovině roku. Náš trh se podle všeho dočk... (Pokračování...)