Audi A5 a S5 Cabriolet: Očekávaný kabriolet

Čtěte více: Auta
Vydáno: 23. 1. 2017  /   Aktualizováno: 23. 1. 2017
Audi A5 a S5 Cabriolet: Očekávaný kabriolet
Po kupé a pětidveřovém provedení Sportback kompletuje Audi modelovou řadu A5 poslední karosářskou verzí, kterou je očekávaný kabriolet.

Jak se dalo předpokládat, u Audi se při vývoji karosářských variant A5 a S5 Cabriolet příliš nespekulovalo. Po designové stránce jednoduše navázaly na Coupé a odlišují se pouze v místech, kde byste to u kabrioletu logicky očekávali. Původní pevnou střechu nahradila plátěná, s níž je možné manipulovat při jízdě do rychlosti 50 km/h. Její složení do prostoru za posádkou trvá 15 sekund, zatímco natažení 18. Pokaždé přitom pro cestující zůstane k dispozici zavazadelník o objemu 380 litrů.

Navzdory povědomým tvarům stojí za zmínku, že zde máme kompletně nové auto, které je ve srovnání s předchůdcem delší o 47 mm a celkově má na délku 4673 milimetrů. Rozvor auta činí 2765 mm, což je opět mírný nárůst, přesto se konstruktérům mezigeneračně povedlo zvýšit torzní tuhost karoserie o 40 procent při současném snížení hmotnosti o 40 kg. Jen pro ilustraci, základní kabriolet s dvoulitrovým dieselem o výkonu 190 koní teď váží 1690 kg.

Když už jsme u motorizací, nemůžeme nevzpomenout i další připravené agregáty. Audi bude pod kapotu tohoto vozu montovat rovněž vznětový šestiválec 3.0 TDI naladěný na 218 nebo 286 koní a zážehové pohonné jednotky zastupuje 2.0 TFSI s výkonem 190, alternativně pak 252 koní. Tabulkově si nevedou špatně, Audi tvrdí, že ve srovnání s předchůdci nabízí v průměru o 17 % vyšší výkony a zároveň také o 22 % nižší spotřebu paliva.

Jak jste asi pochopili, tímto jsme výčet jednotlivých provedení ještě nevyčerpali. Zapomenout nesmíme na vrcholné provedení S5 Cabriolet s přeplňovaným vidlicovým šestiválcem 3.0 TFSI, jenž dává 354 koní, tedy o 21 více ve srovnání s minulou generací. V základní výbavě je pohon všech kol quattro a osmistupňový automat, zrychlení na „stovku“ i díky tomu zvládne za 5,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky limitována na 250 km/h.

Co ještě stojí za zmínku? Kromě kompletně digitálního přístrojového panelu určitě třeba možnost sklápět zadní sedačky dělené v poměru 50:50, otevírání víka kufru pomocí „nakopávacího“ gesta, audio Bang & Olufsen s 19 reproduktory a výkonem 755 wattů či standardně dodávané mikrofony integrované do předních bezpečnostních pásů, vylepšující kvalitu zvuku při telefonování i se staženou střechou a hlasové ovládání příslušných funkcí.

Audi A5 a S5 Cabriolet si svou světovou výstavní premiéru odbyly na autosalonu v Los Angeles, na jejich příchod však bude nutné chvíli čekat. Automobilka oznámila, že je vypustí až v březnu příštího roku s cenovkami od 49 000 eur.

Auta
Nová edice je právě jachtami inspirována. Na první pohled se sice jedná o Bentley Continental GT Convertible v jiné barvě a na nových 21" kolech, ale největší pozornost byla věnována detailům a použitým materiálům. Například stahovací střecha je modrá, nechybí modrá linka na... (Pokračování...)
Auta
Sébastien Loeb už před časem Citroënu svou pomoc při vývoji nabízel, ale teprve až nyní tým uznal, že by asi stálo za to nechat Loeba do auta posadit a získat jeho zpětnou vazbu. „Nemůžu se dočkat, až se vrátím do vozu WRC a okusím, jak se tato disciplína technologicky změnila. Rallye je stále moje v... (Pokračování...)
Auta
Jaguar XJ určitě velmi dobře znáte. Nyní britská automobilka vypustila do světa speciální verzi XJR575, která je jen tak mimochodem historicky nejrychlejším produkčním Jaguarem XJ. Umí totiž jet rychlostí 300 km/h. Jak označení napovídá, kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 XJR byl... (Pokračování...)
Auta
Loni až do závěrečné jízdy bojoval Patrik Hájek o titul evropského šampiona, aby nakonec skončil těsně pod vrcholem. S letošní čtyřdílnou sezónou se tovární pilot Kosmicu rozloučil vítězstvím v posledním závodě ve švédském Kristianstadu a v konečném zú... (Pokračování...)
Auta
Šestiválec v Mercedesu S 450 disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 500 Nm. Kompaktní elektromotor má výkon pouhých 22 koní, ale velký točivý moment 250 Nm. Také verze S 500 už je dnes poháněna pouze šestiválcem spolupracujícím s elektromotorem. Hybridní... (Pokračování...)
Auta
Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin... (Pokračování...)