Alfa Romeo Stelvio QV: Nejvýkonnější verze

Čtěte více: Auta
Vydáno: 24. 1. 2017  /   Aktualizováno: 24. 1. 2017
Alfa Romeo Stelvio QV: Nejvýkonnější verze
Italská sportovní značka představila své první SUV. Dostalo jméno Stelvio a v Los Angeles bylo představeno rovnou v nejvýkonnější verzi Quadrifoglio Verde.

To, na co se díváte, možná vypadá jako trochu přerostlý hatchback, jak jste ale nepochybně poznali, ve skutečnosti se jedná o vůbec první sériové a dlouhá léta slibované SUV od Alfy Romeo. Jmenuje se Stelvio, což je (jak znalí věci jistě vědí) jeden z nejznámějších a nejvyšších silničních průsmyků v italských Východních Alpách, ležící v nadmořské výšce skoro 2800 metrů.

Když už jsme na úvod nakousli velikost, asi bychom měli také dodat, že se opravdu nejedná o žádný kompakt. Nová Alfa má na délku 4,68 metru, výška činí 1,65 metru a na šířku byste i se zpětnými zrcátky naměřili až 2,16 metru. Kompletní technická data v tuto chvíli ještě k dispozici nemáme, to podstatné ale víme. A tady jsou nejdůležitější detaily.

Italové stejně jako v případě Giulie vyrukovali v Los Angeles rovnou s nejvýkonnějším provedením Quadrifoglio Verde, které má mezi předními koly tu samou pohonnou jednotku jako zmiňovaný sportovní sedan. Jen pro pořádek připomínáme, že se jedná o dvěma turbodmychadly přeplňovaný V6 o objemu 2,9 litru, disponující výkonem 510 koní a spojený s osmistupňovou samočinnou převodovku ZF, schopnou řadit pod zatížením za 150 milisekund.

Vůz standardně nabízí pohon všech kol Q4, který za normálních podmínek přenáší sto procent výkonu na zadní kola a v případě potřeby umí poslat padesát procent dopředu. Dvě samostatné spojky na výstupu zadního diferenciálu se pak postarají o přesnější distribuci síly mezi jednotlivými koly pomocí systému vektorování točivého momentu.

Samotná kostra karoserie je ocelová, ale kvůli snížení hmotnosti Stelvio dostalo karbonový kardan a spoustu hliníkových dílů. Z aluminia je přední kapota, víko kufru, dveře, plně nezávislé zavěšení, samozřejmě pohonná jednotka, lemy blatníků i s podběhy a za příplatek je možné získat také karbon-keramické brzdy.
Jak se tyto úpravy projevily na váze, Alfa prozatím nespecifikovala, prozradila ale, že kromě V6 biturbo se o něco později u Stelvia objeví také přeplňovaný zážehový dvoulitr s výkonem 280 koní a točivým momentem 400 Nm, opět ve spojení s osmistupňovým automatem. Na ceny a další technické podrobnosti si budeme muset ještě chvíli počkat.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)