Alfa Romeo Stelvio QV: Nejvýkonnější verze

Čtěte více: Auta
Vydáno: 24. 1. 2017  /   Aktualizováno: 24. 1. 2017
Alfa Romeo Stelvio QV: Nejvýkonnější verze
Italská sportovní značka představila své první SUV. Dostalo jméno Stelvio a v Los Angeles bylo představeno rovnou v nejvýkonnější verzi Quadrifoglio Verde.

To, na co se díváte, možná vypadá jako trochu přerostlý hatchback, jak jste ale nepochybně poznali, ve skutečnosti se jedná o vůbec první sériové a dlouhá léta slibované SUV od Alfy Romeo. Jmenuje se Stelvio, což je (jak znalí věci jistě vědí) jeden z nejznámějších a nejvyšších silničních průsmyků v italských Východních Alpách, ležící v nadmořské výšce skoro 2800 metrů.

Když už jsme na úvod nakousli velikost, asi bychom měli také dodat, že se opravdu nejedná o žádný kompakt. Nová Alfa má na délku 4,68 metru, výška činí 1,65 metru a na šířku byste i se zpětnými zrcátky naměřili až 2,16 metru. Kompletní technická data v tuto chvíli ještě k dispozici nemáme, to podstatné ale víme. A tady jsou nejdůležitější detaily.

Italové stejně jako v případě Giulie vyrukovali v Los Angeles rovnou s nejvýkonnějším provedením Quadrifoglio Verde, které má mezi předními koly tu samou pohonnou jednotku jako zmiňovaný sportovní sedan. Jen pro pořádek připomínáme, že se jedná o dvěma turbodmychadly přeplňovaný V6 o objemu 2,9 litru, disponující výkonem 510 koní a spojený s osmistupňovou samočinnou převodovku ZF, schopnou řadit pod zatížením za 150 milisekund.

Vůz standardně nabízí pohon všech kol Q4, který za normálních podmínek přenáší sto procent výkonu na zadní kola a v případě potřeby umí poslat padesát procent dopředu. Dvě samostatné spojky na výstupu zadního diferenciálu se pak postarají o přesnější distribuci síly mezi jednotlivými koly pomocí systému vektorování točivého momentu.

Samotná kostra karoserie je ocelová, ale kvůli snížení hmotnosti Stelvio dostalo karbonový kardan a spoustu hliníkových dílů. Z aluminia je přední kapota, víko kufru, dveře, plně nezávislé zavěšení, samozřejmě pohonná jednotka, lemy blatníků i s podběhy a za příplatek je možné získat také karbon-keramické brzdy.
Jak se tyto úpravy projevily na váze, Alfa prozatím nespecifikovala, prozradila ale, že kromě V6 biturbo se o něco později u Stelvia objeví také přeplňovaný zážehový dvoulitr s výkonem 280 koní a točivým momentem 400 Nm, opět ve spojení s osmistupňovým automatem. Na ceny a další technické podrobnosti si budeme muset ještě chvíli počkat.

Tatra očima Františka Kardause
Auta
Nově objevené unikátní kreslené návrhy na plakáty automobilů Tatra, původní sádrový model Tatry a plakát od významného designéra a grafika Františka Kardause a mnoho dalšího nabídne Aukční dům Sýpka na své aukci v neděli 15.10. 2017 v 13.30 hod. v Topičově... (Pokračování...)
Auta
Ono to může v souvislosti s kompaktním hatchbackem segmentu B znít jako oxymóron, ale ne každý chce malé auto se základní výbavou. A Fiesta Vignale cílí především na movitější klientelu, která se spokojí s kompaktním autem a nepotřebuje si zvyšovat společenskou prestiž... (Pokračování...)
Auta
Ostrý Yaris je bezpochyby zpestřením trhu s malými hot hatchi, otázkou ovšem je, jak v nabité konkurenci obhájí velmi ambiciózní cenovku 850 000 korun. Pod kapotou ostrého Yarisu pracuje kompresorem přeplňovaná „jedna-osmička“ o výkonu 212 koní a točivém momentu 249 Nm (jsou to... (Pokračování...)
Auta
Slovíčko sériově je potřeba u Rolls-Royce Phantom brát trochu s rezervou, protože prakticky každé auto je kompletováno ručně vybraným týmem techniků a na zvláštní objednávku. Nicméně například platforma je pro všechny kusy shodná a stejně tak části karoserie. Takže se vlastně jedn... (Pokračování...)
Auta
Model RX se tak dočká sedmimístného provedení, které převezme stávající designové prvky a vlastně jen natáhne současné RX o pár centimetrů a přidá rozměrnější zadní okno, aby cestující ve třetí řadě neměli klaustrofobii. Lexus RX bude k dispozici ve verzi RX 350 s... (Pokračování...)
Auta
Audi RS 3 Sportback a Audi RS 3 Sedan stále používají přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI, ovšem vyladěný na rovných 400 koní a 480 Nm. Standardem je pohon všech kol a dvouspojková převodovka. Audi RS 3 Sportback začíná na částce 1 469 900 korun, RS 3 Sedan je o 42 000 Kč dražší. Stejn... (Pokračování...)