Alfa Romeo Stelvio QV: Nejvýkonnější verze

Čtěte více: Auta
Vydáno: 24. 1. 2017  /   Aktualizováno: 24. 1. 2017
Alfa Romeo Stelvio QV: Nejvýkonnější verze
Italská sportovní značka představila své první SUV. Dostalo jméno Stelvio a v Los Angeles bylo představeno rovnou v nejvýkonnější verzi Quadrifoglio Verde.

To, na co se díváte, možná vypadá jako trochu přerostlý hatchback, jak jste ale nepochybně poznali, ve skutečnosti se jedná o vůbec první sériové a dlouhá léta slibované SUV od Alfy Romeo. Jmenuje se Stelvio, což je (jak znalí věci jistě vědí) jeden z nejznámějších a nejvyšších silničních průsmyků v italských Východních Alpách, ležící v nadmořské výšce skoro 2800 metrů.

Když už jsme na úvod nakousli velikost, asi bychom měli také dodat, že se opravdu nejedná o žádný kompakt. Nová Alfa má na délku 4,68 metru, výška činí 1,65 metru a na šířku byste i se zpětnými zrcátky naměřili až 2,16 metru. Kompletní technická data v tuto chvíli ještě k dispozici nemáme, to podstatné ale víme. A tady jsou nejdůležitější detaily.

Italové stejně jako v případě Giulie vyrukovali v Los Angeles rovnou s nejvýkonnějším provedením Quadrifoglio Verde, které má mezi předními koly tu samou pohonnou jednotku jako zmiňovaný sportovní sedan. Jen pro pořádek připomínáme, že se jedná o dvěma turbodmychadly přeplňovaný V6 o objemu 2,9 litru, disponující výkonem 510 koní a spojený s osmistupňovou samočinnou převodovku ZF, schopnou řadit pod zatížením za 150 milisekund.

Vůz standardně nabízí pohon všech kol Q4, který za normálních podmínek přenáší sto procent výkonu na zadní kola a v případě potřeby umí poslat padesát procent dopředu. Dvě samostatné spojky na výstupu zadního diferenciálu se pak postarají o přesnější distribuci síly mezi jednotlivými koly pomocí systému vektorování točivého momentu.

Samotná kostra karoserie je ocelová, ale kvůli snížení hmotnosti Stelvio dostalo karbonový kardan a spoustu hliníkových dílů. Z aluminia je přední kapota, víko kufru, dveře, plně nezávislé zavěšení, samozřejmě pohonná jednotka, lemy blatníků i s podběhy a za příplatek je možné získat také karbon-keramické brzdy.
Jak se tyto úpravy projevily na váze, Alfa prozatím nespecifikovala, prozradila ale, že kromě V6 biturbo se o něco později u Stelvia objeví také přeplňovaný zážehový dvoulitr s výkonem 280 koní a točivým momentem 400 Nm, opět ve spojení s osmistupňovým automatem. Na ceny a další technické podrobnosti si budeme muset ještě chvíli počkat.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)