Alfa Romeo Stelvio QV: Nejvýkonnější verze

Čtěte více: Auta
Vydáno: 24. 1. 2017  /   Aktualizováno: 24. 1. 2017
Alfa Romeo Stelvio QV: Nejvýkonnější verze
Italská sportovní značka představila své první SUV. Dostalo jméno Stelvio a v Los Angeles bylo představeno rovnou v nejvýkonnější verzi Quadrifoglio Verde.

To, na co se díváte, možná vypadá jako trochu přerostlý hatchback, jak jste ale nepochybně poznali, ve skutečnosti se jedná o vůbec první sériové a dlouhá léta slibované SUV od Alfy Romeo. Jmenuje se Stelvio, což je (jak znalí věci jistě vědí) jeden z nejznámějších a nejvyšších silničních průsmyků v italských Východních Alpách, ležící v nadmořské výšce skoro 2800 metrů.

Když už jsme na úvod nakousli velikost, asi bychom měli také dodat, že se opravdu nejedná o žádný kompakt. Nová Alfa má na délku 4,68 metru, výška činí 1,65 metru a na šířku byste i se zpětnými zrcátky naměřili až 2,16 metru. Kompletní technická data v tuto chvíli ještě k dispozici nemáme, to podstatné ale víme. A tady jsou nejdůležitější detaily.

Italové stejně jako v případě Giulie vyrukovali v Los Angeles rovnou s nejvýkonnějším provedením Quadrifoglio Verde, které má mezi předními koly tu samou pohonnou jednotku jako zmiňovaný sportovní sedan. Jen pro pořádek připomínáme, že se jedná o dvěma turbodmychadly přeplňovaný V6 o objemu 2,9 litru, disponující výkonem 510 koní a spojený s osmistupňovou samočinnou převodovku ZF, schopnou řadit pod zatížením za 150 milisekund.

Vůz standardně nabízí pohon všech kol Q4, který za normálních podmínek přenáší sto procent výkonu na zadní kola a v případě potřeby umí poslat padesát procent dopředu. Dvě samostatné spojky na výstupu zadního diferenciálu se pak postarají o přesnější distribuci síly mezi jednotlivými koly pomocí systému vektorování točivého momentu.

Samotná kostra karoserie je ocelová, ale kvůli snížení hmotnosti Stelvio dostalo karbonový kardan a spoustu hliníkových dílů. Z aluminia je přední kapota, víko kufru, dveře, plně nezávislé zavěšení, samozřejmě pohonná jednotka, lemy blatníků i s podběhy a za příplatek je možné získat také karbon-keramické brzdy.
Jak se tyto úpravy projevily na váze, Alfa prozatím nespecifikovala, prozradila ale, že kromě V6 biturbo se o něco později u Stelvia objeví také přeplňovaný zážehový dvoulitr s výkonem 280 koní a točivým momentem 400 Nm, opět ve spojení s osmistupňovým automatem. Na ceny a další technické podrobnosti si budeme muset ještě chvíli počkat.

Auta
Pokud vám přišel nový americký supersport Ford GT málo extrémní a zbytečně moc zaměřený na pohodlí, luxus a každodenní použitelnost, kupte si ostrou odlehčenou vyrámovanou verzi Competition Series. Jedná se o odlehčený speciál, který přišel o všechny komfortní a rozmazluj... (Pokračování...)
Auta
Dávno už neplatí, že by byl hybrid symbolem pomalé a nudné jízdy na spotřebu. Nová hybridní Panamera Turbo S E-Hybrid je totiž aktuálně nejvýkonnější sériově vyráběné Porsche. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný V8 má výkon 550 koní, elektromotor dalších 163 kon... (Pokračování...)
Auta
Exkluzivní supersport Pagani Huayra už pět let vyvolává rozruch, kdekoli se objeví. Všechny ostatní supersporty vedle něj působí stejně všedně jako Octavia v kombíku s dieselem. Nyní se do rodiny těchto mimořádně vzácných aut přidává i dlouho očekávaná Huayra Roadster, o kter... (Pokračování...)
Auta
Automobilka Ferrari slaví 70 let existence a nový vrcholný dvanáctiválcový model je jen jedním z několika zajímavých vozů, které letos uvidíme. Novinka se jmenuje 812 Superfast a vlastně nahrazuje Ferrari F12berlinetta a F12tdf. Vzhled má připomínat legendární Ferrari 365 GTB4 z roku 1969. Z... (Pokračování...)
Auta
Chevrolet připravil pro Camaro speciální paket 1LE orientovaný především na tu klientelu, která se svým autem ráda vyrazí na závodní okruh. Můžete ho mít na jakoukoli verzi Camara včetně základního šestiválce (v USA), ale asi nejlépe to celé vynikne na vrcholné... (Pokračování...)
Auta
V 90. letech byl ráfek Rally Racing zářivou ikonou a obouvaly jej všechny přední týmy soutěžící v mistrovství světa v rallye, Carlos Sainz se na nich roku 1990 stal šampionem. Nadčasový a nezaměnitelný design nyní italský výrobce vrací zpět do své nabídky, byť lehce upraven... (Pokračování...)