Lamborghini Huracán LP580-2 Spyder: Stovka za 3,6 sekundy

Čtěte více: Auta
Vydáno: 25. 1. 2017  /   Aktualizováno: 25. 1. 2017
Lamborghini Huracán LP580-2 Spyder: Stovka za 3,6 sekundy
Huracán s pohonem zadních kol odhazuje střechu a ponechává si atmosférický desetiválec o výkonu 580 koní, s nímž zvládne „stovku“ za 3,6 sekundy.

Rodina Huracánu se rozrostla o další verzi – již v Paříži očekávaný, nicméně až na autosalonu v Los Angeles představený Spyder s označením LP580-2, což neznamená nic jiného, než že tady máme otevřenou verzi zadokolky.

Také tu pohání vpřed V10 o objemu 5,2 litru. Má výkon 580 koní při 8000 min-1 a točivý moment 540 Nm dostupných při 6500 min-1, přičemž novinka váží 1509 kg (s rozložením hmotnosti v poměru 40:60), o necelých 120 kg více proti ekvivalentnímu kupé. Navzdory tomu je verze s pohonem zadních kol pořád o 86 kg lehčí ve srovnání s otevřenou čtyřkolkou LP610-4 Spyder, takže sice máte před sebou to nejpomalejší Lambo, pořád ale zvládne stovku za 3,6 sekundy a jede 319 km/h.
Plátěná střecha vozu je ovládána elektrohydraulicky a její složení i opětovné rozložení zabere 17 sekund. Manipulovat s ní můžete i při jízdě do rychlosti 50 km/h.
Kromě toho na voze najdete přepracovaný přední nárazník se zvětšenými otvory pro přívod vzduchu a zvyšující přítlak, jiný je rovněž zadní nárazník s integrovanými nestejně velkými koncovkami výfukového systému. Dále jsou zde nové kované 19“ ráfky obuté do pneumatik Pirelli P Zero a k novinkám též patří jiná kalibrace posilovače řízení. S uvedením na trh počítejte počátkem roku a s dodávkami prvních aut před létem 2017.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)