Lamborghini Huracán LP580-2 Spyder: Stovka za 3,6 sekundy

Čtěte více: Auta
Vydáno: 25. 1. 2017  /   Aktualizováno: 25. 1. 2017
Lamborghini Huracán LP580-2 Spyder: Stovka za 3,6 sekundy
Huracán s pohonem zadních kol odhazuje střechu a ponechává si atmosférický desetiválec o výkonu 580 koní, s nímž zvládne „stovku“ za 3,6 sekundy.

Rodina Huracánu se rozrostla o další verzi – již v Paříži očekávaný, nicméně až na autosalonu v Los Angeles představený Spyder s označením LP580-2, což neznamená nic jiného, než že tady máme otevřenou verzi zadokolky.

Také tu pohání vpřed V10 o objemu 5,2 litru. Má výkon 580 koní při 8000 min-1 a točivý moment 540 Nm dostupných při 6500 min-1, přičemž novinka váží 1509 kg (s rozložením hmotnosti v poměru 40:60), o necelých 120 kg více proti ekvivalentnímu kupé. Navzdory tomu je verze s pohonem zadních kol pořád o 86 kg lehčí ve srovnání s otevřenou čtyřkolkou LP610-4 Spyder, takže sice máte před sebou to nejpomalejší Lambo, pořád ale zvládne stovku za 3,6 sekundy a jede 319 km/h.
Plátěná střecha vozu je ovládána elektrohydraulicky a její složení i opětovné rozložení zabere 17 sekund. Manipulovat s ní můžete i při jízdě do rychlosti 50 km/h.
Kromě toho na voze najdete přepracovaný přední nárazník se zvětšenými otvory pro přívod vzduchu a zvyšující přítlak, jiný je rovněž zadní nárazník s integrovanými nestejně velkými koncovkami výfukového systému. Dále jsou zde nové kované 19“ ráfky obuté do pneumatik Pirelli P Zero a k novinkám též patří jiná kalibrace posilovače řízení. S uvedením na trh počítejte počátkem roku a s dodávkami prvních aut před létem 2017.

Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)
Auta
Na znovuzrození slavného sportovního modelu Renault-Alpine A110 se čekalo opravdu hodně dlouho. Vždyť první koncepty byly představeny už před více než šesti lety. Nyní tu konečně máme sériové auto, které zamíří k dealerům ve druhé polovině roku. Náš trh se podle všeho dočk... (Pokračování...)
Auta
Naprosto šílený off-road G 650 Landaulet trochu zastínil jednu poměrně zásadní novinku Mercedesu. Je to čtyřdveřové kupé AMG GT, které bylo v Ženevě představeno ve formě konceptu. Ovšem tvary a provedení detailů napovídají, že sériová výroba zase až tak daleko není. Porsche... (Pokračování...)
Auta
Příchod minulé generace Porsche 911 GT3 vyvolal mezi puristy velkou vlnu nevole. Ohledně mechaniky byly sice základní parametry tradičního plochého atmosférického šestiválce v pořádku, ale auto bylo možné pořídit pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Jakkoli díky tomu byla GT3... (Pokračování...)