NextEV Nio EP9: Na vrchol mezi elektro sporťáky

Čtěte více: Auta
Vydáno: 26. 1. 2017  /   Aktualizováno: 26. 1. 2017
NextEV Nio EP9: Na vrchol mezi elektro sporťáky
Ze šampionátu Formula E míří společnost NextEV rovnou na vrchol mezi elektrickými sportovními vozy.

Čínský start-up pod jménem NextEV možná ještě neznáte a stejně tak i automobilovou značku Nio, vězte však, že tato firma poměrně úspěšně vstoupila do šampionátu elektrických monopostů Formula E, když angažovala Nelsona Piqueta juniora a v sezóně 2014/15 získala titul.

Aktuálně elektrickým monopostům sice nekraluje, povedlo se jí však na sebe strhnout pozornost poněkud jinak. Představila supersport nazvaný EP9, který svými výkony může soupeřit s kterýmikoli známými jmény, a tím nemáme na mysli pouze další elektrický stroj Concept-One z produkce chorvatské značky Rimac.

Placka, kterou vidíte na obrázcích, má čtyři elektromotory, z nichž každý roztáčí jedno kolo. Celkový kombinovaný výkon činí 1 MW, tedy 1360 koní. Při poměrně vysoké hmotnosti 1735 kg to pořád stačí k akceleraci z místa na „stovku“ za 2,7 sekundy a dvojnásobnou rychlostí je vůz schopen jezdit již 7,1 sekundy po startu.
Ještě větší pozdvižení však vyvolal čas tohoto stroje dosažený na Severní smyčce Nürburgringu. Tvůrci tvrdí, že EP9 zvládlo obkroužit jedno kolo v Zeleném pekle za sedm minut a pět sekund, což ho řadí mezi vůbec nejrychlejší auta na Nordschleife.

Stejně impozantně vypadají také informace o aerodynamice. NextEV říká, že jejich stroj má ve srovnání s monopostem F1 dvojnásobný přítlak, konkrétně zhruba 2,5 tuny při rychlosti 240 kilometrů v hodině, a právě díky tomu má EP9 zvládat v zatáčkách přetížení až 2,5 g.

Samotná karoserie, včetně centrálního tunelu, monokoku a vnějších panelů, byla vyrobena z uhlíkového kompozitu, za vysokou hmotnost tak logicky může paket lithium-iontových akumulátorů, s nimiž je podle výrobce možné zvládnout téměř 430 kilometrů na jedno nabití. Výrobní náklady na vůz údajně přesahují 30 milionů korun, takže finální cenovka bude logicky astronomická, Číňané však plánují vyrobit pouze šest aut, takže s odbytem by i díky movité klientele na Středním východě, ve Spojených státech či na domácím hřišti problém mít neměli.

Auta
V 90. letech byl ráfek Rally Racing zářivou ikonou a obouvaly jej všechny přední týmy soutěžící v mistrovství světa v rallye, Carlos Sainz se na nich roku 1990 stal šampionem. Nadčasový a nezaměnitelný design nyní italský výrobce vrací zpět do své nabídky, byť lehce upraven... (Pokračování...)
Auta
Na úvod jedna dobrá zpráva. I přes to, že se jedná o koncept autonomního vozu, tedy takového, který se dovede řídit úplně sám, počítá Peugeot s tím, že si své auto budete chtít občas řídit sami. Koncept Peugeot Instinct je tak vlastně vize toho, jak by mohlo podobně koncipované... (Pokračování...)
Auta
Stejně jako ostatní vozy značky DS se i nové SUV DS 7 Crossback snaží vyvolat dojem, že s konzumními modely Citroënu nemá nic společného. Případní zájemci se mohou dokonce těšit i na plug-in hybridní systém s přeplňovanou zážehovou „jedna-šestkou“ o výkonu 200 koní a... (Pokračování...)
Auta
Jméno Eclipse se naposledy na Mitsubishi objevilo v roce 2011, kdy skončila výroba čtvrté generace slavného kupé. Ačkoli to nebyl vyhraněný sporťák, od roku 1989 bylo prodáno okolo 1,4 milionu kusů. Proslavilo se i díky prvnímu filmu ze série Rychle a zběsile. Nyní se slavné jméno vrací na SUV... (Pokračování...)
Auta
Renault konečně odhalil produkční verzi dlouho slibovaného sporťáku Alpine A110, s nímž vzpomíná na legendární kupé s motorem vzadu ze 60. a 70. let. Novinka ale není jen designová připomínka, i ona má motor vzadu za kabinou a vypadá to, že se tu tvoří nová konkurence pro Porsche Cayman... (Pokračování...)
Auta
Bentley představilo speciální „paket“ Mulliner, který posune dojem z kvality, hodnoty a luxusu interiéru nového SUV Bentayga na úplně jinou úroveň. Obyčejná Bentayga bude najednou vedle Mullineru vypadat jako Fabia Junior. Dostanete exkluzivní čalounění sedadel a dekory do interiéru prakticky z jaké... (Pokračování...)