NextEV Nio EP9: Na vrchol mezi elektro sporťáky

Čtěte více: Auta
Vydáno: 26. 1. 2017  /   Aktualizováno: 26. 1. 2017
NextEV Nio EP9: Na vrchol mezi elektro sporťáky
Ze šampionátu Formula E míří společnost NextEV rovnou na vrchol mezi elektrickými sportovními vozy.

Čínský start-up pod jménem NextEV možná ještě neznáte a stejně tak i automobilovou značku Nio, vězte však, že tato firma poměrně úspěšně vstoupila do šampionátu elektrických monopostů Formula E, když angažovala Nelsona Piqueta juniora a v sezóně 2014/15 získala titul.

Aktuálně elektrickým monopostům sice nekraluje, povedlo se jí však na sebe strhnout pozornost poněkud jinak. Představila supersport nazvaný EP9, který svými výkony může soupeřit s kterýmikoli známými jmény, a tím nemáme na mysli pouze další elektrický stroj Concept-One z produkce chorvatské značky Rimac.

Placka, kterou vidíte na obrázcích, má čtyři elektromotory, z nichž každý roztáčí jedno kolo. Celkový kombinovaný výkon činí 1 MW, tedy 1360 koní. Při poměrně vysoké hmotnosti 1735 kg to pořád stačí k akceleraci z místa na „stovku“ za 2,7 sekundy a dvojnásobnou rychlostí je vůz schopen jezdit již 7,1 sekundy po startu.
Ještě větší pozdvižení však vyvolal čas tohoto stroje dosažený na Severní smyčce Nürburgringu. Tvůrci tvrdí, že EP9 zvládlo obkroužit jedno kolo v Zeleném pekle za sedm minut a pět sekund, což ho řadí mezi vůbec nejrychlejší auta na Nordschleife.

Stejně impozantně vypadají také informace o aerodynamice. NextEV říká, že jejich stroj má ve srovnání s monopostem F1 dvojnásobný přítlak, konkrétně zhruba 2,5 tuny při rychlosti 240 kilometrů v hodině, a právě díky tomu má EP9 zvládat v zatáčkách přetížení až 2,5 g.

Samotná karoserie, včetně centrálního tunelu, monokoku a vnějších panelů, byla vyrobena z uhlíkového kompozitu, za vysokou hmotnost tak logicky může paket lithium-iontových akumulátorů, s nimiž je podle výrobce možné zvládnout téměř 430 kilometrů na jedno nabití. Výrobní náklady na vůz údajně přesahují 30 milionů korun, takže finální cenovka bude logicky astronomická, Číňané však plánují vyrobit pouze šest aut, takže s odbytem by i díky movité klientele na Středním východě, ve Spojených státech či na domácím hřišti problém mít neměli.

Auta
Dostal ale zcela nový lithium-iontový akumulátor s kapacitou 36 kWh, díky čemuž nabídne o 50 % větší dojezd. Volkswagen uvádí normovanou spotřebu 12,7 kWh na 100 km a dojezd 300 km. Ze standardní palubní nabíječky, kterou můžete zapojit doma do zásuvky, se e-Golf na plnou kapacitu nabije za šest... (Pokračování...)
Auta
O pohon se stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný V6 o objemu 3,8 litru a o výkonu 600 koní, což je o 30 koní více než u standardního GT-R. Motor je osazen párem velkých turbodmychadel, která byla převzata ze závodního vozu kategorie GT3. Výkon je na všechna kola přenášen přes š... (Pokračování...)
Auta
Auto v ryze expresivním duchu luxusních vozů z řady Bespoke je jakýmsi alter egem Rollsu. Vyznačuje se temnými odstíny, větší asertivitou a sebedůvěrou. Design Black Badge bude dostupný pouze pro modely Wraith a Ghost. Nové temnější barevné provedení verze Black Badge lze pozorovat na úpravě so... (Pokračování...)
Auta
Tohle černočerné Audi R8 druhé generace s originálními barokně vypadajícími koly a květinovými vzory na některých částech karoserie docení nejspíše jen příznivci herního fenoménu s názvem Final Fantasy, jehož začátek se datuje do roku 1987. Ne že by u nás tato hra zn... (Pokračování...)
Auta
Asi není nijak zvlášť překvapivé, že si japonský koncern Fuji Heavy Industries vybral pro světovou premiéru konceptu velkého crossoveru právě losangeleský autosalon. Ve Spojených státech jsou SUV velikosti XL v kurzu více než kdekoli jinde na světě a právě Viziv-7 se sedmimístným interi... (Pokračování...)
Auta
Rodina Huracánu se rozrostla o další verzi – již v Paříži očekávaný, nicméně až na autosalonu v Los Angeles představený Spyder s označením LP580-2, což neznamená nic jiného, než že tady máme otevřenou verzi zadokolky. Také tu pohání vpřed V10 o objemu 5,2 litru. Má výkon... (Pokračování...)