NextEV Nio EP9: Na vrchol mezi elektro sporťáky

Čtěte více: Auta
Vydáno: 26. 1. 2017  /   Aktualizováno: 26. 1. 2017
NextEV Nio EP9: Na vrchol mezi elektro sporťáky
Ze šampionátu Formula E míří společnost NextEV rovnou na vrchol mezi elektrickými sportovními vozy.

Čínský start-up pod jménem NextEV možná ještě neznáte a stejně tak i automobilovou značku Nio, vězte však, že tato firma poměrně úspěšně vstoupila do šampionátu elektrických monopostů Formula E, když angažovala Nelsona Piqueta juniora a v sezóně 2014/15 získala titul.

Aktuálně elektrickým monopostům sice nekraluje, povedlo se jí však na sebe strhnout pozornost poněkud jinak. Představila supersport nazvaný EP9, který svými výkony může soupeřit s kterýmikoli známými jmény, a tím nemáme na mysli pouze další elektrický stroj Concept-One z produkce chorvatské značky Rimac.

Placka, kterou vidíte na obrázcích, má čtyři elektromotory, z nichž každý roztáčí jedno kolo. Celkový kombinovaný výkon činí 1 MW, tedy 1360 koní. Při poměrně vysoké hmotnosti 1735 kg to pořád stačí k akceleraci z místa na „stovku“ za 2,7 sekundy a dvojnásobnou rychlostí je vůz schopen jezdit již 7,1 sekundy po startu.
Ještě větší pozdvižení však vyvolal čas tohoto stroje dosažený na Severní smyčce Nürburgringu. Tvůrci tvrdí, že EP9 zvládlo obkroužit jedno kolo v Zeleném pekle za sedm minut a pět sekund, což ho řadí mezi vůbec nejrychlejší auta na Nordschleife.

Stejně impozantně vypadají také informace o aerodynamice. NextEV říká, že jejich stroj má ve srovnání s monopostem F1 dvojnásobný přítlak, konkrétně zhruba 2,5 tuny při rychlosti 240 kilometrů v hodině, a právě díky tomu má EP9 zvládat v zatáčkách přetížení až 2,5 g.

Samotná karoserie, včetně centrálního tunelu, monokoku a vnějších panelů, byla vyrobena z uhlíkového kompozitu, za vysokou hmotnost tak logicky může paket lithium-iontových akumulátorů, s nimiž je podle výrobce možné zvládnout téměř 430 kilometrů na jedno nabití. Výrobní náklady na vůz údajně přesahují 30 milionů korun, takže finální cenovka bude logicky astronomická, Číňané však plánují vyrobit pouze šest aut, takže s odbytem by i díky movité klientele na Středním východě, ve Spojených státech či na domácím hřišti problém mít neměli.

Auta
Koncept plně elektrického vozu značky Škoda není upoutávkou na nějaký konkrétní model, ale spíše připomenutím toho, že i česká automobilka myslí na elektromobilitu jako na spásu veškerého Dobra™. Pod karoserií nápadně připomínající módní... (Pokračování...)
Auta
Spolupráce mezi Opelem a koncernem PSA Peugeot-Citroën nezačíná až nyní, kdy francouzský koncern Opel koupil. Značky už delší dobu pracují na společných platformách a právě nový crossover Opel Grandland X jednu takovou využívá. Stejnou má třeba Peugeot 3008, obě auta mají totožn... (Pokračování...)
Auta
Koncept elektrického crossoveru od Volkswagenu nápadně připomíná Škodu Vision E. Obě auta mají stejnou platformu MEB a dokonce i stejné výkony. Pod karoserií jsou totiž dva elektromotory o celkovém výkonu 306 koní, pohon všech kol a akumulátory o kapacitě 81 kWh. Volkswagen také slibuje dojezd... (Pokračování...)
Auta
Že nemá Mercedes v nabídce třídy A sedan? Vlastně nemá, protože model CLA je přece „sportovní čtyřdveřové kupé“ nebo tak nějak. Na autosalonu v Šanghaji byl představen koncept, který má právě doplnění nejmenší modelové řady Mercedesu naznačit. Místo světové vý... (Pokračování...)
Auta
Honda začne letos v létě prodávat ostré provedení Type R odvozené z již desáté generace modelu Civic. Všechny zájemce chce teď nalákat tím, že v dubnu auto stanovilo nový rekord pro sériově vyráběné předokolky na legendární Nordschleife. Tento slavný přírodn... (Pokračování...)
Auta
Jaguar rozšířil nabídku motorizací pro model F-Type o turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Je to pohonná jednotka z řady Ingenium a na rozdíl třeba od Boxsteru a Caymanu neslouží jako náhrada šestiválce, nýbrž jako nový základní motor s nižší zá... (Pokračování...)