Opel Insignia Grand Sport: Technické novinky a štíhlejší karoserie

Čtěte více: Auta
Vydáno: 20. 2. 2017  /   Aktualizováno: 7. 3. 2017
Opel Insignia Grand Sport: Technické novinky a štíhlejší karoserie
Nová vlajková loď s bleskem ve znaku dostala pozměněné jméno, štíhlejší karoserii a spoustu technických novinek, především ale pořádně zhubla.

Druhou generaci Opelu Insignia jsme vám na továrních „špionážních“ fotografiích představili už minule, teď je ale německá novinka prahnoucí po skalpu VW Passat oficiálně venku a my vám k tomu můžeme přihodit ty nejpodrobnější technické informace. Předně připomínáme, že tohle už není pouze Insignia, ale Insignia Grand Sport, a pokud jde o základy, pak i zcela nové auto. Do délky narostlo pouze minimálně (4830 vs. 4897 mm), nicméně konstruktéři prodloužili rozvor nové platformy o 92 mm, o 11 mm rozšířili rozchod kol a návrháři navíc snížili linii střechy o 29 mm. Za ještě důležitější než změnu rozměrů lze považovat významnou redukci hmotnosti. Holá karoserie je o 60 kg lehčí, mezigeneračně pak Insignia proti svému předchůdci zhubla až o 175 kg. Neméně zajímavě působí také informace o tom, jak se podařilo vyhladit tvary vozu inspirované studií Monza – koeficient čelního aerodynamického odporu činí pouze 0,26.

Opel se dále chlubí adaptivními světlomety IntelliLux, sestávajícími z 32 segmentů LED na každé straně, což je dvojnásobek proti současné Astře, a dosah dálkových světlometů činí až 400 metrů. K dalším technickým zajímavostem nového liftbacku se zavazadelníkem o objemu 490 až 1450 litrů patří head-up displej, kamery snímající celou oblast kolem vozu, výstražný systém hlídající prostor za vozem při parkování či kontrola neúmyslného opuštění jízdního pruhu, doplněná o automatické korekce řízení.

Protože Opel bude se světovou premiérou nové Insignie Grand Sport čekat až na ženevský autosalon, není divu, že neprozradil detaily o pohonných jednotkách. Víme ale, že dostane vylepšený podvozek FlexRide s adaptivními tlumiči, očekávat můžete také pohon všech kol se systémem vektorování točivého momentu a dorazí rovněž nová osmistupňová samočinná převodovka.

Tatra očima Františka Kardause
Auta
Nově objevené unikátní kreslené návrhy na plakáty automobilů Tatra, původní sádrový model Tatry a plakát od významného designéra a grafika Františka Kardause a mnoho dalšího nabídne Aukční dům Sýpka na své aukci v neděli 15.10. 2017 v 13.30 hod. v Topičově... (Pokračování...)
Auta
Ono to může v souvislosti s kompaktním hatchbackem segmentu B znít jako oxymóron, ale ne každý chce malé auto se základní výbavou. A Fiesta Vignale cílí především na movitější klientelu, která se spokojí s kompaktním autem a nepotřebuje si zvyšovat společenskou prestiž... (Pokračování...)
Auta
Ostrý Yaris je bezpochyby zpestřením trhu s malými hot hatchi, otázkou ovšem je, jak v nabité konkurenci obhájí velmi ambiciózní cenovku 850 000 korun. Pod kapotou ostrého Yarisu pracuje kompresorem přeplňovaná „jedna-osmička“ o výkonu 212 koní a točivém momentu 249 Nm (jsou to... (Pokračování...)
Auta
Slovíčko sériově je potřeba u Rolls-Royce Phantom brát trochu s rezervou, protože prakticky každé auto je kompletováno ručně vybraným týmem techniků a na zvláštní objednávku. Nicméně například platforma je pro všechny kusy shodná a stejně tak části karoserie. Takže se vlastně jedn... (Pokračování...)
Auta
Model RX se tak dočká sedmimístného provedení, které převezme stávající designové prvky a vlastně jen natáhne současné RX o pár centimetrů a přidá rozměrnější zadní okno, aby cestující ve třetí řadě neměli klaustrofobii. Lexus RX bude k dispozici ve verzi RX 350 s... (Pokračování...)
Auta
Audi RS 3 Sportback a Audi RS 3 Sedan stále používají přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI, ovšem vyladěný na rovných 400 koní a 480 Nm. Standardem je pohon všech kol a dvouspojková převodovka. Audi RS 3 Sportback začíná na částce 1 469 900 korun, RS 3 Sedan je o 42 000 Kč dražší. Stejn... (Pokračování...)