Opel Insignia Grand Sport: Technické novinky a štíhlejší karoserie

Čtěte více: Auta
Vydáno: 20. 2. 2017  /   Aktualizováno: 7. 3. 2017
Opel Insignia Grand Sport: Technické novinky a štíhlejší karoserie
Nová vlajková loď s bleskem ve znaku dostala pozměněné jméno, štíhlejší karoserii a spoustu technických novinek, především ale pořádně zhubla.

Druhou generaci Opelu Insignia jsme vám na továrních „špionážních“ fotografiích představili už minule, teď je ale německá novinka prahnoucí po skalpu VW Passat oficiálně venku a my vám k tomu můžeme přihodit ty nejpodrobnější technické informace. Předně připomínáme, že tohle už není pouze Insignia, ale Insignia Grand Sport, a pokud jde o základy, pak i zcela nové auto. Do délky narostlo pouze minimálně (4830 vs. 4897 mm), nicméně konstruktéři prodloužili rozvor nové platformy o 92 mm, o 11 mm rozšířili rozchod kol a návrháři navíc snížili linii střechy o 29 mm. Za ještě důležitější než změnu rozměrů lze považovat významnou redukci hmotnosti. Holá karoserie je o 60 kg lehčí, mezigeneračně pak Insignia proti svému předchůdci zhubla až o 175 kg. Neméně zajímavě působí také informace o tom, jak se podařilo vyhladit tvary vozu inspirované studií Monza – koeficient čelního aerodynamického odporu činí pouze 0,26.

Opel se dále chlubí adaptivními světlomety IntelliLux, sestávajícími z 32 segmentů LED na každé straně, což je dvojnásobek proti současné Astře, a dosah dálkových světlometů činí až 400 metrů. K dalším technickým zajímavostem nového liftbacku se zavazadelníkem o objemu 490 až 1450 litrů patří head-up displej, kamery snímající celou oblast kolem vozu, výstražný systém hlídající prostor za vozem při parkování či kontrola neúmyslného opuštění jízdního pruhu, doplněná o automatické korekce řízení.

Protože Opel bude se světovou premiérou nové Insignie Grand Sport čekat až na ženevský autosalon, není divu, že neprozradil detaily o pohonných jednotkách. Víme ale, že dostane vylepšený podvozek FlexRide s adaptivními tlumiči, očekávat můžete také pohon všech kol se systémem vektorování točivého momentu a dorazí rovněž nová osmistupňová samočinná převodovka.

Auta
Pokud vám přišel nový americký supersport Ford GT málo extrémní a zbytečně moc zaměřený na pohodlí, luxus a každodenní použitelnost, kupte si ostrou odlehčenou vyrámovanou verzi Competition Series. Jedná se o odlehčený speciál, který přišel o všechny komfortní a rozmazluj... (Pokračování...)
Auta
Dávno už neplatí, že by byl hybrid symbolem pomalé a nudné jízdy na spotřebu. Nová hybridní Panamera Turbo S E-Hybrid je totiž aktuálně nejvýkonnější sériově vyráběné Porsche. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný V8 má výkon 550 koní, elektromotor dalších 163 kon... (Pokračování...)
Auta
Exkluzivní supersport Pagani Huayra už pět let vyvolává rozruch, kdekoli se objeví. Všechny ostatní supersporty vedle něj působí stejně všedně jako Octavia v kombíku s dieselem. Nyní se do rodiny těchto mimořádně vzácných aut přidává i dlouho očekávaná Huayra Roadster, o kter... (Pokračování...)
Auta
Automobilka Ferrari slaví 70 let existence a nový vrcholný dvanáctiválcový model je jen jedním z několika zajímavých vozů, které letos uvidíme. Novinka se jmenuje 812 Superfast a vlastně nahrazuje Ferrari F12berlinetta a F12tdf. Vzhled má připomínat legendární Ferrari 365 GTB4 z roku 1969. Z... (Pokračování...)
Auta
Chevrolet připravil pro Camaro speciální paket 1LE orientovaný především na tu klientelu, která se svým autem ráda vyrazí na závodní okruh. Můžete ho mít na jakoukoli verzi Camara včetně základního šestiválce (v USA), ale asi nejlépe to celé vynikne na vrcholné... (Pokračování...)
Auta
V 90. letech byl ráfek Rally Racing zářivou ikonou a obouvaly jej všechny přední týmy soutěžící v mistrovství světa v rallye, Carlos Sainz se na nich roku 1990 stal šampionem. Nadčasový a nezaměnitelný design nyní italský výrobce vrací zpět do své nabídky, byť lehce upraven... (Pokračování...)