Opel Insignia Grand Sport: Technické novinky a štíhlejší karoserie

Čtěte více: Auta
Vydáno: 20. 2. 2017  /   Aktualizováno: 7. 3. 2017
Opel Insignia Grand Sport: Technické novinky a štíhlejší karoserie
Nová vlajková loď s bleskem ve znaku dostala pozměněné jméno, štíhlejší karoserii a spoustu technických novinek, především ale pořádně zhubla.

Druhou generaci Opelu Insignia jsme vám na továrních „špionážních“ fotografiích představili už minule, teď je ale německá novinka prahnoucí po skalpu VW Passat oficiálně venku a my vám k tomu můžeme přihodit ty nejpodrobnější technické informace. Předně připomínáme, že tohle už není pouze Insignia, ale Insignia Grand Sport, a pokud jde o základy, pak i zcela nové auto. Do délky narostlo pouze minimálně (4830 vs. 4897 mm), nicméně konstruktéři prodloužili rozvor nové platformy o 92 mm, o 11 mm rozšířili rozchod kol a návrháři navíc snížili linii střechy o 29 mm. Za ještě důležitější než změnu rozměrů lze považovat významnou redukci hmotnosti. Holá karoserie je o 60 kg lehčí, mezigeneračně pak Insignia proti svému předchůdci zhubla až o 175 kg. Neméně zajímavě působí také informace o tom, jak se podařilo vyhladit tvary vozu inspirované studií Monza – koeficient čelního aerodynamického odporu činí pouze 0,26.

Opel se dále chlubí adaptivními světlomety IntelliLux, sestávajícími z 32 segmentů LED na každé straně, což je dvojnásobek proti současné Astře, a dosah dálkových světlometů činí až 400 metrů. K dalším technickým zajímavostem nového liftbacku se zavazadelníkem o objemu 490 až 1450 litrů patří head-up displej, kamery snímající celou oblast kolem vozu, výstražný systém hlídající prostor za vozem při parkování či kontrola neúmyslného opuštění jízdního pruhu, doplněná o automatické korekce řízení.

Protože Opel bude se světovou premiérou nové Insignie Grand Sport čekat až na ženevský autosalon, není divu, že neprozradil detaily o pohonných jednotkách. Víme ale, že dostane vylepšený podvozek FlexRide s adaptivními tlumiči, očekávat můžete také pohon všech kol se systémem vektorování točivého momentu a dorazí rovněž nová osmistupňová samočinná převodovka.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)