Opel Insignia Grand Sport: Technické novinky a štíhlejší karoserie

Čtěte více: Auta
Vydáno: 20. 2. 2017  /   Aktualizováno: 7. 3. 2017
Opel Insignia Grand Sport: Technické novinky a štíhlejší karoserie
Nová vlajková loď s bleskem ve znaku dostala pozměněné jméno, štíhlejší karoserii a spoustu technických novinek, především ale pořádně zhubla.

Druhou generaci Opelu Insignia jsme vám na továrních „špionážních“ fotografiích představili už minule, teď je ale německá novinka prahnoucí po skalpu VW Passat oficiálně venku a my vám k tomu můžeme přihodit ty nejpodrobnější technické informace. Předně připomínáme, že tohle už není pouze Insignia, ale Insignia Grand Sport, a pokud jde o základy, pak i zcela nové auto. Do délky narostlo pouze minimálně (4830 vs. 4897 mm), nicméně konstruktéři prodloužili rozvor nové platformy o 92 mm, o 11 mm rozšířili rozchod kol a návrháři navíc snížili linii střechy o 29 mm. Za ještě důležitější než změnu rozměrů lze považovat významnou redukci hmotnosti. Holá karoserie je o 60 kg lehčí, mezigeneračně pak Insignia proti svému předchůdci zhubla až o 175 kg. Neméně zajímavě působí také informace o tom, jak se podařilo vyhladit tvary vozu inspirované studií Monza – koeficient čelního aerodynamického odporu činí pouze 0,26.

Opel se dále chlubí adaptivními světlomety IntelliLux, sestávajícími z 32 segmentů LED na každé straně, což je dvojnásobek proti současné Astře, a dosah dálkových světlometů činí až 400 metrů. K dalším technickým zajímavostem nového liftbacku se zavazadelníkem o objemu 490 až 1450 litrů patří head-up displej, kamery snímající celou oblast kolem vozu, výstražný systém hlídající prostor za vozem při parkování či kontrola neúmyslného opuštění jízdního pruhu, doplněná o automatické korekce řízení.

Protože Opel bude se světovou premiérou nové Insignie Grand Sport čekat až na ženevský autosalon, není divu, že neprozradil detaily o pohonných jednotkách. Víme ale, že dostane vylepšený podvozek FlexRide s adaptivními tlumiči, očekávat můžete také pohon všech kol se systémem vektorování točivého momentu a dorazí rovněž nová osmistupňová samočinná převodovka.

Auta
Na ženevský autosalon si ještě chvíli budeme muset počkat, automobilky nicméně už nyní ve značném předstihu představují své novinky, kterými se chtějí pochlubit počátkem března na výstavišti Palexpo. Jednou z nich je také mladoboleslavská automobilka. Ta na svém stánku vystav... (Pokračování...)
Auta
Nové XV bude postaveno na nové modulární platformě SGP, která se již zabydlela pod karoserií zbrusu nové Imprezy, a je tedy předem zřejmé, že se novinka vydá ve šlépějích svého předchůdce. Také první obrazová upoutávka naznačuje, že XV bude opět vypadat jako Impreza na chůd... (Pokračování...)
Auta
Hned od počátku letošního roku proto přichází s modernizací modelové řady GT, kterou poznáte podle přepracované přední masky nazvané Panamericana, přebrané z nejvýkonnější verze GT R, a zvětšené byly rovněž postranní „lapače“ vzduchu v předním ná... (Pokračování...)
Auta
Po technické stránce jde o „běžný“ vůz, mezi předními koly má atmosférický V12 o objemu 6,75 litru s výkonem 460 koní a točivým momentem 720 Nm, který stačí k akceleraci z místa na 100 km/h za 6,1 sekundy a nejvyšší rychlosti 240 km/h, jeho výbava z něj však... (Pokračování...)
Auta
Značkové poháry jsou osvědčený recept na kvalitní a zároveň finančně relativně dostupné závodění nejen na okruhu, ale také v automobilových soutěžích, stačí se podívat na Opel Adam Cup. Pokud ale chcete o něco lepší závodní auto, nově se u nás nabízí ú... (Pokračování...)
Auta
Automobilky závodící v DTM se dohodly, že letos omezí počet každou z nich nasazovaných vozů na šest, a když na konci loňské sezóny Mercedes oznámil angažmá nejlepšího loňského pilota Audi Edoarda Mortary, bylo jasné, že u Mercedesu bude na sedačky jezdců přetlak. Jen připomenu, že už dříve... (Pokračování...)