Opel Insignia Grand Sport: Technické novinky a štíhlejší karoserie

Čtěte více: Auta
Vydáno: 20. 2. 2017  /   Aktualizováno: 7. 3. 2017
Opel Insignia Grand Sport: Technické novinky a štíhlejší karoserie
Nová vlajková loď s bleskem ve znaku dostala pozměněné jméno, štíhlejší karoserii a spoustu technických novinek, především ale pořádně zhubla.

Druhou generaci Opelu Insignia jsme vám na továrních „špionážních“ fotografiích představili už minule, teď je ale německá novinka prahnoucí po skalpu VW Passat oficiálně venku a my vám k tomu můžeme přihodit ty nejpodrobnější technické informace. Předně připomínáme, že tohle už není pouze Insignia, ale Insignia Grand Sport, a pokud jde o základy, pak i zcela nové auto. Do délky narostlo pouze minimálně (4830 vs. 4897 mm), nicméně konstruktéři prodloužili rozvor nové platformy o 92 mm, o 11 mm rozšířili rozchod kol a návrháři navíc snížili linii střechy o 29 mm. Za ještě důležitější než změnu rozměrů lze považovat významnou redukci hmotnosti. Holá karoserie je o 60 kg lehčí, mezigeneračně pak Insignia proti svému předchůdci zhubla až o 175 kg. Neméně zajímavě působí také informace o tom, jak se podařilo vyhladit tvary vozu inspirované studií Monza – koeficient čelního aerodynamického odporu činí pouze 0,26.

Opel se dále chlubí adaptivními světlomety IntelliLux, sestávajícími z 32 segmentů LED na každé straně, což je dvojnásobek proti současné Astře, a dosah dálkových světlometů činí až 400 metrů. K dalším technickým zajímavostem nového liftbacku se zavazadelníkem o objemu 490 až 1450 litrů patří head-up displej, kamery snímající celou oblast kolem vozu, výstražný systém hlídající prostor za vozem při parkování či kontrola neúmyslného opuštění jízdního pruhu, doplněná o automatické korekce řízení.

Protože Opel bude se světovou premiérou nové Insignie Grand Sport čekat až na ženevský autosalon, není divu, že neprozradil detaily o pohonných jednotkách. Víme ale, že dostane vylepšený podvozek FlexRide s adaptivními tlumiči, očekávat můžete také pohon všech kol se systémem vektorování točivého momentu a dorazí rovněž nová osmistupňová samočinná převodovka.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)