Volkswagen Golf R: Rozšíření mezigenerační modernizace

Čtěte více: Auta
Vydáno: 23. 2. 2017  /   Aktualizováno: 7. 3. 2017
Volkswagen Golf R: Rozšíření mezigenerační modernizace
VW rozšířil mezigenerační modernizaci svého nejdůležitějšího modelu také na nejostřejší provedení R.

Radikální změny od přepracovaného „erka“ nečekejte. Stejně jako v případě standardních verzí došlo na obligátní výměnu nárazníků i světlometů na obou koncích, tím ale transformace německého rychlého hatchbacku nekončí. Golf R dostal do vínku identické pohonné ústrojí jako na jaře faceliftované Audi S3, takže má turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI naladěný na 310 koní a točivý moment 400 Nm.

Bez ohledu na použitou karosářskou verzi míří tato síla výlučně na kola obou náprav, přičemž zákazník má možnost vybrat si, jestli zůstane u standardního šestistupňového manuálu, anebo dá přednost příplatkové sedmistupňové dvouspojkové převodovce DSG. To ale platí pouze pro hatchbacky. Kombík jinak než s DSG neseženete.

Pokud vám jde čistě o dynamiku, překážet vám to nemusí. Právě verze s DSG doznaly největšího zlepšení. Kupříkladu třídveřový Golf R zvládá akceleraci z nuly na 100 km/h za pouhých 4,6 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než dříve, a normovaná spotřeba přitom klesla na rovných 7,0 l/100 km. Provedení Variant je pak o 0,2 litru benzínu žíznivější.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)