Ferrari J50: Speciální limitovaná edice

Čtěte více: Auta
Vydáno: 27. 2. 2017  /   Aktualizováno: 7. 3. 2017
Ferrari J50: Speciální limitovaná edice
Italská automobilka v tokijském National Art Center představila speciální limitovanou edici J50, postavenou na bázi modelu 488 Spider.

Sběratelé italských strojů se vzpínajícím se koníkem ve znaku se mohou postavit na hlavu, nicméně Ferrari vyrobí pouze deset exemplářů tohoto vozu. Více ani ťuk. Oficiální označení novinky je J50, tvůrci mluví o barchettě (tedy lodičce, jak se někdy těmto otevřeným vozům na Apeninském poloostrově přezdívá), především má ale jít o poctu původním špičkovým modelům značky ze sedmdesátých a osmdesátých let, jako byly 288 GTO, F40 a F50.

Základy neočekávaného sportovního vozu jsou relativně jednodušší. Konstruktéři divize Special Projects a zaměstnanci designového oddělení Ferrari Styling Center při návrhu použili model 488 Spider se dvěma turbodmychadly přeplňovaným V8 o objemu 3,9 litru, který má ve standardním provedení 670 koní a 760 Nm. O změně maximálního točivého momentu firma nemluví, výkon ale poskočil na 690 koní. Tato změna dynamikou auta téměř jistě zamávala, Scuderia ale v tomto směru mlčí, takže si musíme vystačit s oficiálními daty Spideru, který zvládne „stovku“ za rovné tři sekundy a rozjede se na 325 km/h.

Ačkoli auto kvůli svému přednímu oknu, plynule navazujícímu na boční skla (což je detail, při kterém se návrháři nechali inspirovat průzorem helmy), vypadá, že je bez skládací hliníkové střechy, ve skutečnosti tomu tak není. Místo ní jsou zde odnímatelné karbonové panely, které může posádka uložit za sedadla. Když už jsme u nich, za zmínku stojí také černo-červené čalounění kombinující kůži a Alcantaru, jejichž barvy korespondují se zevnějškem i palubní deskou.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)