Ferrari J50: Speciální limitovaná edice

Čtěte více: Auta
Vydáno: 27. 2. 2017  /   Aktualizováno: 7. 3. 2017
Ferrari J50: Speciální limitovaná edice
Italská automobilka v tokijském National Art Center představila speciální limitovanou edici J50, postavenou na bázi modelu 488 Spider.

Sběratelé italských strojů se vzpínajícím se koníkem ve znaku se mohou postavit na hlavu, nicméně Ferrari vyrobí pouze deset exemplářů tohoto vozu. Více ani ťuk. Oficiální označení novinky je J50, tvůrci mluví o barchettě (tedy lodičce, jak se někdy těmto otevřeným vozům na Apeninském poloostrově přezdívá), především má ale jít o poctu původním špičkovým modelům značky ze sedmdesátých a osmdesátých let, jako byly 288 GTO, F40 a F50.

Základy neočekávaného sportovního vozu jsou relativně jednodušší. Konstruktéři divize Special Projects a zaměstnanci designového oddělení Ferrari Styling Center při návrhu použili model 488 Spider se dvěma turbodmychadly přeplňovaným V8 o objemu 3,9 litru, který má ve standardním provedení 670 koní a 760 Nm. O změně maximálního točivého momentu firma nemluví, výkon ale poskočil na 690 koní. Tato změna dynamikou auta téměř jistě zamávala, Scuderia ale v tomto směru mlčí, takže si musíme vystačit s oficiálními daty Spideru, který zvládne „stovku“ za rovné tři sekundy a rozjede se na 325 km/h.

Ačkoli auto kvůli svému přednímu oknu, plynule navazujícímu na boční skla (což je detail, při kterém se návrháři nechali inspirovat průzorem helmy), vypadá, že je bez skládací hliníkové střechy, ve skutečnosti tomu tak není. Místo ní jsou zde odnímatelné karbonové panely, které může posádka uložit za sedadla. Když už jsme u nich, za zmínku stojí také černo-červené čalounění kombinující kůži a Alcantaru, jejichž barvy korespondují se zevnějškem i palubní deskou.

Auta
Pokud vám přišel nový americký supersport Ford GT málo extrémní a zbytečně moc zaměřený na pohodlí, luxus a každodenní použitelnost, kupte si ostrou odlehčenou vyrámovanou verzi Competition Series. Jedná se o odlehčený speciál, který přišel o všechny komfortní a rozmazluj... (Pokračování...)
Auta
Dávno už neplatí, že by byl hybrid symbolem pomalé a nudné jízdy na spotřebu. Nová hybridní Panamera Turbo S E-Hybrid je totiž aktuálně nejvýkonnější sériově vyráběné Porsche. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný V8 má výkon 550 koní, elektromotor dalších 163 kon... (Pokračování...)
Auta
Exkluzivní supersport Pagani Huayra už pět let vyvolává rozruch, kdekoli se objeví. Všechny ostatní supersporty vedle něj působí stejně všedně jako Octavia v kombíku s dieselem. Nyní se do rodiny těchto mimořádně vzácných aut přidává i dlouho očekávaná Huayra Roadster, o kter... (Pokračování...)
Auta
Automobilka Ferrari slaví 70 let existence a nový vrcholný dvanáctiválcový model je jen jedním z několika zajímavých vozů, které letos uvidíme. Novinka se jmenuje 812 Superfast a vlastně nahrazuje Ferrari F12berlinetta a F12tdf. Vzhled má připomínat legendární Ferrari 365 GTB4 z roku 1969. Z... (Pokračování...)
Auta
Chevrolet připravil pro Camaro speciální paket 1LE orientovaný především na tu klientelu, která se svým autem ráda vyrazí na závodní okruh. Můžete ho mít na jakoukoli verzi Camara včetně základního šestiválce (v USA), ale asi nejlépe to celé vynikne na vrcholné... (Pokračování...)
Auta
V 90. letech byl ráfek Rally Racing zářivou ikonou a obouvaly jej všechny přední týmy soutěžící v mistrovství světa v rallye, Carlos Sainz se na nich roku 1990 stal šampionem. Nadčasový a nezaměnitelný design nyní italský výrobce vrací zpět do své nabídky, byť lehce upraven... (Pokračování...)