Ferrari J50: Speciální limitovaná edice

Čtěte více: Auta
Vydáno: 27. 2. 2017  /   Aktualizováno: 7. 3. 2017
Ferrari J50: Speciální limitovaná edice
Italská automobilka v tokijském National Art Center představila speciální limitovanou edici J50, postavenou na bázi modelu 488 Spider.

Sběratelé italských strojů se vzpínajícím se koníkem ve znaku se mohou postavit na hlavu, nicméně Ferrari vyrobí pouze deset exemplářů tohoto vozu. Více ani ťuk. Oficiální označení novinky je J50, tvůrci mluví o barchettě (tedy lodičce, jak se někdy těmto otevřeným vozům na Apeninském poloostrově přezdívá), především má ale jít o poctu původním špičkovým modelům značky ze sedmdesátých a osmdesátých let, jako byly 288 GTO, F40 a F50.

Základy neočekávaného sportovního vozu jsou relativně jednodušší. Konstruktéři divize Special Projects a zaměstnanci designového oddělení Ferrari Styling Center při návrhu použili model 488 Spider se dvěma turbodmychadly přeplňovaným V8 o objemu 3,9 litru, který má ve standardním provedení 670 koní a 760 Nm. O změně maximálního točivého momentu firma nemluví, výkon ale poskočil na 690 koní. Tato změna dynamikou auta téměř jistě zamávala, Scuderia ale v tomto směru mlčí, takže si musíme vystačit s oficiálními daty Spideru, který zvládne „stovku“ za rovné tři sekundy a rozjede se na 325 km/h.

Ačkoli auto kvůli svému přednímu oknu, plynule navazujícímu na boční skla (což je detail, při kterém se návrháři nechali inspirovat průzorem helmy), vypadá, že je bez skládací hliníkové střechy, ve skutečnosti tomu tak není. Místo ní jsou zde odnímatelné karbonové panely, které může posádka uložit za sedadla. Když už jsme u nich, za zmínku stojí také černo-červené čalounění kombinující kůži a Alcantaru, jejichž barvy korespondují se zevnějškem i palubní deskou.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)