Zbrusu nová generace Fiesty

Čtěte více: Auta
Vydáno: 2. 3. 2017  /   Aktualizováno: 7. 3. 2017
Zbrusu nová generace Fiesty
Sází především na tříválcové zážehové motory a čtyři stupně výbavy, včetně přizvednuté verze Active.

Ne že by současná Fiesta zcela vypadla z formy a nebyla schopna konkurovat svým největším rivalům, nicméně na trhu je od poloviny roku 2008 a už přesluhovala. Její nástupce dorazí na trh oficiálně až letos, podrobnosti o její konstrukci však známe už nyní a můžeme se s vámi o ně podělit.

Předně by vás mohlo zajímat, že nová Fiesta je ve všech směrech větší než předchozí generace. Na délku má 4040 mm, na šířku 1734 mm, na výšku 1438 mm a rozvor činí 2493 mm. Proti dobíhající Fiestě je ta nová o 71 mm delší, 12 mm širší a nápravy jsou od sebe o 4 mm dále. Navzdory větší karoserii se podařilo zvýšit torzní tuhost karoserie o 15 % a Ford slibuje také mnohem tišší interiér i méně vibrací.

To přijde docela vhod, protože mezi předními koly najdete téměř výlučně tříválcové pohonné jednotky. Základem je atmosférický zážehový agregát o objemu 1,1 litru s výkonem 71, respektive 86 koní, který bude spřažen výlučně s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Vrcholnou standardní zážehovou motorizací bude litrový tříválec Ecoboost s turbodmychadlem, nabízený ve variantách s výkony 100, 125 nebo 140 koní, jenž bude pro změnu párován se šestistupňovým manuálem, nejslabší provedení bude možné objednat rovněž se šestistupňovým automatem.
Čtyři válce bude prozatím mít pouze diesel 1.5 TDCi. K mání bude s výkonem 86 a 120 koňských sil a jinou převodovku než šestistupňový manuál nečekejte.

Nová Fiesta bude nabízena ve výbavách Active, ST-Line, Titanium, Trend a Vignale, dostupná bude v jedné ze dvanácti nabízených barev, kola budou moci mít průměr od 15 do 18 palců a z rozsáhlého seznamu bezpečnostních prvků stojí za zmínku adaptivní tempomat, automatické parkování, automatická aktivace dálkových světlometů, rozpoznávání dopravních značek či předkolizní asistent s detekcí chodců. Novinka modrého oválu pak zamíří do prodeje až někdy v polovině letošního roku.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)