Zbrusu nová generace Fiesty

Čtěte více: Auta
Vydáno: 2. 3. 2017  /   Aktualizováno: 7. 3. 2017
Zbrusu nová generace Fiesty
Sází především na tříválcové zážehové motory a čtyři stupně výbavy, včetně přizvednuté verze Active.

Ne že by současná Fiesta zcela vypadla z formy a nebyla schopna konkurovat svým největším rivalům, nicméně na trhu je od poloviny roku 2008 a už přesluhovala. Její nástupce dorazí na trh oficiálně až letos, podrobnosti o její konstrukci však známe už nyní a můžeme se s vámi o ně podělit.

Předně by vás mohlo zajímat, že nová Fiesta je ve všech směrech větší než předchozí generace. Na délku má 4040 mm, na šířku 1734 mm, na výšku 1438 mm a rozvor činí 2493 mm. Proti dobíhající Fiestě je ta nová o 71 mm delší, 12 mm širší a nápravy jsou od sebe o 4 mm dále. Navzdory větší karoserii se podařilo zvýšit torzní tuhost karoserie o 15 % a Ford slibuje také mnohem tišší interiér i méně vibrací.

To přijde docela vhod, protože mezi předními koly najdete téměř výlučně tříválcové pohonné jednotky. Základem je atmosférický zážehový agregát o objemu 1,1 litru s výkonem 71, respektive 86 koní, který bude spřažen výlučně s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Vrcholnou standardní zážehovou motorizací bude litrový tříválec Ecoboost s turbodmychadlem, nabízený ve variantách s výkony 100, 125 nebo 140 koní, jenž bude pro změnu párován se šestistupňovým manuálem, nejslabší provedení bude možné objednat rovněž se šestistupňovým automatem.
Čtyři válce bude prozatím mít pouze diesel 1.5 TDCi. K mání bude s výkonem 86 a 120 koňských sil a jinou převodovku než šestistupňový manuál nečekejte.

Nová Fiesta bude nabízena ve výbavách Active, ST-Line, Titanium, Trend a Vignale, dostupná bude v jedné ze dvanácti nabízených barev, kola budou moci mít průměr od 15 do 18 palců a z rozsáhlého seznamu bezpečnostních prvků stojí za zmínku adaptivní tempomat, automatické parkování, automatická aktivace dálkových světlometů, rozpoznávání dopravních značek či předkolizní asistent s detekcí chodců. Novinka modrého oválu pak zamíří do prodeje až někdy v polovině letošního roku.

Auta
Na ženevský autosalon si ještě chvíli budeme muset počkat, automobilky nicméně už nyní ve značném předstihu představují své novinky, kterými se chtějí pochlubit počátkem března na výstavišti Palexpo. Jednou z nich je také mladoboleslavská automobilka. Ta na svém stánku vystav... (Pokračování...)
Auta
Nové XV bude postaveno na nové modulární platformě SGP, která se již zabydlela pod karoserií zbrusu nové Imprezy, a je tedy předem zřejmé, že se novinka vydá ve šlépějích svého předchůdce. Také první obrazová upoutávka naznačuje, že XV bude opět vypadat jako Impreza na chůd... (Pokračování...)
Auta
Hned od počátku letošního roku proto přichází s modernizací modelové řady GT, kterou poznáte podle přepracované přední masky nazvané Panamericana, přebrané z nejvýkonnější verze GT R, a zvětšené byly rovněž postranní „lapače“ vzduchu v předním ná... (Pokračování...)
Auta
Po technické stránce jde o „běžný“ vůz, mezi předními koly má atmosférický V12 o objemu 6,75 litru s výkonem 460 koní a točivým momentem 720 Nm, který stačí k akceleraci z místa na 100 km/h za 6,1 sekundy a nejvyšší rychlosti 240 km/h, jeho výbava z něj však... (Pokračování...)
Auta
Značkové poháry jsou osvědčený recept na kvalitní a zároveň finančně relativně dostupné závodění nejen na okruhu, ale také v automobilových soutěžích, stačí se podívat na Opel Adam Cup. Pokud ale chcete o něco lepší závodní auto, nově se u nás nabízí ú... (Pokračování...)
Auta
Automobilky závodící v DTM se dohodly, že letos omezí počet každou z nich nasazovaných vozů na šest, a když na konci loňské sezóny Mercedes oznámil angažmá nejlepšího loňského pilota Audi Edoarda Mortary, bylo jasné, že u Mercedesu bude na sedačky jezdců přetlak. Jen připomenu, že už dříve... (Pokračování...)