Zbrusu nová generace Fiesty

Čtěte více: Auta
Vydáno: 2. 3. 2017  /   Aktualizováno: 7. 3. 2017
Zbrusu nová generace Fiesty
Sází především na tříválcové zážehové motory a čtyři stupně výbavy, včetně přizvednuté verze Active.

Ne že by současná Fiesta zcela vypadla z formy a nebyla schopna konkurovat svým největším rivalům, nicméně na trhu je od poloviny roku 2008 a už přesluhovala. Její nástupce dorazí na trh oficiálně až letos, podrobnosti o její konstrukci však známe už nyní a můžeme se s vámi o ně podělit.

Předně by vás mohlo zajímat, že nová Fiesta je ve všech směrech větší než předchozí generace. Na délku má 4040 mm, na šířku 1734 mm, na výšku 1438 mm a rozvor činí 2493 mm. Proti dobíhající Fiestě je ta nová o 71 mm delší, 12 mm širší a nápravy jsou od sebe o 4 mm dále. Navzdory větší karoserii se podařilo zvýšit torzní tuhost karoserie o 15 % a Ford slibuje také mnohem tišší interiér i méně vibrací.

To přijde docela vhod, protože mezi předními koly najdete téměř výlučně tříválcové pohonné jednotky. Základem je atmosférický zážehový agregát o objemu 1,1 litru s výkonem 71, respektive 86 koní, který bude spřažen výlučně s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Vrcholnou standardní zážehovou motorizací bude litrový tříválec Ecoboost s turbodmychadlem, nabízený ve variantách s výkony 100, 125 nebo 140 koní, jenž bude pro změnu párován se šestistupňovým manuálem, nejslabší provedení bude možné objednat rovněž se šestistupňovým automatem.
Čtyři válce bude prozatím mít pouze diesel 1.5 TDCi. K mání bude s výkonem 86 a 120 koňských sil a jinou převodovku než šestistupňový manuál nečekejte.

Nová Fiesta bude nabízena ve výbavách Active, ST-Line, Titanium, Trend a Vignale, dostupná bude v jedné ze dvanácti nabízených barev, kola budou moci mít průměr od 15 do 18 palců a z rozsáhlého seznamu bezpečnostních prvků stojí za zmínku adaptivní tempomat, automatické parkování, automatická aktivace dálkových světlometů, rozpoznávání dopravních značek či předkolizní asistent s detekcí chodců. Novinka modrého oválu pak zamíří do prodeje až někdy v polovině letošního roku.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)