Zbrusu nová generace Fiesty

Čtěte více: Auta
Vydáno: 2. 3. 2017  /   Aktualizováno: 7. 3. 2017
Zbrusu nová generace Fiesty
Sází především na tříválcové zážehové motory a čtyři stupně výbavy, včetně přizvednuté verze Active.

Ne že by současná Fiesta zcela vypadla z formy a nebyla schopna konkurovat svým největším rivalům, nicméně na trhu je od poloviny roku 2008 a už přesluhovala. Její nástupce dorazí na trh oficiálně až letos, podrobnosti o její konstrukci však známe už nyní a můžeme se s vámi o ně podělit.

Předně by vás mohlo zajímat, že nová Fiesta je ve všech směrech větší než předchozí generace. Na délku má 4040 mm, na šířku 1734 mm, na výšku 1438 mm a rozvor činí 2493 mm. Proti dobíhající Fiestě je ta nová o 71 mm delší, 12 mm širší a nápravy jsou od sebe o 4 mm dále. Navzdory větší karoserii se podařilo zvýšit torzní tuhost karoserie o 15 % a Ford slibuje také mnohem tišší interiér i méně vibrací.

To přijde docela vhod, protože mezi předními koly najdete téměř výlučně tříválcové pohonné jednotky. Základem je atmosférický zážehový agregát o objemu 1,1 litru s výkonem 71, respektive 86 koní, který bude spřažen výlučně s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Vrcholnou standardní zážehovou motorizací bude litrový tříválec Ecoboost s turbodmychadlem, nabízený ve variantách s výkony 100, 125 nebo 140 koní, jenž bude pro změnu párován se šestistupňovým manuálem, nejslabší provedení bude možné objednat rovněž se šestistupňovým automatem.
Čtyři válce bude prozatím mít pouze diesel 1.5 TDCi. K mání bude s výkonem 86 a 120 koňských sil a jinou převodovku než šestistupňový manuál nečekejte.

Nová Fiesta bude nabízena ve výbavách Active, ST-Line, Titanium, Trend a Vignale, dostupná bude v jedné ze dvanácti nabízených barev, kola budou moci mít průměr od 15 do 18 palců a z rozsáhlého seznamu bezpečnostních prvků stojí za zmínku adaptivní tempomat, automatické parkování, automatická aktivace dálkových světlometů, rozpoznávání dopravních značek či předkolizní asistent s detekcí chodců. Novinka modrého oválu pak zamíří do prodeje až někdy v polovině letošního roku.

Tatra očima Františka Kardause
Auta
Nově objevené unikátní kreslené návrhy na plakáty automobilů Tatra, původní sádrový model Tatry a plakát od významného designéra a grafika Františka Kardause a mnoho dalšího nabídne Aukční dům Sýpka na své aukci v neděli 15.10. 2017 v 13.30 hod. v Topičově... (Pokračování...)
Auta
Ono to může v souvislosti s kompaktním hatchbackem segmentu B znít jako oxymóron, ale ne každý chce malé auto se základní výbavou. A Fiesta Vignale cílí především na movitější klientelu, která se spokojí s kompaktním autem a nepotřebuje si zvyšovat společenskou prestiž... (Pokračování...)
Auta
Ostrý Yaris je bezpochyby zpestřením trhu s malými hot hatchi, otázkou ovšem je, jak v nabité konkurenci obhájí velmi ambiciózní cenovku 850 000 korun. Pod kapotou ostrého Yarisu pracuje kompresorem přeplňovaná „jedna-osmička“ o výkonu 212 koní a točivém momentu 249 Nm (jsou to... (Pokračování...)
Auta
Slovíčko sériově je potřeba u Rolls-Royce Phantom brát trochu s rezervou, protože prakticky každé auto je kompletováno ručně vybraným týmem techniků a na zvláštní objednávku. Nicméně například platforma je pro všechny kusy shodná a stejně tak části karoserie. Takže se vlastně jedn... (Pokračování...)
Auta
Model RX se tak dočká sedmimístného provedení, které převezme stávající designové prvky a vlastně jen natáhne současné RX o pár centimetrů a přidá rozměrnější zadní okno, aby cestující ve třetí řadě neměli klaustrofobii. Lexus RX bude k dispozici ve verzi RX 350 s... (Pokračování...)
Auta
Audi RS 3 Sportback a Audi RS 3 Sedan stále používají přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI, ovšem vyladěný na rovných 400 koní a 480 Nm. Standardem je pohon všech kol a dvouspojková převodovka. Audi RS 3 Sportback začíná na částce 1 469 900 korun, RS 3 Sedan je o 42 000 Kč dražší. Stejn... (Pokračování...)