Škoda Octavia RS 245: Nejsilnější Octavie

Čtěte více: Auta
Vydáno: 9. 3. 2017  /   Aktualizováno: 9. 3. 2017
Škoda Octavia RS 245: Nejsilnější Octavie
Rodinu faceliftovaných verzí Škody Octavia uzavírá nej provedení RS 245, které se tak stává historicky nejsilnější Octavií.

Octavia RS 230 je u nás v redakci oblíbeným strojem a už se všichni těšíme, jaká bude její posílená a modernizovaná verze. Markantním znakem faceliftovaných Octavií jsou dělené hlavní světlomety, které vyvolaly velkou vlnu diskuzí a rozdílných názorů při prvním odhalení, ale když se podíváte na verzi RS 245 s černým rámečkem masky chladiče a modifikovaným nárazníkem se zvětšenými otvory pro přívod vzduchu, nevypadá to tak rozpačitě jako u běžných provedení. Černá barva je pro RS 245 příznačná, jsou v ní vyvedeny kryty vnějších zpětných zrcátek i koncovky výfuku, jež kromě vizuálního efektu údajně přinášejí i patřičný zvukový projev. Když už byla řeč o světlometech, sluší se doplnit, že jsou standardně osazeny full LED technikou a adaptivní funkcí AFS, podobně tak koncové svítilny nebo osvětlení registrační značky využívají LED.

Černá barva vládne také uvnitř, najdete ji na stropnici, obložení sloupků i koberečcích. Je vidět, že si Škoda vzala k srdci výtky novinářů, protože sedadla jsou nově čalouněna Alcantarou a nikoli hladkou kůží, po které jste v sedadlech RS 230 klouzali. Sportovní atmosféru pak dokreslují kovové pedály nebo perforovanou kůží čalouněný volant. Ve výbavě pochopitelně nechybí celá řada bezpečnostních a asistenčních systémů, ale i komfortní prvky včetně připojení na internet atd.

Jediným motorem RS 245 je přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI posílený na 245 koní a točivý moment 370 Nm nabízí v celkem širokém rozmezí 1066–4300 min-1. Na zákazníkovi zůstává volba, zda motor kombinovat se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo sedmistupňovým dvouspojkovým DSG. Maximální rychlost RS 245 bez ohledu na převodovku nebo karosářskou variantu je omezena na 250 km/h, na „stovku“ se liftback dostane za 6,6 sekundy, za 6,7 sekundy kombík. Na jízdních vlastnostech se určitě podepíše nově o 38 mm rozšířený rozchod zadních kol, samozřejmostí je systém kontroly stability se sportovním programem, elektrohydraulicky ovládaný samosvorný diferenciál a za příplatek je možné mít i adaptivní podvozek DCC.

DŮLEŽITÁ ČÍSLA:
245 koní – nejvýkonnější Octavia všech dob
250 km/h – maximální rychlost
38 mm – rozšíření zadní nápravy
6,6 s – čas potřebný k akceleraci 0–100 km/h

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)