Škoda Octavia RS 245: Nejsilnější Octavie

Čtěte více: Auta
Vydáno: 9. 3. 2017  /   Aktualizováno: 9. 3. 2017
Škoda Octavia RS 245: Nejsilnější Octavie
Rodinu faceliftovaných verzí Škody Octavia uzavírá nej provedení RS 245, které se tak stává historicky nejsilnější Octavií.

Octavia RS 230 je u nás v redakci oblíbeným strojem a už se všichni těšíme, jaká bude její posílená a modernizovaná verze. Markantním znakem faceliftovaných Octavií jsou dělené hlavní světlomety, které vyvolaly velkou vlnu diskuzí a rozdílných názorů při prvním odhalení, ale když se podíváte na verzi RS 245 s černým rámečkem masky chladiče a modifikovaným nárazníkem se zvětšenými otvory pro přívod vzduchu, nevypadá to tak rozpačitě jako u běžných provedení. Černá barva je pro RS 245 příznačná, jsou v ní vyvedeny kryty vnějších zpětných zrcátek i koncovky výfuku, jež kromě vizuálního efektu údajně přinášejí i patřičný zvukový projev. Když už byla řeč o světlometech, sluší se doplnit, že jsou standardně osazeny full LED technikou a adaptivní funkcí AFS, podobně tak koncové svítilny nebo osvětlení registrační značky využívají LED.

Černá barva vládne také uvnitř, najdete ji na stropnici, obložení sloupků i koberečcích. Je vidět, že si Škoda vzala k srdci výtky novinářů, protože sedadla jsou nově čalouněna Alcantarou a nikoli hladkou kůží, po které jste v sedadlech RS 230 klouzali. Sportovní atmosféru pak dokreslují kovové pedály nebo perforovanou kůží čalouněný volant. Ve výbavě pochopitelně nechybí celá řada bezpečnostních a asistenčních systémů, ale i komfortní prvky včetně připojení na internet atd.

Jediným motorem RS 245 je přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI posílený na 245 koní a točivý moment 370 Nm nabízí v celkem širokém rozmezí 1066–4300 min-1. Na zákazníkovi zůstává volba, zda motor kombinovat se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo sedmistupňovým dvouspojkovým DSG. Maximální rychlost RS 245 bez ohledu na převodovku nebo karosářskou variantu je omezena na 250 km/h, na „stovku“ se liftback dostane za 6,6 sekundy, za 6,7 sekundy kombík. Na jízdních vlastnostech se určitě podepíše nově o 38 mm rozšířený rozchod zadních kol, samozřejmostí je systém kontroly stability se sportovním programem, elektrohydraulicky ovládaný samosvorný diferenciál a za příplatek je možné mít i adaptivní podvozek DCC.

DŮLEŽITÁ ČÍSLA:
245 koní – nejvýkonnější Octavia všech dob
250 km/h – maximální rychlost
38 mm – rozšíření zadní nápravy
6,6 s – čas potřebný k akceleraci 0–100 km/h

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)