Škoda Octavia RS 245: Nejsilnější Octavie

Čtěte více: Auta
Vydáno: 9. 3. 2017  /   Aktualizováno: 9. 3. 2017
Škoda Octavia RS 245: Nejsilnější Octavie
Rodinu faceliftovaných verzí Škody Octavia uzavírá nej provedení RS 245, které se tak stává historicky nejsilnější Octavií.

Octavia RS 230 je u nás v redakci oblíbeným strojem a už se všichni těšíme, jaká bude její posílená a modernizovaná verze. Markantním znakem faceliftovaných Octavií jsou dělené hlavní světlomety, které vyvolaly velkou vlnu diskuzí a rozdílných názorů při prvním odhalení, ale když se podíváte na verzi RS 245 s černým rámečkem masky chladiče a modifikovaným nárazníkem se zvětšenými otvory pro přívod vzduchu, nevypadá to tak rozpačitě jako u běžných provedení. Černá barva je pro RS 245 příznačná, jsou v ní vyvedeny kryty vnějších zpětných zrcátek i koncovky výfuku, jež kromě vizuálního efektu údajně přinášejí i patřičný zvukový projev. Když už byla řeč o světlometech, sluší se doplnit, že jsou standardně osazeny full LED technikou a adaptivní funkcí AFS, podobně tak koncové svítilny nebo osvětlení registrační značky využívají LED.

Černá barva vládne také uvnitř, najdete ji na stropnici, obložení sloupků i koberečcích. Je vidět, že si Škoda vzala k srdci výtky novinářů, protože sedadla jsou nově čalouněna Alcantarou a nikoli hladkou kůží, po které jste v sedadlech RS 230 klouzali. Sportovní atmosféru pak dokreslují kovové pedály nebo perforovanou kůží čalouněný volant. Ve výbavě pochopitelně nechybí celá řada bezpečnostních a asistenčních systémů, ale i komfortní prvky včetně připojení na internet atd.

Jediným motorem RS 245 je přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI posílený na 245 koní a točivý moment 370 Nm nabízí v celkem širokém rozmezí 1066–4300 min-1. Na zákazníkovi zůstává volba, zda motor kombinovat se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo sedmistupňovým dvouspojkovým DSG. Maximální rychlost RS 245 bez ohledu na převodovku nebo karosářskou variantu je omezena na 250 km/h, na „stovku“ se liftback dostane za 6,6 sekundy, za 6,7 sekundy kombík. Na jízdních vlastnostech se určitě podepíše nově o 38 mm rozšířený rozchod zadních kol, samozřejmostí je systém kontroly stability se sportovním programem, elektrohydraulicky ovládaný samosvorný diferenciál a za příplatek je možné mít i adaptivní podvozek DCC.

DŮLEŽITÁ ČÍSLA:
245 koní – nejvýkonnější Octavia všech dob
250 km/h – maximální rychlost
38 mm – rozšíření zadní nápravy
6,6 s – čas potřebný k akceleraci 0–100 km/h

Auta
Na ženevský autosalon si ještě chvíli budeme muset počkat, automobilky nicméně už nyní ve značném předstihu představují své novinky, kterými se chtějí pochlubit počátkem března na výstavišti Palexpo. Jednou z nich je také mladoboleslavská automobilka. Ta na svém stánku vystav... (Pokračování...)
Auta
Nové XV bude postaveno na nové modulární platformě SGP, která se již zabydlela pod karoserií zbrusu nové Imprezy, a je tedy předem zřejmé, že se novinka vydá ve šlépějích svého předchůdce. Také první obrazová upoutávka naznačuje, že XV bude opět vypadat jako Impreza na chůd... (Pokračování...)
Auta
Hned od počátku letošního roku proto přichází s modernizací modelové řady GT, kterou poznáte podle přepracované přední masky nazvané Panamericana, přebrané z nejvýkonnější verze GT R, a zvětšené byly rovněž postranní „lapače“ vzduchu v předním ná... (Pokračování...)
Auta
Po technické stránce jde o „běžný“ vůz, mezi předními koly má atmosférický V12 o objemu 6,75 litru s výkonem 460 koní a točivým momentem 720 Nm, který stačí k akceleraci z místa na 100 km/h za 6,1 sekundy a nejvyšší rychlosti 240 km/h, jeho výbava z něj však... (Pokračování...)
Auta
Značkové poháry jsou osvědčený recept na kvalitní a zároveň finančně relativně dostupné závodění nejen na okruhu, ale také v automobilových soutěžích, stačí se podívat na Opel Adam Cup. Pokud ale chcete o něco lepší závodní auto, nově se u nás nabízí ú... (Pokračování...)
Auta
Automobilky závodící v DTM se dohodly, že letos omezí počet každou z nich nasazovaných vozů na šest, a když na konci loňské sezóny Mercedes oznámil angažmá nejlepšího loňského pilota Audi Edoarda Mortary, bylo jasné, že u Mercedesu bude na sedačky jezdců přetlak. Jen připomenu, že už dříve... (Pokračování...)