Škoda Octavia RS 245: Nejsilnější Octavie

Čtěte více: Auta
Vydáno: 9. 3. 2017  /   Aktualizováno: 9. 3. 2017
Škoda Octavia RS 245: Nejsilnější Octavie
Rodinu faceliftovaných verzí Škody Octavia uzavírá nej provedení RS 245, které se tak stává historicky nejsilnější Octavií.

Octavia RS 230 je u nás v redakci oblíbeným strojem a už se všichni těšíme, jaká bude její posílená a modernizovaná verze. Markantním znakem faceliftovaných Octavií jsou dělené hlavní světlomety, které vyvolaly velkou vlnu diskuzí a rozdílných názorů při prvním odhalení, ale když se podíváte na verzi RS 245 s černým rámečkem masky chladiče a modifikovaným nárazníkem se zvětšenými otvory pro přívod vzduchu, nevypadá to tak rozpačitě jako u běžných provedení. Černá barva je pro RS 245 příznačná, jsou v ní vyvedeny kryty vnějších zpětných zrcátek i koncovky výfuku, jež kromě vizuálního efektu údajně přinášejí i patřičný zvukový projev. Když už byla řeč o světlometech, sluší se doplnit, že jsou standardně osazeny full LED technikou a adaptivní funkcí AFS, podobně tak koncové svítilny nebo osvětlení registrační značky využívají LED.

Černá barva vládne také uvnitř, najdete ji na stropnici, obložení sloupků i koberečcích. Je vidět, že si Škoda vzala k srdci výtky novinářů, protože sedadla jsou nově čalouněna Alcantarou a nikoli hladkou kůží, po které jste v sedadlech RS 230 klouzali. Sportovní atmosféru pak dokreslují kovové pedály nebo perforovanou kůží čalouněný volant. Ve výbavě pochopitelně nechybí celá řada bezpečnostních a asistenčních systémů, ale i komfortní prvky včetně připojení na internet atd.

Jediným motorem RS 245 je přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI posílený na 245 koní a točivý moment 370 Nm nabízí v celkem širokém rozmezí 1066–4300 min-1. Na zákazníkovi zůstává volba, zda motor kombinovat se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo sedmistupňovým dvouspojkovým DSG. Maximální rychlost RS 245 bez ohledu na převodovku nebo karosářskou variantu je omezena na 250 km/h, na „stovku“ se liftback dostane za 6,6 sekundy, za 6,7 sekundy kombík. Na jízdních vlastnostech se určitě podepíše nově o 38 mm rozšířený rozchod zadních kol, samozřejmostí je systém kontroly stability se sportovním programem, elektrohydraulicky ovládaný samosvorný diferenciál a za příplatek je možné mít i adaptivní podvozek DCC.

DŮLEŽITÁ ČÍSLA:
245 koní – nejvýkonnější Octavia všech dob
250 km/h – maximální rychlost
38 mm – rozšíření zadní nápravy
6,6 s – čas potřebný k akceleraci 0–100 km/h

Auta
Pokud vám přišel nový americký supersport Ford GT málo extrémní a zbytečně moc zaměřený na pohodlí, luxus a každodenní použitelnost, kupte si ostrou odlehčenou vyrámovanou verzi Competition Series. Jedná se o odlehčený speciál, který přišel o všechny komfortní a rozmazluj... (Pokračování...)
Auta
Dávno už neplatí, že by byl hybrid symbolem pomalé a nudné jízdy na spotřebu. Nová hybridní Panamera Turbo S E-Hybrid je totiž aktuálně nejvýkonnější sériově vyráběné Porsche. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný V8 má výkon 550 koní, elektromotor dalších 163 kon... (Pokračování...)
Auta
Exkluzivní supersport Pagani Huayra už pět let vyvolává rozruch, kdekoli se objeví. Všechny ostatní supersporty vedle něj působí stejně všedně jako Octavia v kombíku s dieselem. Nyní se do rodiny těchto mimořádně vzácných aut přidává i dlouho očekávaná Huayra Roadster, o kter... (Pokračování...)
Auta
Automobilka Ferrari slaví 70 let existence a nový vrcholný dvanáctiválcový model je jen jedním z několika zajímavých vozů, které letos uvidíme. Novinka se jmenuje 812 Superfast a vlastně nahrazuje Ferrari F12berlinetta a F12tdf. Vzhled má připomínat legendární Ferrari 365 GTB4 z roku 1969. Z... (Pokračování...)
Auta
Chevrolet připravil pro Camaro speciální paket 1LE orientovaný především na tu klientelu, která se svým autem ráda vyrazí na závodní okruh. Můžete ho mít na jakoukoli verzi Camara včetně základního šestiválce (v USA), ale asi nejlépe to celé vynikne na vrcholné... (Pokračování...)
Auta
V 90. letech byl ráfek Rally Racing zářivou ikonou a obouvaly jej všechny přední týmy soutěžící v mistrovství světa v rallye, Carlos Sainz se na nich roku 1990 stal šampionem. Nadčasový a nezaměnitelný design nyní italský výrobce vrací zpět do své nabídky, byť lehce upraven... (Pokračování...)