Mercedes-AMG E 63 4Matic+ Kombi: Pro převážení rodiny na chatu

Čtěte více: Auta
Vydáno: 10. 3. 2017  /   Aktualizováno: 10. 3. 2017
Mercedes-AMG E 63 4Matic+ Kombi: Pro převážení rodiny na chatu
Potřebujete rychle převážet rodinu se všemi proprietami o víkendu na chatu nebo máte firmu na expresní malování pokojů? Nutně potřebujete kombík AMG E 63...

Po sedanu přichází i praktičtější karosářská varianta se stejně zběsilými parametry. 571 koní a 750 Nm, resp. 612 koní a 850 Nm v případě verze E 63 S produkuje dvěma turbodmychadly přeplňovaný V8 o objemu 4,0 litru, který přes devítistupňovou samočinnou převodovku AMG Speedshift MCT (používá mokrou spojku namísto hydrodynamického měniče) a transmise AMG Performance 4Matic+ s elektromechanicky ovládanou spojkou pohání všechna kola. Tento systém přináší výhodu plně variabilního rozložení síly motoru mezi přední a zadní kola a tím optimální trakci za jakýchkoli podmínek. U obou verzí je maximální rychlost omezena na obligátních 250 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h  je dílem 3,6, resp. 3,5 sekundy. Verze E 63 S nabízí pár věcí navíc – u pohonu všech kol nechybí driftovací režim, zadní samosvorný diferenciál není mechanický, ale ovládaný elektronikou a uložení motoru má dynamické silentbloky s proměnnou tuhostí, která se mění od komfortního měkkého uložení po pevné sportovní.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)