Známé tváře, navrátilec i nováček. Sestava Mercedesu na DTM

Čtěte více: Auta
Vydáno: 17. 3. 2017  /   Aktualizováno: 17. 3. 2017
Známé tváře, navrátilec i nováček. Sestava Mercedesu na DTM
Mercedes si dal s oznámením sexteta svých jezdců pro letošní ročník DTM na čas, nakonec sází především na zkušenost.

Automobilky závodící v DTM se dohodly, že letos omezí počet každou z nich nasazovaných vozů na šest, a když na konci loňské sezóny Mercedes oznámil angažmá nejlepšího loňského pilota Audi Edoarda Mortary, bylo jasné, že u Mercedesu bude na sedačky jezdců přetlak. Jen připomenu, že už dříve bylo rozhodnuto, že se o všech šest vozů bude starat tovární tým HWA, a týmy ART a Mücke tak v DTM už letos působit nebudou. A kdo tedy bude letos za Mercedes v DTM závodit? Páteří týmu jsou bývalí šampioni Gary Paffett a Paul Di Resta, zkušený Robert Wickens a mladík Lucas Auer. O Mortarovi už řeč byla a posledním nominovaným je Maro Engel, který se do DTM vrací po pěti letech, jež strávil v zámořské sérii V8 Supercars a v závodech GT vozů. Testovacím a rezervním jezdcem je loni druhý muž mistrovství Evropy Maximilian Günther. Velké dilema měl Mercedes ohledně Felixe Rosenqvista, ten loni startoval jen v několika závodech, ale dokázal se prosadit. Nakonec bylo rozhodnuto, že se bude soustředit na závodění v sérii elektrických monopostů Formula E, do níž se Mercedes už brzy chystá vstoupit.

Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)
Auta
Na znovuzrození slavného sportovního modelu Renault-Alpine A110 se čekalo opravdu hodně dlouho. Vždyť první koncepty byly představeny už před více než šesti lety. Nyní tu konečně máme sériové auto, které zamíří k dealerům ve druhé polovině roku. Náš trh se podle všeho dočk... (Pokračování...)
Auta
Naprosto šílený off-road G 650 Landaulet trochu zastínil jednu poměrně zásadní novinku Mercedesu. Je to čtyřdveřové kupé AMG GT, které bylo v Ženevě představeno ve formě konceptu. Ovšem tvary a provedení detailů napovídají, že sériová výroba zase až tak daleko není. Porsche... (Pokračování...)
Auta
Příchod minulé generace Porsche 911 GT3 vyvolal mezi puristy velkou vlnu nevole. Ohledně mechaniky byly sice základní parametry tradičního plochého atmosférického šestiválce v pořádku, ale auto bylo možné pořídit pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Jakkoli díky tomu byla GT3... (Pokračování...)