Mercedes-AMG GT: Oslava výročí sportovní divize AMG

Čtěte více: Auta
Vydáno: 22. 3. 2017  /   Aktualizováno: 22. 3. 2017
Mercedes-AMG GT: Oslava výročí sportovní divize AMG
Sportovní divize AMG letos slaví půlstoletí od svého vzniku a Mercedes pochopitelně chce toto jubileum patřičným způsobem připomenout.

Hned od počátku letošního roku proto přichází s modernizací modelové řady GT, kterou poznáte podle přepracované přední masky nazvané Panamericana, přebrané z nejvýkonnější verze GT R, a zvětšené byly rovněž postranní „lapače“ vzduchu v předním nárazníku. Pak se změny týkají především techniky. Základní verze posílila o čtrnáct koní na výsledných 476, které bez ohledu na karosářskou verzi stačí k akceleraci z nuly na 100 km/h za rovné čtyři sekundy. Nad tímto provedením najdete GT S pouze jako kupé, přičemž i tato verze dostala čtyřlitrový V8 biturbo s lehce zvýšeným výkonem z 510 na 522 koní. Asi největší novinkou je GT C, která je po faceliftu k mání i jako kupé. Stejně jako roadster má 557 koní (0–100 km/h za 3,7 sekundy), o téměř šest centimetrů rozšířené blatníky, především ale systém řízení kol zadní nápravy z nejsilnější varianty. Tou je i nadále GT R s maximálním výkonem 585 koní, schopností pokořit 100 km/h za 3,6 sekundy a jezdící až 318 km/h.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)