SEAT Ibiza: Tohle je pátá generace, seznamte se

Čtěte více: Auta
Vydáno: 27. 3. 2017  /   Aktualizováno: 27. 3. 2017
SEAT Ibiza: Tohle je pátá generace, seznamte se
Španělská automobilka odhalila pátou generaci modelové řady Ibiza. Stojí na zbrusu nové platformě a nabídne motory s výkonem od 80 do 150 koní.

Zepředu vypadá jako Leon, nicméně to, na co se díváte, je kompletně nová Ibiza. Jako první vůz koncernu Volkswagen je postavená na nové variantě modulární platformy MQB s přídomkem A0, která výrazným způsobem mění některé základní rozměry. Malý hatchback je o dva milimetry kratší a o milimetr nižší než předchůdce, nicméně jeho šířka narostla o 87 mm a o celých 95 mm se podařilo prodloužit rozvor na celkových 2564 mm. SEAT slibuje významné zvětšení interiéru, a to včetně zavazadlového prostoru. Jeho základní objem vyrostl o 63 na 355 litrů. Co uvedené změny provedly s hmotností Ibizy, prozatím nevíme, konstruktérům se však podařilo zvýšit torzní tuhost karoserie až o 30 %. Dále byste asi měli vědět, že Ibiza dorazí na trh s pětidveřovou karoserií a od počátku bude k mání se třemi motory. Základem se stane přeplňovaný zážehový litrový tříválec naladěný na 95, respektive 115 koní a významnou novinou je nový čtyřválec 1.5 TSI Evo, který bude mít 150 koní. Diesel bude pod kapotou novinky pouze jeden, konkrétně čtyřválec 1.6 TDI, ovšem nabízen bude ve třech výkonových variantách. Nejslabší bude mít 80, prostřední 95 a nejsilnější nabídne 115 koní. Alternativou k těmto pohonným jednotkám se pak stane motor 1.0 TSI CNG naladěný na 90 koní a schopný spalovat zemní plyn. Pokud jde o převodovky, modely s výkonem do 95 koní dostanou pětistupňový manuál, silnější motorizace budou pro změnu párovány se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a vybrané verze i s příplatkovou sedmistupňovou převodovkou DSG.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)