Hybridy ve WRC (zatím) nebudou

Čtěte více: Auta
Vydáno: 5. 4. 2017  /   Aktualizováno: 14. 4. 2017
Hybridy ve WRC (zatím) nebudou
Ačkoli se v F1 nebo mistrovství světa vytrvalostních závodů už nějakou dobu závodí s auty poháněnými hybridními pohonnými jednotkami, ve WRC se minimálně v nejbližších pěti letech neobjeví.

Mezinárodní automobilová federace sice začala zkoumat možnosti, jak hybridní systémy nebo plně elektrické vozy zakomponovat do WRC, zároveň ale automobilkám slíbila, že v následujících pěti letech technické předpisy měnit nebude. První neokruhovou sérií, kde se elektrické vozy objeví, bude rallyekros, v roce 2018 pro ně bude vypsána speciální třída v americké Global Rallycross Series. Závodit se v ní bude s vozy, které vyvíjí bývalý soutěžák Manfred Stohl, budou postaveny na základech Peugeotu 207 S2000 a představeny mají být příští rok. Podle šéfa rallye komise FIA Jarma Mahonena jsou soutěže z pohledu zavedení hybridních a elektrických pohonných jednotek jednou z nejtěžších disciplín. Jedna z variant FIA mluví o tom, že by závodní auta jezdila na elektřinu na přejezdech mezi rychlostními zkouškami a klasický spalovací motor by používala jenom na „erzetách“. FIA hodlá o dalších možných řešeních diskutovat s automobilkami.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)