Porsche Panamera Sport Turismo: Panamera v kombíku

Čtěte více: Auta
Vydáno: 7. 4. 2017  /   Aktualizováno: 14. 4. 2017
Porsche Panamera Sport Turismo: Panamera v kombíku
Chtěli jste vždycky Panameru v kombíku? Tak tady ji máte. Dodávána bude výhradně s pohonem všech kol.

Porsche na autosalon do Ženevy přivezlo novou karosářskou verzi Panamery. Jmenuje se Sport Turismo a je to něco mezi hatchbackem a kombi. Klidně můžete použít označení shooting brake. Nová Panamara je více než pět metrů dlouhá a má skoro třímetrový rozvor. Uvnitř je pět sedadel, ale Porsche konfiguraci označuje jako 4+1. Kufr má v základním uspořádání objem 520 litrů a sklopením zadních sedadel ho lze zvětšit až na 1390 litrů. Pod kapotou jsou známé motory, začíná se u V6 o výkonu 330 koní a na vrcholu je prozatím V8 bi-turbo o výkonu 550 koní. Nechybí ani hybrid s výkonem 462 koní nebo osmiválcový diesel, všechny motorizace mají standardně samočinnou převodovku a pohon všech kol. Dokonce ani Panameře Sport Turismo nechybí aktivní zadní spoiler, který se automaticky vysouvá v závislosti na rychlosti a naklápí se pod úhlem až 26 stupňů. Známé jsou už i německé ceny. Základní provedení stojí v přepočtu 2,6 milionu korun, vrcholné Turbo přijde zhruba na 4 250 000 Kč.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)