Mercedes-Benz třídy E Cabrio: Nová generace třídy E

Čtěte více: Auta
Vydáno: 10. 4. 2017  /   Aktualizováno: 14. 4. 2017
Mercedes-Benz třídy E Cabrio: Nová generace třídy E
Nová generace otevřené třídy E je větší a prostornější. A bude do ní také méně foukat.

Kabriolet Mercedes třídy E vstupuje do nové generace a asi nikoho nepřekvapí, že si vypůjčil prakticky celý technický základ od již dříve představeného Mercedesu E Coupé, včetně motorů. Pod kapotou tak může být čtyřválcový diesel, zážehový čtyřválec a jen jeden šestiválec ve verzi E 400. K vybraným motorům lze samozřejmě přiobjednat i pohon všech kol 4Matic. Časem se asi dočkáme i verze AMG E 43 a možná i vrcholného AMG E 63, ale to budeme muset ještě nějaký měsíc vydržet. Proti minulé generaci třídy E Cabrio je v té nové více místa a pocítit by to měli i příležitostní cestující na zadních sedadlech. Například na nohy tu najdou o 10 cm více prostoru. Mercedes opět použil několik drobností, které mají zpříjemnit cestování v horším počasí i se střechou dole. Nechybí tak deflektor vysouvající se z rámu čelního okna, který snižuje turbulence v kabině. Samozřejmostí je pak systém Air Scarf, foukající teplý vzduch z výdechů v hlavových opěrkách na šíje cestujících. Už se stalo standardem, že s látkovou střechou můžete manipulovat za jízdy. Mercedes-Benz třídy E Cabrio ji složí nebo natáhne za dvacet sekund v rychlostech do 50 km/h.

Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)
Auta
Na znovuzrození slavného sportovního modelu Renault-Alpine A110 se čekalo opravdu hodně dlouho. Vždyť první koncepty byly představeny už před více než šesti lety. Nyní tu konečně máme sériové auto, které zamíří k dealerům ve druhé polovině roku. Náš trh se podle všeho dočk... (Pokračování...)
Auta
Naprosto šílený off-road G 650 Landaulet trochu zastínil jednu poměrně zásadní novinku Mercedesu. Je to čtyřdveřové kupé AMG GT, které bylo v Ženevě představeno ve formě konceptu. Ovšem tvary a provedení detailů napovídají, že sériová výroba zase až tak daleko není. Porsche... (Pokračování...)
Auta
Příchod minulé generace Porsche 911 GT3 vyvolal mezi puristy velkou vlnu nevole. Ohledně mechaniky byly sice základní parametry tradičního plochého atmosférického šestiválce v pořádku, ale auto bylo možné pořídit pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Jakkoli díky tomu byla GT3... (Pokračování...)