Mercedes-Benz třídy E Cabrio: Nová generace třídy E

Čtěte více: Auta
Vydáno: 10. 4. 2017  /   Aktualizováno: 14. 4. 2017
Mercedes-Benz třídy E Cabrio: Nová generace třídy E
Nová generace otevřené třídy E je větší a prostornější. A bude do ní také méně foukat.

Kabriolet Mercedes třídy E vstupuje do nové generace a asi nikoho nepřekvapí, že si vypůjčil prakticky celý technický základ od již dříve představeného Mercedesu E Coupé, včetně motorů. Pod kapotou tak může být čtyřválcový diesel, zážehový čtyřválec a jen jeden šestiválec ve verzi E 400. K vybraným motorům lze samozřejmě přiobjednat i pohon všech kol 4Matic. Časem se asi dočkáme i verze AMG E 43 a možná i vrcholného AMG E 63, ale to budeme muset ještě nějaký měsíc vydržet. Proti minulé generaci třídy E Cabrio je v té nové více místa a pocítit by to měli i příležitostní cestující na zadních sedadlech. Například na nohy tu najdou o 10 cm více prostoru. Mercedes opět použil několik drobností, které mají zpříjemnit cestování v horším počasí i se střechou dole. Nechybí tak deflektor vysouvající se z rámu čelního okna, který snižuje turbulence v kabině. Samozřejmostí je pak systém Air Scarf, foukající teplý vzduch z výdechů v hlavových opěrkách na šíje cestujících. Už se stalo standardem, že s látkovou střechou můžete manipulovat za jízdy. Mercedes-Benz třídy E Cabrio ji složí nebo natáhne za dvacet sekund v rychlostech do 50 km/h.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)