Range Rover Velar: Nový model vyplňuje mezeru

Čtěte více: Auta
Vydáno: 11. 4. 2017  /   Aktualizováno: 14. 4. 2017
Range Rover Velar: Nový model vyplňuje mezeru
Nový model Range Roveru vyplňuje mezeru mezi Evoquem a Range Roverem Sport.

Range Rover Velar využívá technické prvky Jaguaru F-Type a je to první Range Rover, který je primárně zaměřený na silnice. I tak má ale udávanou brodivost 650 mm, což je skutečně hodně – a pochybujeme, že ji budou potenciální klienti vůbec někdy potřebovat. Velar si od Jaguaru půjčil i zajímavý detail v podobě vysouvacích klik dveří. Uvnitř je to klasický Land Rover, ale novinkou je systém s dotykovými displeji Touch Pro Duo. Mechanických tlačítek je tu už naprosté minimum. Range Rover Velar dostal nové motory řady Ingenium, prozatím jde o několik výkonových verzí zážehového i vznětového čtyřválce o objemu 2,0 litru. Základní motorizace má výkon 180 koní, prozatím vrcholný V6 z Jaguaru F-Pace má výkon 380 koní. Ačkoli má Range Rover Velar standardně pohon všech kol a automat, primárně pohání zadní kola a ta přední se připojují až podle potřeby. Za příplatek lze mít pneumatické odpružení propůjčující vozu světlou výšku 251 mm, u šestiválců bude standardem. Novinkou nabídky jsou příplatkové laserové světlomety s dosvitem až 550 metrů.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)