Renault Alpine A110: Vrací se v plné parádě

Čtěte více: Auta
Vydáno: 13. 4. 2017  /   Aktualizováno: 14. 4. 2017
Renault Alpine A110: Vrací se v plné parádě
Čekání je u konce, novodobý Renault Alpine se vrací v plné parádě s motorem vzadu.

Renault konečně odhalil produkční verzi dlouho slibovaného sporťáku Alpine A110, s nímž vzpomíná na legendární kupé s motorem vzadu ze 60. a 70. let. Novinka ale není jen designová připomínka, i ona má motor vzadu za kabinou a vypadá to, že se tu tvoří nová konkurence pro Porsche Cayman. Celá platforma a velká část karoserie jsou z hliníku, takže tento kompaktní sportovní Renault určitě nebude žádný otesánek. Pohonná jednotka v době uzávěrky ale ještě nebyla potvrzena, pouze se spekulovalo o přeplňovaném dvoulitru s výkonem 300 koní. Následně bychom se měli dozvědět i zaváděcí evropské ceny. Renault Alpine A110 rozhodně nebude žádné ořezávátko, už první videa z testování prototypů naznačila, že jízda bokem nebude tomuto vozu úplně cizí. Dobrou zprávou také je, že Renault chtěl vyvinout jednoduchý a poměrně přímočarý sporťák, u kterého půjde hlavně o pocit z řízení a dynamiku.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)