Mitsubishi Eclipse Cross: Slavné jméno se vrací

Čtěte více: Auta
Vydáno: 18. 4. 2017  /   Aktualizováno: 18. 4. 2017
Mitsubishi Eclipse Cross: Slavné jméno se vrací
Slavné jméno se vrací, ale nikoli na sportovním kupé, nýbrž na módním SUV.

Jméno Eclipse se naposledy na Mitsubishi objevilo v roce 2011, kdy skončila výroba čtvrté generace slavného kupé. Ačkoli to nebyl vyhraněný sporťák, od roku 1989 bylo prodáno okolo 1,4 milionu kusů. Proslavilo se i díky prvnímu filmu ze série Rychle a zběsile. Nyní se slavné jméno vrací na SUV Mitsubishi Eclipse Cross, což je kompaktní crossver. Ani nabídka motorizací toho se sportováním moc společného mít nebude. Vedle obligátního dieselu o objemu 2,2 litru kombinovaného s osmistupňovým automatem bude v nabídce ještě přeplňovaná zážehová „jedna-pětka“ s CVT převodovkou. Ta bude pracovat s osmi virtuálními stupni, takže se ve sportovním režimu bude chovat více jako klasická převodovka bez monotónního hučení jako na skútru. Nové pojetí interiéru ukazuje, že se Mitsubishi snaží přiblížit evropským zvyklostem, a chybět nebude moderní multimediální systém se širokými možnostmi konektivity s tzv. chytrými telefony. Do prodeje se Mitsubishi Eclipse Cross dostane až příští rok na jaře.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)