DS 7 Crossback: První SUV od luxusní divize Citroënu

Čtěte více: Auta
Vydáno: 19. 4. 2017  /   Aktualizováno: 19. 4. 2017
DS 7 Crossback: První SUV od luxusní divize Citroënu
Luxusní divize automobilky Citroën představuje své první SUV. Umí se řídit samo, ale na hydropneumatický podvozek zapomeňte.

Stejně jako ostatní vozy značky DS se i nové SUV DS 7 Crossback snaží vyvolat dojem, že s konzumními modely Citroënu nemá nic společného. Případní zájemci se mohou dokonce těšit i na plug-in hybridní systém s přeplňovanou zážehovou „jedna-šestkou“ o výkonu 200 koní a dvěma elektromotory. Celkový výkon hybridu činí 300 koní a díky 13kWh akumulátoru údajně na jedno nabití ujede až 60 km. Doma si ho z běžné zásuvky nabijete za 4,5 hodiny. Hybrid je zajímavý i tím, že elektřina pohání zadní kola, takže z vozu může vzniknout čtyřkolka. Všechny ostatní motory budou jen s pohonem předních kol. Začíná se u tříválce 1.2 PureTech (130 koní) a následují dvě verze čtyřválce o objemu 1,6 litru (180 a 225 koní). Samozřejmě budou i diesely, konkrétně 1.6 BlueHDi (130 koní) a 2.0 BlueHDi (180 koní). Místo klasických budíků už najdete jen digitální displeje, ale kdo se těšil na hydropneumatický podvozek, bude zklamán. DS 7 Crossback má klasické adaptivní tlumiče a pružiny, ty ovšem spolupracují s kamerou, která snímá asfalt před autem, a podle toho elektronika tlumiče nastaví. Adaptivní tempomat pak umí následovat auto před sebou od zastavení až do rychlosti 180 km/h a udrží se i v jízdním pruhu.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)