Peugeot Instinct Concept: Budoucnost autonomních aut

Čtěte více: Auta
Vydáno: 20. 4. 2017  /   Aktualizováno: 20. 4. 2017
Peugeot Instinct Concept: Budoucnost autonomních aut
Peugeot ukazuje, jak si představuje budoucnost autonomních aut. Rozpoznají vaši náladu a životní styl.

Na úvod jedna dobrá zpráva. I přes to, že se jedná o koncept autonomního vozu, tedy takového, který se dovede řídit úplně sám, počítá Peugeot s tím, že si své auto budete chtít občas řídit sami. Koncept Peugeot Instinct je tak vlastně vize toho, jak by mohlo podobně koncipované auto blízké budoucnosti vypadat a především fungovat. Naznačuje také, kudy se chce Peugeot při vývoji takových aut ubírat. Zajímavá je funkce rozpoznávání nálady a životního stylu. Autonomní Peugeot tak z vašich aplikací ze spárovaných zařízení pozná, co jste právě dělali, co budete dělat, jak se cítíte a podle toho upraví styl a způsob své autonomní jízdy. Jelikož se jedná především o představu „chování auta“, o technice se automobilka příliš nezmiňuje. Víme jen, že je pod kapotou plug-in hybridní pohonná jednotka o výkonu 300 koní. Data o zrychlení, maximální rychlosti či spotřebě k dispozici nejsou. Ambice na brzkou sériovou výrobu tak docela zajímavý koncept Peugeotu s karoserií shooting brake nemá.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)