Pagani Huayra Roadster: 75 milionů, přesto vyprodáno

Čtěte více: Auta
Vydáno: 26. 4. 2017  /   Aktualizováno: 26. 4. 2017
Pagani Huayra Roadster: 75 milionů, přesto vyprodáno
Nemusíte snít ani šetřit. Tento úchvatný roadster za neskromných 75 milionů korun je už totiž beznadějně vyprodaný.

Exkluzivní supersport Pagani Huayra už pět let vyvolává rozruch, kdekoli se objeví. Všechny ostatní supersporty vedle něj působí stejně všedně jako Octavia v kombíku s dieselem. Nyní se do rodiny těchto mimořádně vzácných aut přidává i dlouho očekávaná Huayra Roadster, o které se vlastně mluvilo už od samého počátku výroby modelu. Nemyslete si ale, že u Pagani jen uřízli střechu a dali autu posílené topení. Ve skutečnosti je to úplně nový model, který technicky vychází ze speciálu Pagani Huayra BC a s původní Huayrou sdílí vlastně jen koncepci a pár detailů. Nový skelet a karoserie stojí nejen za snížením hmotnosti ve srovnání s kupé o 80 kg, ale také za zvýšením torzní tuhosti. Obvykle tomu bývá u roadsterů naopak. K pohonu opět slouží přeplňovaný dvanáctiválec od Mercedesu-AMG o objemu 6,0 litru, který přes sekvenční sedmistupňovou převodovku z Huayry BC posílá na zadní kola výkon 764 koní a rovných 1000 Nm. Díky upravenému podvozku a aktivní aerodynamice zvládne 1280 kg těžký (nebo spíše lehký) Roadster generovat v zatáčkách přetížení až 1,8 g. Kupé umělo „jen“ 1,68 g. Zajímavé je, že Pagani neudává oficiální hodnoty zrychlení ani nejvyšší rychlosti, ale tipujeme, že se od kupé (2,8 sekundy na „stovku“ a 383 km/h) moc lišit nebudou. Italský malosériový výrobce, který je známý naprostou posedlostí při řešení sebemenších detailů a drobností, si za Huayru Roadster řekl 2,28 milionu eur. To je po přepočtu na koruny a připočtení DPH asi 75 milionů korun. A všech sto aut (víc Roadsterů nebude) za tuto sumu už vybrané skupině klientů prodal.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)