Ford Fiesta ST: Dvě stě koní

Čtěte více: Auta
Vydáno: 3. 5. 2017  /   Aktualizováno: 3. 5. 2017
Ford Fiesta ST: Dvě stě koní
Ford Fiesta dostal tříválec, který občas běží jenom na dva válce. Má ale výkon rovných dvě stě koní.

Kam ten svět spěje, když už i ostrý hatchback má downsizovaný tříválec? Ford omladil rychlou Fiestu ST a místo čtyřválcové „jedna-šestky“ je pod kapotou úplně nový tříválec o objemu 1,5 litru. Aby toho nebylo málo, při částečném zatížení se ještě jeden válec odpojí, takže nová rychlá Fiesta je vlastně jen dvouválec. Jenže motor má špičkový výkon 200 koní, točivý moment 290 Nm a z nuly na 100 km/h Fiesta ST zrychlí za 6,7 sekundy. Další údaje Ford zatím neuvádí. Zajímavostí je, že válec se odpojí nebo připojí za pouhých 14 milisekund. Například mrknutí oka trvá asi 50 milisekund, takže řidič přepínání válců snad ani nepostřehne. Nově se bude Ford Fiesta ST prodávat i v pětidveřovém provedení a dostanete nejen přepínání jízdních režimů, ale také elektronickou náhražku samosvorného diferenciálu, která přibrzďuje nadlehčené vnitřní kolo. Nechybí ale klasická přímo řazená převodovka a dokonce i mechanická ruční brzda, která je dnes už docela velkou vzácností. Spolu s plně vypínatelným systémem kontroly stability pak nová Fiesta ST slibuje dostatek pubertální zábavy. I o ten správný zvuk má být postaráno.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)