Nová sezona DTM hned s několika novinkami

Čtěte více: Auta
Vydáno: 5. 5. 2017  /   Aktualizováno: 15. 5. 2017
Nová sezona DTM hned s několika novinkami
Na začátku května odstartuje nová sezóna DTM a přinese hned několik novinek nejen z pohledu techniky, ale i formátu závodního víkendu.

Diváci si letos závodních aut na trati užijí více, než tomu bylo v předchozích sezónách, závodní víkend nově totiž obsahuje tři třicetiminutové volné tréninky, dvě dvacetiminutové kvalifikace a dva závody. V porovnání s minulou sezónu jsou ale oba závody stejně dlouhé (55 minut + 1 kolo) a v obou závodech je povinná zastávka v boxech (dříve pouze v nedělním). Když k tomu připočítáte zákaz používání ohřívacích deček na předehřátí pneumatik před jejich výměnou, je to slušný základ k různým strategiím. Důležitá bude schopnost jezdce co nejrychleji zahřát pneumatiky po startu i po zastávce v boxech. Dalším důležitým faktorem jsou nové pneumatiky Hankook, které jsou z měkčí směsi. V prvních kolech budou nabízet vynikající grip, ale rychleji se opotřebují a cit jezdce pro jejich správné využití bude hrát svou ne nepodstatnou roli. O to víc, že má k dispozici jen osm sad pneumatik na celý závodní víkend.

Novou výzvou budou pro týmy mechaniků zastávky v boxech. Nejenže ji budou muset provést v každém závodě, ale platí pro ně nová pravidla. Při zastávce v boxech smí pneumatickou pistoli na povolování a utahování používat jen jeden mechanik na každé straně auta. Výměna pneumatik bude sice delší než v minulosti, ale bude klást na mechaniky větší nároky a zároveň bude nabízet více prostoru pro případnou chybu. Na druhou stranu nejsou týmy svázány žádným „oknem“ v závodě, kdy mají zastávku v boxech provést.

Technické změny pak nejlépe ukazuje porovnání s loňským autem. Cílem bylo auto DTM zlevnit za pomoci ještě většího počtu standardizovaných dílů, zmenšit přítlak, aby byl kladen větší důraz na cit jezdce a více možností k předjíždění, a také zvýšit výkon, aby byly kladeny větší nároky na opotřebení pneumatik a vzrostla role jezdce.

Jak se vše podařilo, uvidí diváci přímo na okruhu o víkendu 5. až 7. května. Pokud se na Hockenheim zrovna nechystáte, přímé přenosy bude i letos u nás vysílat O2 TV Sport.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)