Nová sezona DTM hned s několika novinkami

Čtěte více: Auta
Vydáno: 5. 5. 2017  /   Aktualizováno: 15. 5. 2017
Nová sezona DTM hned s několika novinkami
Na začátku května odstartuje nová sezóna DTM a přinese hned několik novinek nejen z pohledu techniky, ale i formátu závodního víkendu.

Diváci si letos závodních aut na trati užijí více, než tomu bylo v předchozích sezónách, závodní víkend nově totiž obsahuje tři třicetiminutové volné tréninky, dvě dvacetiminutové kvalifikace a dva závody. V porovnání s minulou sezónu jsou ale oba závody stejně dlouhé (55 minut + 1 kolo) a v obou závodech je povinná zastávka v boxech (dříve pouze v nedělním). Když k tomu připočítáte zákaz používání ohřívacích deček na předehřátí pneumatik před jejich výměnou, je to slušný základ k různým strategiím. Důležitá bude schopnost jezdce co nejrychleji zahřát pneumatiky po startu i po zastávce v boxech. Dalším důležitým faktorem jsou nové pneumatiky Hankook, které jsou z měkčí směsi. V prvních kolech budou nabízet vynikající grip, ale rychleji se opotřebují a cit jezdce pro jejich správné využití bude hrát svou ne nepodstatnou roli. O to víc, že má k dispozici jen osm sad pneumatik na celý závodní víkend.

Novou výzvou budou pro týmy mechaniků zastávky v boxech. Nejenže ji budou muset provést v každém závodě, ale platí pro ně nová pravidla. Při zastávce v boxech smí pneumatickou pistoli na povolování a utahování používat jen jeden mechanik na každé straně auta. Výměna pneumatik bude sice delší než v minulosti, ale bude klást na mechaniky větší nároky a zároveň bude nabízet více prostoru pro případnou chybu. Na druhou stranu nejsou týmy svázány žádným „oknem“ v závodě, kdy mají zastávku v boxech provést.

Technické změny pak nejlépe ukazuje porovnání s loňským autem. Cílem bylo auto DTM zlevnit za pomoci ještě většího počtu standardizovaných dílů, zmenšit přítlak, aby byl kladen větší důraz na cit jezdce a více možností k předjíždění, a také zvýšit výkon, aby byly kladeny větší nároky na opotřebení pneumatik a vzrostla role jezdce.

Jak se vše podařilo, uvidí diváci přímo na okruhu o víkendu 5. až 7. května. Pokud se na Hockenheim zrovna nechystáte, přímé přenosy bude i letos u nás vysílat O2 TV Sport.

Auta
Nová edice je právě jachtami inspirována. Na první pohled se sice jedná o Bentley Continental GT Convertible v jiné barvě a na nových 21" kolech, ale největší pozornost byla věnována detailům a použitým materiálům. Například stahovací střecha je modrá, nechybí modrá linka na... (Pokračování...)
Auta
Sébastien Loeb už před časem Citroënu svou pomoc při vývoji nabízel, ale teprve až nyní tým uznal, že by asi stálo za to nechat Loeba do auta posadit a získat jeho zpětnou vazbu. „Nemůžu se dočkat, až se vrátím do vozu WRC a okusím, jak se tato disciplína technologicky změnila. Rallye je stále moje v... (Pokračování...)
Auta
Jaguar XJ určitě velmi dobře znáte. Nyní britská automobilka vypustila do světa speciální verzi XJR575, která je jen tak mimochodem historicky nejrychlejším produkčním Jaguarem XJ. Umí totiž jet rychlostí 300 km/h. Jak označení napovídá, kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 XJR byl... (Pokračování...)
Auta
Loni až do závěrečné jízdy bojoval Patrik Hájek o titul evropského šampiona, aby nakonec skončil těsně pod vrcholem. S letošní čtyřdílnou sezónou se tovární pilot Kosmicu rozloučil vítězstvím v posledním závodě ve švédském Kristianstadu a v konečném zú... (Pokračování...)
Auta
Šestiválec v Mercedesu S 450 disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 500 Nm. Kompaktní elektromotor má výkon pouhých 22 koní, ale velký točivý moment 250 Nm. Také verze S 500 už je dnes poháněna pouze šestiválcem spolupracujícím s elektromotorem. Hybridní... (Pokračování...)
Auta
Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin... (Pokračování...)