Nová sezona DTM hned s několika novinkami

Čtěte více: Auta
Vydáno: 5. 5. 2017  /   Aktualizováno: 15. 5. 2017
Nová sezona DTM hned s několika novinkami
Na začátku května odstartuje nová sezóna DTM a přinese hned několik novinek nejen z pohledu techniky, ale i formátu závodního víkendu.

Diváci si letos závodních aut na trati užijí více, než tomu bylo v předchozích sezónách, závodní víkend nově totiž obsahuje tři třicetiminutové volné tréninky, dvě dvacetiminutové kvalifikace a dva závody. V porovnání s minulou sezónu jsou ale oba závody stejně dlouhé (55 minut + 1 kolo) a v obou závodech je povinná zastávka v boxech (dříve pouze v nedělním). Když k tomu připočítáte zákaz používání ohřívacích deček na předehřátí pneumatik před jejich výměnou, je to slušný základ k různým strategiím. Důležitá bude schopnost jezdce co nejrychleji zahřát pneumatiky po startu i po zastávce v boxech. Dalším důležitým faktorem jsou nové pneumatiky Hankook, které jsou z měkčí směsi. V prvních kolech budou nabízet vynikající grip, ale rychleji se opotřebují a cit jezdce pro jejich správné využití bude hrát svou ne nepodstatnou roli. O to víc, že má k dispozici jen osm sad pneumatik na celý závodní víkend.

Novou výzvou budou pro týmy mechaniků zastávky v boxech. Nejenže ji budou muset provést v každém závodě, ale platí pro ně nová pravidla. Při zastávce v boxech smí pneumatickou pistoli na povolování a utahování používat jen jeden mechanik na každé straně auta. Výměna pneumatik bude sice delší než v minulosti, ale bude klást na mechaniky větší nároky a zároveň bude nabízet více prostoru pro případnou chybu. Na druhou stranu nejsou týmy svázány žádným „oknem“ v závodě, kdy mají zastávku v boxech provést.

Technické změny pak nejlépe ukazuje porovnání s loňským autem. Cílem bylo auto DTM zlevnit za pomoci ještě většího počtu standardizovaných dílů, zmenšit přítlak, aby byl kladen větší důraz na cit jezdce a více možností k předjíždění, a také zvýšit výkon, aby byly kladeny větší nároky na opotřebení pneumatik a vzrostla role jezdce.

Jak se vše podařilo, uvidí diváci přímo na okruhu o víkendu 5. až 7. května. Pokud se na Hockenheim zrovna nechystáte, přímé přenosy bude i letos u nás vysílat O2 TV Sport.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)