Jaguar vyvíjí závodní GT

Čtěte více: Auta
Vydáno: 11. 5. 2017  /   Aktualizováno: 15. 5. 2017
Jaguar vyvíjí závodní GT
Po více než 50 letech...

Základem je model F-Type, auto je vyvíjeno pro závody v kategorii GT4 a celé to má na starosti oddělení Special Vehicle Operations ve Warwickshiru. Jedná se tak o první závodní auto od 60. let a modelu E-Type Lightweight, které si Jaguar vyvíjí vlastními silami. Jaguar si na to najal Grahama Humphryse, designéra BMW V12 LMR, které v roce 1999 vyhrálo 24h v Le Mans. Humphrys naposledy působil u Aston Martinu, kde společně s Adrianem Neweyem projektoval hypersport Valkyrie. V minulosti také pracoval na vývoji závodního Bentley Continetal GT3. Finance na vývoj F-Typu GT4 podle všeho plynou od Jamese Holdera, jednoho ze zakladatelů oděvní značky Superdry.

Ten loni startoval ve vybraných závodech britského a evropského GT šampionátu s Aston Martinem Vantage GT4. Údajně by měly vzniknout celkem tři vozy, které se v průběhu sezóny objeví v mistrovství Evropy GT4. F-Type GT4 bude první oficiální závodní auto Jaguaru od XKR GT2, které s podporou automobilky vyvíjel tým Paula Gentilozziho. Je ale potřeba říci, že F-Type GT4 není návratem automobilky do závodů GT, přestože už před několika lety byla blízko rozhodnutí spustit vývoj F-Typu GT3. Jaguar se bude nadále soustředit na své působení v sérii Formula E.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)