Jaguar vyvíjí závodní GT

Čtěte více: Auta
Vydáno: 11. 5. 2017  /   Aktualizováno: 15. 5. 2017
Jaguar vyvíjí závodní GT
Po více než 50 letech...

Základem je model F-Type, auto je vyvíjeno pro závody v kategorii GT4 a celé to má na starosti oddělení Special Vehicle Operations ve Warwickshiru. Jedná se tak o první závodní auto od 60. let a modelu E-Type Lightweight, které si Jaguar vyvíjí vlastními silami. Jaguar si na to najal Grahama Humphryse, designéra BMW V12 LMR, které v roce 1999 vyhrálo 24h v Le Mans. Humphrys naposledy působil u Aston Martinu, kde společně s Adrianem Neweyem projektoval hypersport Valkyrie. V minulosti také pracoval na vývoji závodního Bentley Continetal GT3. Finance na vývoj F-Typu GT4 podle všeho plynou od Jamese Holdera, jednoho ze zakladatelů oděvní značky Superdry.

Ten loni startoval ve vybraných závodech britského a evropského GT šampionátu s Aston Martinem Vantage GT4. Údajně by měly vzniknout celkem tři vozy, které se v průběhu sezóny objeví v mistrovství Evropy GT4. F-Type GT4 bude první oficiální závodní auto Jaguaru od XKR GT2, které s podporou automobilky vyvíjel tým Paula Gentilozziho. Je ale potřeba říci, že F-Type GT4 není návratem automobilky do závodů GT, přestože už před několika lety byla blízko rozhodnutí spustit vývoj F-Typu GT3. Jaguar se bude nadále soustředit na své působení v sérii Formula E.

Auta
Nová edice je právě jachtami inspirována. Na první pohled se sice jedná o Bentley Continental GT Convertible v jiné barvě a na nových 21" kolech, ale největší pozornost byla věnována detailům a použitým materiálům. Například stahovací střecha je modrá, nechybí modrá linka na... (Pokračování...)
Auta
Sébastien Loeb už před časem Citroënu svou pomoc při vývoji nabízel, ale teprve až nyní tým uznal, že by asi stálo za to nechat Loeba do auta posadit a získat jeho zpětnou vazbu. „Nemůžu se dočkat, až se vrátím do vozu WRC a okusím, jak se tato disciplína technologicky změnila. Rallye je stále moje v... (Pokračování...)
Auta
Jaguar XJ určitě velmi dobře znáte. Nyní britská automobilka vypustila do světa speciální verzi XJR575, která je jen tak mimochodem historicky nejrychlejším produkčním Jaguarem XJ. Umí totiž jet rychlostí 300 km/h. Jak označení napovídá, kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 XJR byl... (Pokračování...)
Auta
Loni až do závěrečné jízdy bojoval Patrik Hájek o titul evropského šampiona, aby nakonec skončil těsně pod vrcholem. S letošní čtyřdílnou sezónou se tovární pilot Kosmicu rozloučil vítězstvím v posledním závodě ve švédském Kristianstadu a v konečném zú... (Pokračování...)
Auta
Šestiválec v Mercedesu S 450 disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 500 Nm. Kompaktní elektromotor má výkon pouhých 22 koní, ale velký točivý moment 250 Nm. Také verze S 500 už je dnes poháněna pouze šestiválcem spolupracujícím s elektromotorem. Hybridní... (Pokračování...)
Auta
Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin... (Pokračování...)