Volvo XC60: Zmenšená XC90

Čtěte více: Auta
Vydáno: 12. 5. 2017  /   Aktualizováno: 15. 5. 2017
Volvo XC60: Zmenšená XC90
Nové Volvo XC60 je vlastně taková zmenšená XC90 se všemi moderními bezpečnostními asistenty.

Volvo XC60 vypadá, jako byste vzali XC90 a nastavili v editoru „zmenšit na 90 %“. Základem nového modelu je rovněž modulární platforma SPA, což znamená přeplňované dvoulitrové čtyřválce vpředu napříč. Ačkoli Volvo nabízí také hybrid, pamatuje stále ještě také na diesely. Ty jsou i po aktuálních skandálech se šizením při měření emisí v Evropě stále v kurzu. Politici je chtějí zakázat, zdanit a omezit, zákazníci si z toho ale nic moc nedělají a kupují je jako teplé housky.

Dvoulitrový diesel ve verzích D4 a D5 nabídne výkon 190, respektive 235 koní. Zážehový dvoulitr má pak výkon 254 koní ve verzi T5 a 320 koní ve verzi T6. Hybrid se stejně jako v případě XC90 jmenuje T8 Twin Engine a celkový výkon pohonné jednotky činí hodně zajímavých 407 koní.
Volvo je známé tím, že ve svých posledních produktech dělá z řidičů nesvéprávné jedince a úzkostlivě se je snaží uchránit jakéhokoli nebezpečí. XC60 se tak snaží udržet sama v pruhu, hlídá prostor kolem celého auta, dává pozor na chodce, cyklisty a zvěř, udržuje bezpečnou vzdálenost od ostatních aut a podobně. Dokonce se údajně umí vyhnout protijedoucímu autu a zabránit tak srážce.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)