Jeep Compass: Velká modernizace

Čtěte více: Auta
Vydáno: 12. 5. 2017  /   Aktualizováno: 15. 5. 2017
Jeep Compass: Velká modernizace
Velká modernizace se dotkla Jeepu Compass. Konečně vypadá jako opravdový Jeep.

Nový Jeep Compass dorazil i v evropském provedení. Sice se jedná o globální model, ale odlišnosti pro jednotlivé trhy jsou zřejmé. Americká verze má třeba jinak koncipované nárazníky, světlomety a rozdíly najdeme i v interiéru. Základní technika je ale stejná a Jeep se chlubí nejlepšími terénními schopnostmi v dané třídě. Toho ale asi nebude zase tak těžké dosáhnout, když se podíváme na silnice orientovanou konkurenci s pohonem předních kol. Vedle předokolky můžete mít v Jeepu Compass i čtyřkolku, která by toho měla v terénu zvládnout opravdu hodně. Například verze Trailhawk se chlubí o 25 mm vyšším podvozkem a celkovou světlostí 229 mm.

Základem je turbodmychadlem přeplňovaná zážehová 1.4 MultiAir s výkonem 140 koní. Tu můžete mít jen s pohonem předních kol a přímo řazenou převodovkou. Silnější provedení o výkonu 170 koní má devítistupňový automat a čtyřkolku. Nešlo by to ovšem bez dieselu, motor 1.6 Multijet má parametry120 koní a 320 Nm. Ten je také nabízen jen jako předokolka s manuálem. Dvoulitrový diesel má výkon 140 koní, točivý moment 350 Nm a dostanete ho jen s pohonem všech kol. Vybrat si můžete mezi manuálem a automatem. Nejsilnější dvoulitrový diesel má 170 koní a je k dispozici pouze s automatem a pohonem všech kol.

Zásadní modernizace se dotkla bezpečnostních a asistenčních systémů a také výbavy i funkcí multimediálního systému. Prodej evropské verze Jeepu Compass bude zahájen v létě a základní ceny na jednotlivých trzích se budou pohybovat kolem 25 000 eur, tedy asi 670 000 korun.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)