Porsche 911 GT3: Konečně se vrací manuál

Čtěte více: Auta
Vydáno: 17. 5. 2017  /   Aktualizováno: 17. 5. 2017
Porsche 911 GT3: Konečně se vrací manuál
Do klasické GT3 se konečně vrací manuál! Sice za příplatek, ale aspoň něco.

Příchod minulé generace Porsche 911 GT3 vyvolal mezi puristy velkou vlnu nevole. Ohledně mechaniky byly sice základní parametry tradičního plochého atmosférického šestiválce v pořádku, ale auto bylo možné pořídit pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Jakkoli díky tomu byla GT3 rychlejší, řiditelnější a použitelnější, tvrdé jádro volalo po tom, aby se do auta vrátil klasický manuál.

Porsche vyslyšelo nářky téhle velmi malé, nicméně velice hlučné skupiny potenciálních kupců (údajně se prodá méně než deset procent aut právě s přímo řazenou převodovkou) a klasický „šestikvalt“ jim nabídne. Sice za příplatek, ale nabídne. Nová 911 GT3 však kvůli tomu bude pomalejší.
Plochý šestiválec má nyní objem 4,0 litru, kompresní poměr 13,3:1 a zachoval si své atmosférické sání, zatímco běžné verze řady 911 už mají turbodmychadla a menší objem. Výkon nyní dosahuje rovných 500 koní v 8250 min-1. Točivý moment vrcholí v 6000 min-1 hodnotou 480 Nm. Omezovač je nastaven na 9000 min-1, což je na sériový šestiválec s protiběžnými písty vskutku vražedná hodnota.

GT3 s manuálem zrychlí na „stovku“ za 3,9 sekundy a rozjede se na 320 km/h. GT3 vybavená PDK je při akceleraci na 100 km/h o půl sekundy rychlejší, ale má o 2 km/h nižší maximální rychlost. Porsche 911 GT3 má adaptivní tlumiče a o 25 mm snížený podvozek. Řidič si může vybrat ze dvou nastavitelných programů podvozku. Vzadu nechybí aktivní natáčení nápravy pro lepší ovladatelnost a stabilitu. Dokonce už i elektrický posilovač pomáhá s řízením s variabilním převodem od 13,12:1 po 17,15:1.

Základní rozměry obou 911 GT3 se nemění, ale zatímco verze s PDK na váze ukáže 1430 kg (dle normy DIN, takže s provozními náplněmi, zavazadly a řidičem), GT3 s přímo řazenou převodovkou je o 17 kg lehčí. Každá koňská síla motoru se tak stará jen o 2,83 kg hmotnosti.

Porsche začne novou 911 GT3 prodávat v červnu tohoto roku a cena v Německu začíná u 152 416 eur, což je zhruba 4 120 000 korun. Příplatky ještě nejsou známé, ale kromě již zmíněného manuálu si můžete připlatit například za větší nádrž. Základní má objem 64, větší pak 90 litrů.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)