Porsche 911 GT3: Konečně se vrací manuál

Čtěte více: Auta
Vydáno: 17. 5. 2017  /   Aktualizováno: 17. 5. 2017
Porsche 911 GT3: Konečně se vrací manuál
Do klasické GT3 se konečně vrací manuál! Sice za příplatek, ale aspoň něco.

Příchod minulé generace Porsche 911 GT3 vyvolal mezi puristy velkou vlnu nevole. Ohledně mechaniky byly sice základní parametry tradičního plochého atmosférického šestiválce v pořádku, ale auto bylo možné pořídit pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Jakkoli díky tomu byla GT3 rychlejší, řiditelnější a použitelnější, tvrdé jádro volalo po tom, aby se do auta vrátil klasický manuál.

Porsche vyslyšelo nářky téhle velmi malé, nicméně velice hlučné skupiny potenciálních kupců (údajně se prodá méně než deset procent aut právě s přímo řazenou převodovkou) a klasický „šestikvalt“ jim nabídne. Sice za příplatek, ale nabídne. Nová 911 GT3 však kvůli tomu bude pomalejší.
Plochý šestiválec má nyní objem 4,0 litru, kompresní poměr 13,3:1 a zachoval si své atmosférické sání, zatímco běžné verze řady 911 už mají turbodmychadla a menší objem. Výkon nyní dosahuje rovných 500 koní v 8250 min-1. Točivý moment vrcholí v 6000 min-1 hodnotou 480 Nm. Omezovač je nastaven na 9000 min-1, což je na sériový šestiválec s protiběžnými písty vskutku vražedná hodnota.

GT3 s manuálem zrychlí na „stovku“ za 3,9 sekundy a rozjede se na 320 km/h. GT3 vybavená PDK je při akceleraci na 100 km/h o půl sekundy rychlejší, ale má o 2 km/h nižší maximální rychlost. Porsche 911 GT3 má adaptivní tlumiče a o 25 mm snížený podvozek. Řidič si může vybrat ze dvou nastavitelných programů podvozku. Vzadu nechybí aktivní natáčení nápravy pro lepší ovladatelnost a stabilitu. Dokonce už i elektrický posilovač pomáhá s řízením s variabilním převodem od 13,12:1 po 17,15:1.

Základní rozměry obou 911 GT3 se nemění, ale zatímco verze s PDK na váze ukáže 1430 kg (dle normy DIN, takže s provozními náplněmi, zavazadly a řidičem), GT3 s přímo řazenou převodovkou je o 17 kg lehčí. Každá koňská síla motoru se tak stará jen o 2,83 kg hmotnosti.

Porsche začne novou 911 GT3 prodávat v červnu tohoto roku a cena v Německu začíná u 152 416 eur, což je zhruba 4 120 000 korun. Příplatky ještě nejsou známé, ale kromě již zmíněného manuálu si můžete připlatit například za větší nádrž. Základní má objem 64, větší pak 90 litrů.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)