Porsche 911 GT3: Konečně se vrací manuál

Čtěte více: Auta
Vydáno: 17. 5. 2017  /   Aktualizováno: 17. 5. 2017
Porsche 911 GT3: Konečně se vrací manuál
Do klasické GT3 se konečně vrací manuál! Sice za příplatek, ale aspoň něco.

Příchod minulé generace Porsche 911 GT3 vyvolal mezi puristy velkou vlnu nevole. Ohledně mechaniky byly sice základní parametry tradičního plochého atmosférického šestiválce v pořádku, ale auto bylo možné pořídit pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Jakkoli díky tomu byla GT3 rychlejší, řiditelnější a použitelnější, tvrdé jádro volalo po tom, aby se do auta vrátil klasický manuál.

Porsche vyslyšelo nářky téhle velmi malé, nicméně velice hlučné skupiny potenciálních kupců (údajně se prodá méně než deset procent aut právě s přímo řazenou převodovkou) a klasický „šestikvalt“ jim nabídne. Sice za příplatek, ale nabídne. Nová 911 GT3 však kvůli tomu bude pomalejší.
Plochý šestiválec má nyní objem 4,0 litru, kompresní poměr 13,3:1 a zachoval si své atmosférické sání, zatímco běžné verze řady 911 už mají turbodmychadla a menší objem. Výkon nyní dosahuje rovných 500 koní v 8250 min-1. Točivý moment vrcholí v 6000 min-1 hodnotou 480 Nm. Omezovač je nastaven na 9000 min-1, což je na sériový šestiválec s protiběžnými písty vskutku vražedná hodnota.

GT3 s manuálem zrychlí na „stovku“ za 3,9 sekundy a rozjede se na 320 km/h. GT3 vybavená PDK je při akceleraci na 100 km/h o půl sekundy rychlejší, ale má o 2 km/h nižší maximální rychlost. Porsche 911 GT3 má adaptivní tlumiče a o 25 mm snížený podvozek. Řidič si může vybrat ze dvou nastavitelných programů podvozku. Vzadu nechybí aktivní natáčení nápravy pro lepší ovladatelnost a stabilitu. Dokonce už i elektrický posilovač pomáhá s řízením s variabilním převodem od 13,12:1 po 17,15:1.

Základní rozměry obou 911 GT3 se nemění, ale zatímco verze s PDK na váze ukáže 1430 kg (dle normy DIN, takže s provozními náplněmi, zavazadly a řidičem), GT3 s přímo řazenou převodovkou je o 17 kg lehčí. Každá koňská síla motoru se tak stará jen o 2,83 kg hmotnosti.

Porsche začne novou 911 GT3 prodávat v červnu tohoto roku a cena v Německu začíná u 152 416 eur, což je zhruba 4 120 000 korun. Příplatky ještě nejsou známé, ale kromě již zmíněného manuálu si můžete připlatit například za větší nádrž. Základní má objem 64, větší pak 90 litrů.

Auta
Nová edice je právě jachtami inspirována. Na první pohled se sice jedná o Bentley Continental GT Convertible v jiné barvě a na nových 21" kolech, ale největší pozornost byla věnována detailům a použitým materiálům. Například stahovací střecha je modrá, nechybí modrá linka na... (Pokračování...)
Auta
Sébastien Loeb už před časem Citroënu svou pomoc při vývoji nabízel, ale teprve až nyní tým uznal, že by asi stálo za to nechat Loeba do auta posadit a získat jeho zpětnou vazbu. „Nemůžu se dočkat, až se vrátím do vozu WRC a okusím, jak se tato disciplína technologicky změnila. Rallye je stále moje v... (Pokračování...)
Auta
Jaguar XJ určitě velmi dobře znáte. Nyní britská automobilka vypustila do světa speciální verzi XJR575, která je jen tak mimochodem historicky nejrychlejším produkčním Jaguarem XJ. Umí totiž jet rychlostí 300 km/h. Jak označení napovídá, kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 XJR byl... (Pokračování...)
Auta
Loni až do závěrečné jízdy bojoval Patrik Hájek o titul evropského šampiona, aby nakonec skončil těsně pod vrcholem. S letošní čtyřdílnou sezónou se tovární pilot Kosmicu rozloučil vítězstvím v posledním závodě ve švédském Kristianstadu a v konečném zú... (Pokračování...)
Auta
Šestiválec v Mercedesu S 450 disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 500 Nm. Kompaktní elektromotor má výkon pouhých 22 koní, ale velký točivý moment 250 Nm. Také verze S 500 už je dnes poháněna pouze šestiválcem spolupracujícím s elektromotorem. Hybridní... (Pokračování...)
Auta
Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin... (Pokračování...)