Mercedes-AMG GT Concept: Čtyřdvéřové GT s hybridním pohonem

Čtěte více: Auta
Vydáno: 18. 5. 2017  /   Aktualizováno: 18. 5. 2017
Mercedes-AMG GT Concept: Čtyřdvéřové GT s hybridním pohonem
Mercedesu asi model CLS nestačí. Chystá se ještě jedno čtyřdveřové GT s hybridním pohonem.

Naprosto šílený off-road G 650 Landaulet trochu zastínil jednu poměrně zásadní novinku Mercedesu. Je to čtyřdveřové kupé AMG GT, které bylo v Ženevě představeno ve formě konceptu. Ovšem tvary a provedení detailů napovídají, že sériová výroba zase až tak daleko není. Porsche Panamera tak bude mít o dalšího soupeře navíc. Zajímavé je, že Mercedes má vlastně v nabídce čtyřdveřový sedan CLS, takže AMG GT zřejmě zastoupí trochu jinou část trhu.

Pod kapotou konceptu pracuje přeplňovaný V8 o objemu 4,0 litru spojený s elektromotory. Ano, tohle je hybrid, ale výkon 816 koní dává tušit, že úplně o ekologii tady nepůjde. Mercedes dokonce slibuje zrychlení na „stovku“ za méně než tři sekundy. S tím by se čtyřdveřový čtyřmístný sedan dostal do teritoria těch nejčistokrevnějších supersportů.

Mercedes na konceptu představuje novou platformu hybridního systému, která umožňuje zástavbu různě velikých akumulátorů podle potřeby jednotlivých trhů a modelů. Lze mít kompaktní akumulátory čistě pro elektrickou asistenci spalovacímu motoru, nebo větší balíček baterií pro jízdu čistě na elektřinu.

Koncept AMG GT také umí jezdit jenom na elektřinu. Pokud si ale chcete schovat elektrickou energii na později, pojede pouze na benzín. Pak je tu samozřejmě ještě hybridní jízdní režim, kombinující oba systémy současně. Mercedes nezapomněl představit ještě pár technických novinek, například nové LED světlomety s využitím nanotechnologie. Ještě je těžké předvídat, kdy se sériové auto vycházející z tohoto konceptu na trhu objeví. Dříve než za dva roky to určitě nebude.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)