Alpine A110: Legenda se vrací

Čtěte více: Auta
Vydáno: 19. 5. 2017  /   Aktualizováno: 19. 5. 2017
Alpine A110: Legenda se vrací
Legendární francouzský sporťák se vrací, ale může nám někdo vysvětlit, proč nemá přímo řazenou převodovku a je dražší než Porsche?

Na znovuzrození slavného sportovního modelu Renault-Alpine A110 se čekalo opravdu hodně dlouho. Vždyť první koncepty byly představeny už před více než šesti lety. Nyní tu konečně máme sériové auto, které zamíří k dealerům ve druhé polovině roku. Náš trh se podle všeho dočká na začátku roku příštího.

Ale nevíme, jestli Renault trochu nepřestřelil s cenou. Už na úvod se chlubil tím, že toto celohliníkové kupé bude soupeřit například s Porsche Cayman. Má motor uprostřed a rovněž je to přeplňovaný čtyřválec, který pohání zadní kola. Jenže Alpine A110 má stát zhruba 1,6 milionu korun! A to je víc než základní Cayman s nějakou tou skromnou výbavou.

Výkon motoru o objemu 1,8 litru je 252 koní a točivý moment 320 Nm. To jsou dokonce horší parametry, než jaké nabízí Porsche Cayman. Z nuly na 100 km/h má Alpine A110 akcelerovat za 4,5 sekundy a v rozletu ho zarazí omezovač u 250 km/h. Další podivnou zprávou je, že se s přímo řazenou převodovkou prozatím nepočítá. V základu bude jen dvouspojková skříň s páčkami pod volantem. Nezbývá než doufat, že Renault dvouspojkovou převodovku odladí lépe než v Cliu RS, kde byla přímo žalostná.

Renault se chlubí tím, že aerodynamická celohliníková karoserie dokonce generuje přítlak, takže ani nepotřebuje nevzhledný spoiler zvyšující odpor a snižující nejvyšší rychlost (kterou Renault stejně elektronicky omezil). Brzdy vyvinula společnost Brembo a podobně jako u většiny soudobých aut si budete moci nastavit vlastní charakteristiku motoru, převodovky, podvozku a řízení.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)