Alpine A110: Legenda se vrací

Čtěte více: Auta
Vydáno: 19. 5. 2017  /   Aktualizováno: 19. 5. 2017
Alpine A110: Legenda se vrací
Legendární francouzský sporťák se vrací, ale může nám někdo vysvětlit, proč nemá přímo řazenou převodovku a je dražší než Porsche?

Na znovuzrození slavného sportovního modelu Renault-Alpine A110 se čekalo opravdu hodně dlouho. Vždyť první koncepty byly představeny už před více než šesti lety. Nyní tu konečně máme sériové auto, které zamíří k dealerům ve druhé polovině roku. Náš trh se podle všeho dočká na začátku roku příštího.

Ale nevíme, jestli Renault trochu nepřestřelil s cenou. Už na úvod se chlubil tím, že toto celohliníkové kupé bude soupeřit například s Porsche Cayman. Má motor uprostřed a rovněž je to přeplňovaný čtyřválec, který pohání zadní kola. Jenže Alpine A110 má stát zhruba 1,6 milionu korun! A to je víc než základní Cayman s nějakou tou skromnou výbavou.

Výkon motoru o objemu 1,8 litru je 252 koní a točivý moment 320 Nm. To jsou dokonce horší parametry, než jaké nabízí Porsche Cayman. Z nuly na 100 km/h má Alpine A110 akcelerovat za 4,5 sekundy a v rozletu ho zarazí omezovač u 250 km/h. Další podivnou zprávou je, že se s přímo řazenou převodovkou prozatím nepočítá. V základu bude jen dvouspojková skříň s páčkami pod volantem. Nezbývá než doufat, že Renault dvouspojkovou převodovku odladí lépe než v Cliu RS, kde byla přímo žalostná.

Renault se chlubí tím, že aerodynamická celohliníková karoserie dokonce generuje přítlak, takže ani nepotřebuje nevzhledný spoiler zvyšující odpor a snižující nejvyšší rychlost (kterou Renault stejně elektronicky omezil). Brzdy vyvinula společnost Brembo a podobně jako u většiny soudobých aut si budete moci nastavit vlastní charakteristiku motoru, převodovky, podvozku a řízení.

Auta
Nová edice je právě jachtami inspirována. Na první pohled se sice jedná o Bentley Continental GT Convertible v jiné barvě a na nových 21" kolech, ale největší pozornost byla věnována detailům a použitým materiálům. Například stahovací střecha je modrá, nechybí modrá linka na... (Pokračování...)
Auta
Sébastien Loeb už před časem Citroënu svou pomoc při vývoji nabízel, ale teprve až nyní tým uznal, že by asi stálo za to nechat Loeba do auta posadit a získat jeho zpětnou vazbu. „Nemůžu se dočkat, až se vrátím do vozu WRC a okusím, jak se tato disciplína technologicky změnila. Rallye je stále moje v... (Pokračování...)
Auta
Jaguar XJ určitě velmi dobře znáte. Nyní britská automobilka vypustila do světa speciální verzi XJR575, která je jen tak mimochodem historicky nejrychlejším produkčním Jaguarem XJ. Umí totiž jet rychlostí 300 km/h. Jak označení napovídá, kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 XJR byl... (Pokračování...)
Auta
Loni až do závěrečné jízdy bojoval Patrik Hájek o titul evropského šampiona, aby nakonec skončil těsně pod vrcholem. S letošní čtyřdílnou sezónou se tovární pilot Kosmicu rozloučil vítězstvím v posledním závodě ve švédském Kristianstadu a v konečném zú... (Pokračování...)
Auta
Šestiválec v Mercedesu S 450 disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 500 Nm. Kompaktní elektromotor má výkon pouhých 22 koní, ale velký točivý moment 250 Nm. Také verze S 500 už je dnes poháněna pouze šestiválcem spolupracujícím s elektromotorem. Hybridní... (Pokračování...)
Auta
Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin... (Pokračování...)