Alpine A110: Legenda se vrací

Čtěte více: Auta
Vydáno: 19. 5. 2017  /   Aktualizováno: 19. 5. 2017
Alpine A110: Legenda se vrací
Legendární francouzský sporťák se vrací, ale může nám někdo vysvětlit, proč nemá přímo řazenou převodovku a je dražší než Porsche?

Na znovuzrození slavného sportovního modelu Renault-Alpine A110 se čekalo opravdu hodně dlouho. Vždyť první koncepty byly představeny už před více než šesti lety. Nyní tu konečně máme sériové auto, které zamíří k dealerům ve druhé polovině roku. Náš trh se podle všeho dočká na začátku roku příštího.

Ale nevíme, jestli Renault trochu nepřestřelil s cenou. Už na úvod se chlubil tím, že toto celohliníkové kupé bude soupeřit například s Porsche Cayman. Má motor uprostřed a rovněž je to přeplňovaný čtyřválec, který pohání zadní kola. Jenže Alpine A110 má stát zhruba 1,6 milionu korun! A to je víc než základní Cayman s nějakou tou skromnou výbavou.

Výkon motoru o objemu 1,8 litru je 252 koní a točivý moment 320 Nm. To jsou dokonce horší parametry, než jaké nabízí Porsche Cayman. Z nuly na 100 km/h má Alpine A110 akcelerovat za 4,5 sekundy a v rozletu ho zarazí omezovač u 250 km/h. Další podivnou zprávou je, že se s přímo řazenou převodovkou prozatím nepočítá. V základu bude jen dvouspojková skříň s páčkami pod volantem. Nezbývá než doufat, že Renault dvouspojkovou převodovku odladí lépe než v Cliu RS, kde byla přímo žalostná.

Renault se chlubí tím, že aerodynamická celohliníková karoserie dokonce generuje přítlak, takže ani nepotřebuje nevzhledný spoiler zvyšující odpor a snižující nejvyšší rychlost (kterou Renault stejně elektronicky omezil). Brzdy vyvinula společnost Brembo a podobně jako u většiny soudobých aut si budete moci nastavit vlastní charakteristiku motoru, převodovky, podvozku a řízení.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)