Audi RS 5: Vlna novinek

Čtěte více: Auta
Vydáno: 22. 5. 2017  /   Aktualizováno: 22. 5. 2017
Audi RS 5: Vlna novinek
Vlna novinek zasáhla novou generaci Audi RS 5. Pod kapotou už ale nenajdete vysokootáčkový atmosférický osmiválec.

Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají ti, kteří nahánějí desetinky na okruhu, ale pokud někdo opět čekal charakterní atmosférický V8 s omezovačem v 8500 min-1, bude pravděpodobně zklamán. Dokonce nedorazil ani osmiválec 4.0 TFSI, který najdeme ve větších modelech Audi. Pod kapotou nové RS 5 je tedy jen šestiválec, ale jedná se o úplně novou jednotku 2.9 TFSI. Zatímco výkon zůstal stejný jako u minulé generace, tedy na hodnotě 450 koní, točivý moment výrazně posílil na 600 Nm a byl posunut do nižších otáček. K dispozici je v rozsahu 1900–5000 min-1. Minulá generace na „stovku“ akcelerovala za 4,5 sekundy, nová na to potřebuje jen 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost zůstává 250 km/h, za příplatek vám ale Audi posune omezovač na 280 km/h.

O přenos výkonu se stará osmistupňový automat se zrychleným řazením a pohon všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem, který posílá standardně dozadu 60 %, v případě potřeby dokonce až 85 % síly motoru. Pokud chcete, můžete si připlatit za zadní sportovní diferenciál. Když už jsme u těch příplatků, Audi nabízí 20" kola (v základu jsou 19“) a třeba také karbonovou střechu. Dalším funkčním příplatkem jsou například světlomety Matrix LED.

Audi přepracovalo konstrukci přední nápravy a nové řešení je i vzadu. Slibuje vyšší kultivovanost, komfort a také lepší reakce i stabilitu při prudkých změnách směru. Modernizovány byly palubní přístroje (digitální panel známe třeba z Audi R8) a také celý infotainment, ve kterém můžete mít všechny myslitelné funkce včetně internetu. Audi sice ještě českou cenu nezveřejnilo, ale v Německu za novou RS 5 chce 80 900 eur, což je podle aktuálního kurzu zhruba 2 180 000 korun.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Na znovuzrození slavného sportovního modelu Renault-Alpine A110 se čekalo opravdu hodně dlouho. Vždyť první koncepty byly představeny už před více než šesti lety. Nyní tu konečně máme sériové auto, které zamíří k dealerům ve druhé polovině roku. Náš trh se podle všeho dočk... (Pokračování...)