Audi RS 5: Vlna novinek

Čtěte více: Auta
Vydáno: 22. 5. 2017  /   Aktualizováno: 22. 5. 2017
Audi RS 5: Vlna novinek
Vlna novinek zasáhla novou generaci Audi RS 5. Pod kapotou už ale nenajdete vysokootáčkový atmosférický osmiválec.

Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají ti, kteří nahánějí desetinky na okruhu, ale pokud někdo opět čekal charakterní atmosférický V8 s omezovačem v 8500 min-1, bude pravděpodobně zklamán. Dokonce nedorazil ani osmiválec 4.0 TFSI, který najdeme ve větších modelech Audi. Pod kapotou nové RS 5 je tedy jen šestiválec, ale jedná se o úplně novou jednotku 2.9 TFSI. Zatímco výkon zůstal stejný jako u minulé generace, tedy na hodnotě 450 koní, točivý moment výrazně posílil na 600 Nm a byl posunut do nižších otáček. K dispozici je v rozsahu 1900–5000 min-1. Minulá generace na „stovku“ akcelerovala za 4,5 sekundy, nová na to potřebuje jen 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost zůstává 250 km/h, za příplatek vám ale Audi posune omezovač na 280 km/h.

O přenos výkonu se stará osmistupňový automat se zrychleným řazením a pohon všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem, který posílá standardně dozadu 60 %, v případě potřeby dokonce až 85 % síly motoru. Pokud chcete, můžete si připlatit za zadní sportovní diferenciál. Když už jsme u těch příplatků, Audi nabízí 20" kola (v základu jsou 19“) a třeba také karbonovou střechu. Dalším funkčním příplatkem jsou například světlomety Matrix LED.

Audi přepracovalo konstrukci přední nápravy a nové řešení je i vzadu. Slibuje vyšší kultivovanost, komfort a také lepší reakce i stabilitu při prudkých změnách směru. Modernizovány byly palubní přístroje (digitální panel známe třeba z Audi R8) a také celý infotainment, ve kterém můžete mít všechny myslitelné funkce včetně internetu. Audi sice ještě českou cenu nezveřejnilo, ale v Německu za novou RS 5 chce 80 900 eur, což je podle aktuálního kurzu zhruba 2 180 000 korun.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)