Audi RS 5: Vlna novinek

Čtěte více: Auta
Vydáno: 22. 5. 2017  /   Aktualizováno: 22. 5. 2017
Audi RS 5: Vlna novinek
Vlna novinek zasáhla novou generaci Audi RS 5. Pod kapotou už ale nenajdete vysokootáčkový atmosférický osmiválec.

Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají ti, kteří nahánějí desetinky na okruhu, ale pokud někdo opět čekal charakterní atmosférický V8 s omezovačem v 8500 min-1, bude pravděpodobně zklamán. Dokonce nedorazil ani osmiválec 4.0 TFSI, který najdeme ve větších modelech Audi. Pod kapotou nové RS 5 je tedy jen šestiválec, ale jedná se o úplně novou jednotku 2.9 TFSI. Zatímco výkon zůstal stejný jako u minulé generace, tedy na hodnotě 450 koní, točivý moment výrazně posílil na 600 Nm a byl posunut do nižších otáček. K dispozici je v rozsahu 1900–5000 min-1. Minulá generace na „stovku“ akcelerovala za 4,5 sekundy, nová na to potřebuje jen 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost zůstává 250 km/h, za příplatek vám ale Audi posune omezovač na 280 km/h.

O přenos výkonu se stará osmistupňový automat se zrychleným řazením a pohon všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem, který posílá standardně dozadu 60 %, v případě potřeby dokonce až 85 % síly motoru. Pokud chcete, můžete si připlatit za zadní sportovní diferenciál. Když už jsme u těch příplatků, Audi nabízí 20" kola (v základu jsou 19“) a třeba také karbonovou střechu. Dalším funkčním příplatkem jsou například světlomety Matrix LED.

Audi přepracovalo konstrukci přední nápravy a nové řešení je i vzadu. Slibuje vyšší kultivovanost, komfort a také lepší reakce i stabilitu při prudkých změnách směru. Modernizovány byly palubní přístroje (digitální panel známe třeba z Audi R8) a také celý infotainment, ve kterém můžete mít všechny myslitelné funkce včetně internetu. Audi sice ještě českou cenu nezveřejnilo, ale v Německu za novou RS 5 chce 80 900 eur, což je podle aktuálního kurzu zhruba 2 180 000 korun.

Auta
Nová edice je právě jachtami inspirována. Na první pohled se sice jedná o Bentley Continental GT Convertible v jiné barvě a na nových 21" kolech, ale největší pozornost byla věnována detailům a použitým materiálům. Například stahovací střecha je modrá, nechybí modrá linka na... (Pokračování...)
Auta
Sébastien Loeb už před časem Citroënu svou pomoc při vývoji nabízel, ale teprve až nyní tým uznal, že by asi stálo za to nechat Loeba do auta posadit a získat jeho zpětnou vazbu. „Nemůžu se dočkat, až se vrátím do vozu WRC a okusím, jak se tato disciplína technologicky změnila. Rallye je stále moje v... (Pokračování...)
Auta
Jaguar XJ určitě velmi dobře znáte. Nyní britská automobilka vypustila do světa speciální verzi XJR575, která je jen tak mimochodem historicky nejrychlejším produkčním Jaguarem XJ. Umí totiž jet rychlostí 300 km/h. Jak označení napovídá, kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 XJR byl... (Pokračování...)
Auta
Loni až do závěrečné jízdy bojoval Patrik Hájek o titul evropského šampiona, aby nakonec skončil těsně pod vrcholem. S letošní čtyřdílnou sezónou se tovární pilot Kosmicu rozloučil vítězstvím v posledním závodě ve švédském Kristianstadu a v konečném zú... (Pokračování...)
Auta
Šestiválec v Mercedesu S 450 disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 500 Nm. Kompaktní elektromotor má výkon pouhých 22 koní, ale velký točivý moment 250 Nm. Také verze S 500 už je dnes poháněna pouze šestiválcem spolupracujícím s elektromotorem. Hybridní... (Pokračování...)
Auta
Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin... (Pokračování...)